Sinds enige tijd ben ik nu aan het fietsen om mijn conditie te verbeteren. Aanvankelijk ben ik begonnen met een ergometer van Kettler hetgeen zo goed bevallen is dat ik een goede racefiets heb gekocht van Koga Miyata. De maten zijn berekend met behulp van elektronisch systeem van de FM.
Nu doet zich het volgende probleem voor. Tijdens ritten van tussen de 20 en 30 km is er geen enkel probleem met zadelpijn. 2 a 3 uur na een rit komt de zadelpijn langzaam opzetten (uitsluitend gebied stuitje) en houdt enkele dagen aan. Op mijn ergometer bij dezelfde afstand in het geheel geen last. Rijd ik op een normale stadsfiets dezelfde afstand komt deze pijn ook op maar in mindere mate.
Aangezien de pijn ook ontstaat bij het rijden op een stadsfiets twijfel ik een beetje aan het verband met het zadel. Op mijn Koga zit een Selle Italia XLR.
Heeft iemand enig idee wat te doen? Ik vind het fietsen heel erg leuk maar die zadelpijn verpest het plezier toch behoorlijk. Op deze site is wel een en ander te vinden over zadelpijn maar dat gaat met name over een ander type klachten (gevoelloosheid e.d.)
Zadelpijn stuit
-
- Forum-lid
ik zou de dokter is laten kijken naar je stuitje, omdat je ook op de gewone fiets er last van hebt.
het is in minder mate maar dat kan ook komen doordat je anders op de fiets zit.
het is in minder mate maar dat kan ook komen doordat je anders op de fiets zit.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red