pijn in de nek
Hallo
Ik heb nu 200km afgelegd op mijn race fietsje, en merk dat ik snel nek pijn krijg, van het naar voren kijken.
Ik zit heel erg omhoog te kijken, om die reden heb ik al een langere stuurpen geleend die ook nog hoger staat. Wanneer ik meer ontspannen met mijn nek zit, dan zie ik maar een paar meter van de weg, ik kan niet echt met mijn ogen naar boven kijken want heb een bril en zie amper zonder.
Is dit een kwestie van op de juiste manier afstellen, gewenning, of moet ik afleren om meter voor me uit te willen kijken?
Ik heb nu 200km afgelegd op mijn race fietsje, en merk dat ik snel nek pijn krijg, van het naar voren kijken.
Ik zit heel erg omhoog te kijken, om die reden heb ik al een langere stuurpen geleend die ook nog hoger staat. Wanneer ik meer ontspannen met mijn nek zit, dan zie ik maar een paar meter van de weg, ik kan niet echt met mijn ogen naar boven kijken want heb een bril en zie amper zonder.
Is dit een kwestie van op de juiste manier afstellen, gewenning, of moet ik afleren om meter voor me uit te willen kijken?
Nagtie schreef:Hallo
en jij twijfelt nog tussen Salden en de vakman?
Camerig is prachtig!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewoon veel fietsen, trekt vanzelf weg.
Bijna alle vragen die je stelt worden allemaal voor jezelf al een stuk duidelijker als je meer zou gaan fietsen ipv er over te praten.
Bijna alle vragen die je stelt worden allemaal voor jezelf al een stuk duidelijker als je meer zou gaan fietsen ipv er over te praten.
Less is bore
Fietsen op een racefiets is inderdaad iets waar je gewoon aan moet wennen wat betreft houding etc. Toen ik net begon met fietsen, had ik ook dit soort pijntjes, maar die verdwenen allemaal na een tijdje. Nu nooit meer ergens last van.
Probeer jij trouwens 'recordhouder topics openen' te worden ofzo?;)
Probeer jij trouwens 'recordhouder topics openen' te worden ofzo?;)
Aan de andere kant, een klein montuur op die bril maakt wel dat je je nek verder moet knikken dan een ander zonder bril, zie het maar als die ene snooker speler met die omgekeerde uilebril, dat deed hij ook omdat hij anders alleen maar tegen het montuur opkeek of heel raar met z'n nek moest draaien...
[img=http://www.global-snooker.com/images/taylor-dennis.jpg]
[img=http://www.global-snooker.com/images/taylor-dennis.jpg]
Gijs01 schreef:Nagtie schreef:Hallo
en jij twijfelt nog tussen Salden en de vakman?
Waar heb jij die twijfel gehoord???