Vitamine B12 tekort.
Al een hele tijd had ik vage klachten die maar niet over gingen.
Ik praat dan over licht in mijn hoofd, slecht slapen, hoofdpijn, vermoeidheid, zware benen en soms buikpijn.
Ook had ik als ik op de fiets zat tijdens wat langere tochten het idee dat ik "wat" miste ondanks dat ik goed at en dronk.
In eerste instantie werd er gedacht dat ik de klachten had door stress en slecht slapen.
Maar omdat de klachten langer bleven aanhouden is er toch maar eens bloed geprikt.
Nu blijkt dat ik een tekort heb aan vitamine B12.
Vanaf morgen moet ik wekelijks een injectie halen voor een periode van 10 weken om alles weer op peil te brengen.
De injectie zou in mijn bil of bovenbeen moeten maar aangezien ik elke dag woon-werk fiets zou ik graag willen weten of de spuit erg hinderlijk is voor het fietsen?
Verder hoop ik natuurlijk hierdoor van mijn klachten af te komen en volgend jaar weer eens echt lekker afstanden te kunnen fietsen want dat plezier was er dit jaar niet echt.
Zijn er ook forumleden die dit probleem ook hebben en hun ervaringen willen delen?
Ik praat dan over licht in mijn hoofd, slecht slapen, hoofdpijn, vermoeidheid, zware benen en soms buikpijn.
Ook had ik als ik op de fiets zat tijdens wat langere tochten het idee dat ik "wat" miste ondanks dat ik goed at en dronk.
In eerste instantie werd er gedacht dat ik de klachten had door stress en slecht slapen.
Maar omdat de klachten langer bleven aanhouden is er toch maar eens bloed geprikt.
Nu blijkt dat ik een tekort heb aan vitamine B12.
Vanaf morgen moet ik wekelijks een injectie halen voor een periode van 10 weken om alles weer op peil te brengen.
De injectie zou in mijn bil of bovenbeen moeten maar aangezien ik elke dag woon-werk fiets zou ik graag willen weten of de spuit erg hinderlijk is voor het fietsen?
Verder hoop ik natuurlijk hierdoor van mijn klachten af te komen en volgend jaar weer eens echt lekker afstanden te kunnen fietsen want dat plezier was er dit jaar niet echt.
Zijn er ook forumleden die dit probleem ook hebben en hun ervaringen willen delen?
Wat vervelend om te horen. Hopelijk slaan de injecties aan en is het dan over. Ik heb geen ervaring met vitamine B12 injecties. Maar wel met insuline injecties. Waar ben je bang voor met betrekking tot het fietsen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
De 'geruchten' gaan dat het niet zulke fijne injecties zijn.
Als ze dan in mijn bil of bovenbeen moeten, kan ik dan 's middags nog wel op de fiets naar huis?
De arts kon mij daar geen antwoord op geven.
Als ze dan in mijn bil of bovenbeen moeten, kan ik dan 's middags nog wel op de fiets naar huis?
De arts kon mij daar geen antwoord op geven.
Dat verschilt per persoon. Het kan zeker gevoelig zijn. Ik voel mijn benen af en toe ook van mijn insuline injecties, maar dat is niet zo'n grote naald. De vloeistof die je inspuit blijft of dezelfde plek zitten totdat het opgenomen wordt door je lichaam en soms voel je dat. Het is belangrijk dat je de plek wisselt, niet steeds op dezelfde plaats spuiten. Elke keer maak je een klein litteken en dat heeft tijd nodig om te genezen, daarom wissel je. Waarschijnlijk kun je er prima mee fietsen, maar ik denk dat je dat moet gaan ondervinden. Iedereen is anders.
Bedankt voor je info.
Ik heb normaal geen problemen met injecties die in mijn bovenarm gaan maar op deze plekken kan ik me niet herinneren dat ik er een gehad heb.
We zien het morgen vanzelf.
Ik hoop dat het mijn klachten verhelpt, daar heb ik wel een zere kont voor over.
Ik heb normaal geen problemen met injecties die in mijn bovenarm gaan maar op deze plekken kan ik me niet herinneren dat ik er een gehad heb.
We zien het morgen vanzelf.
Ik hoop dat het mijn klachten verhelpt, daar heb ik wel een zere kont voor over.
Het bloed is onderzocht door het laboratorium van het Gemini ziekenhuis in Den Helder.
En op het uitslagformulier bleek dat een ik een waarde had van 118 waar 150 gemiddeld is.
Vanuit dat gegeven heeft mijn afdelingsarts (ik ben militair) contact gehad met collega's en is deze diagnose gesteld.
Ik had daarbij natuurlijk klachten/symptonen die hier op duiden, vandaar dat ik bloed moest prikken. (en natuurlijk ben ik niet alleen op B12 onderzocht, er stonden meer kruisjes op het formulier. )
En op het uitslagformulier bleek dat een ik een waarde had van 118 waar 150 gemiddeld is.
Vanuit dat gegeven heeft mijn afdelingsarts (ik ben militair) contact gehad met collega's en is deze diagnose gesteld.
Ik had daarbij natuurlijk klachten/symptonen die hier op duiden, vandaar dat ik bloed moest prikken. (en natuurlijk ben ik niet alleen op B12 onderzocht, er stonden meer kruisjes op het formulier. )
Mijn vriendin heeft ook een B12 tekort en krijgt periodiek ook spuiten. Volgens mij heeft ze die al op verschillende plekken gekregen. Ligt aan je eigen voorkeur en die van de arts. Ze worden in de spier gezet. Probleem is echter dat het een stroperige substantie is, dit kan idd pijn doen. Mijn vriendin heeft er echter niet veel last van. Wat helpt is van te voren de capsule (met vloeistof) vast houden dat deze al is opgewarmd voordat deze ingespoten wordt.
Succes ermee.
Succes ermee.
Ik slik al jaren maagzuurremmers op recept, waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Maar ik laat over een tijdje nog opnieuw een maag/darm onderzoek doen om te kijken of het echt alleen daar aan ligt want ik heb de laatste tijd meer last van mijn ingewanden dan normaal.
Maar ik laat over een tijdje nog opnieuw een maag/darm onderzoek doen om te kijken of het echt alleen daar aan ligt want ik heb de laatste tijd meer last van mijn ingewanden dan normaal.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik word al naar bij het lezen van je bericht. Ik ga liever naar de tandarts dan dat ze een spuit zetten of bloed prikken. Een spuit in je spier is brrrrrrr. Succes!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Het nadeel van injecties die intramusculair gezet worden is dat het stijfheid in de spieren kan veroorzaken. Ik wist niet dat deze ook intramusculair gezet werden. Insuline injecties zijn onderhuids. Is dus wel een verschil. Heb je wel eens een griepprik of een tetanusinjectie gehad? Dat is een beter vergelijkingsmateriaal. Hoe je erop reageert verschilt per persoon en ook per persoon die hem zet.
Even gecorrigeerd. Tanx Zorroi. Was slordig.
Even gecorrigeerd. Tanx Zorroi. Was slordig.
Laatst gewijzigd door JPAR op 29 nov 2013 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.