Hoi allemaal,
Aangezien ik nieuw ben op het forum.. even een voorstelronde.
Ik ben Jordy ben 24 jaar oud en kom uit provincie Flevoland.
Heb nooit echt veel gehad met fietsen, maar sinds kort ben ik tegen wat vrienden aangelopen
Die houden van fietsen op redelijk sportief niveau. Ik ben aangestoken, fiets zelf nu +- een half jaar en ben dus op zoek naar een nieuwe fietshelm..
Iemand suggesties?
Groetjes,
Jordy
Nieuwe fietshelm 20-60 euro
Een fietshelm moet je passen, dus online bestellen is niet echt handig. Maar als je in Amsterdam komt zou je even bij Decathlon kunnen kijken...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Uvex i-vo
maar eigenlijk moet je een helm passen. Als hij niet lekker zit is het een vervelend ding. Ga dus naar de bereisbare winkel met het grootste assortiment en ga daar uitgebreid staan passen. Wees er op beducht dat ze je iets duurders aan proberen te kletsen met onzin argumenten als gewicht, duurzaamheid, betere bescherming etc.
maar eigenlijk moet je een helm passen. Als hij niet lekker zit is het een vervelend ding. Ga dus naar de bereisbare winkel met het grootste assortiment en ga daar uitgebreid staan passen. Wees er op beducht dat ze je iets duurders aan proberen te kletsen met onzin argumenten als gewicht, duurzaamheid, betere bescherming etc.
Ikzelf fiets ook pas een half jaartje en heb vrij snel een helm moeten kopen. Ik mocht namelijk anders niet meer weg van mijn vriendin :p
Ben zelf gewoon de Halfords ingelopen en heb daar een Giro torrent gehaald. Verstelbaar en in verschillende maten (dacht ik) en netjes geprijsd. Ik heb er 35 euro voor betaald.
Ben zelf gewoon de Halfords ingelopen en heb daar een Giro torrent gehaald. Verstelbaar en in verschillende maten (dacht ik) en netjes geprijsd. Ik heb er 35 euro voor betaald.
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, onzinargumenten?sloeren schreef:Uvex i-vo
Duurzaamheid is idd geen punt, maar verder is het absoluut zinvol. Een duurdere helm is vaak lichter--> fijner.
Een duurdere helm is vaak beter geventileerd-->fijner.
Een duurdere helm heeft vaak (niet altijd) een mooiere pasvorm-->fijner.
En welke helm zet je ook daadwerkelijk op? Juist, een helm die fijn zit.....
Oftewel: passen, passen en nog eens passen. En als daar een iets duurdere helm uit komt rollen moet je daar niet over twijfelen.
Less is bore
TS wilde niet meer dan 60 euro uitgeven. De kans dat je dan een fijne lichte helm vindt is niet groot; "fijner" is het eerste dat sneuvelt bij een goedkope helm.
Voor jou en mij zijn het geen onzin-argumenten maar voor TS wel (die trouwens alweer vertrokken is )
Voor jou en mij zijn het geen onzin-argumenten maar voor TS wel (die trouwens alweer vertrokken is )
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik ben nu aan m'n vierde helm toe en deze zit mij het best:
Decathlon helm van 59,95 (binnen budget dus ), Maar een helm pas je idd best. Ik heb het niet kunnen laten en heb een namaak Catlike helmpje besteld in China. Dat zat verschrikkelijk. Had nu ook maar 20 euro gekost natuurlijk. Na een maand in de vuilbak gekieperd.
http://www.decathlon.be/fietshelm-900-id_8207773.html
Dit helmpje is goed, weegt niet veel en zit mij als gegoten.
Decathlon helm van 59,95 (binnen budget dus ), Maar een helm pas je idd best. Ik heb het niet kunnen laten en heb een namaak Catlike helmpje besteld in China. Dat zat verschrikkelijk. Had nu ook maar 20 euro gekost natuurlijk. Na een maand in de vuilbak gekieperd.
http://www.decathlon.be/fietshelm-900-id_8207773.html
Dit helmpje is goed, weegt niet veel en zit mij als gegoten.