Tja, van schijfremmen heb ik niet erg veel kaas gegeten, maar:
Op een ATB die ik heb besteld zitten standaard Avid Juicy 3's...
Ben ik an sich niet zo blij mee, dus die gaan eraf.
Ik was van plan om ervoor in de plaats Shimano SLX schijfremmen erop te gooien, maar: Kan ik de Avid schijven (G3 cleansweep) gewoon laten zitten? Of past dat niet?
Alvast bedankt!
Schijven Avid bij Shimano remklauwen?
IN principe wel, de diameter is bepalend, wel kan het soms zijn dat de bovenkant vd schijf het klauwtje raakt bij sommige combi's. Ook zijn de meeste shimano schijven wat dun. Dus het kan zijn dat het er met de G3 kort op komt te staan.
Gewoon proberen en even goed kijken of de blokjes de schijf ( remopp.) raken en niet te ver er boven, of onder zitten..
dat kan jij wel ..
Gewoon proberen en even goed kijken of de blokjes de schijf ( remopp.) raken en niet te ver er boven, of onder zitten..
dat kan jij wel ..
Avid G3 schijven zijn volgens mij 185-160 en 140 mm en die van Shimano zijn 180-160-140 mm dus bij de grootste schijven zou je een probleempje kunnen hebben. Voor wat betreft de aansluiting neem ik aan dat ze beide een CL aansluiting hebben en geen IS.
Mocht het om 180mm schijven gaan - dan heb ik misschien nog wel Shimano SLX of XT schijven liggen.
Mocht het om 180mm schijven gaan - dan heb ik misschien nog wel Shimano SLX of XT schijven liggen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Composite schreef:Ze hebben een 6-bouts bevestiging, geen CL helaas...
Het gaat om 160-140 mm schijven, dus dit zou moeten lukken?
Dit moet lukken - ik gebruik zelf ook een Shimano schijf aan de achterzijde bij mijn Avid remsysteem en dat werkt gewoon goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless