Scott Foil 20 (2013)
-
- Forum-lid HC
Ja, de fiets voelt idd erg strak en stijf aan, echter niet oncomfortabel. Ik rijd wel met carbon wielen en die filteren de oneffenheden van het wegdek er perfect uit.
Ik heb een Foil 10 van 2012.
Vergeleken met m'n Scott Addict is deze fiets echt wel comfortabeler en stijf waar hij dat moet zijn.(bracket en balhoofd)
Laat je niet afschrikken door de reviews en laat je positief verrassen door een topfiets!
Ik heb een Foil 10 van 2012.
Vergeleken met m'n Scott Addict is deze fiets echt wel comfortabeler en stijf waar hij dat moet zijn.(bracket en balhoofd)
Laat je niet afschrikken door de reviews en laat je positief verrassen door een topfiets!
-
- Forum-lid HC
Ik heb geen last van een zakkende zadelpen. In combinatie met carbonpasta en een aanhaalmoment van 9Nm blijft ie perfect zitten. Max aanhaalmoment voor de zadelpen is 11 Nm.
De fiets is afgemonteerd met Campa Superrecord, Reynolds Assault wielset en 3T ergonova team black edition stuur.
Het frame heb ik bij Westbrook cycles gekocht met 61% korting en meteen de Campa pressfit cups erbij besteld.
Een zalige fiets en stuurt nog strakker dan m'n Cervelo S3, die is nl niet zo stijf in het balhoofd dan de Scott.
De fiets is afgemonteerd met Campa Superrecord, Reynolds Assault wielset en 3T ergonova team black edition stuur.
Het frame heb ik bij Westbrook cycles gekocht met 61% korting en meteen de Campa pressfit cups erbij besteld.
Een zalige fiets en stuurt nog strakker dan m'n Cervelo S3, die is nl niet zo stijf in het balhoofd dan de Scott.
Op huidige fiets (De Rosa) zit een Fulcrum Racing Torq-crankstel. Dit wi lik overzetten op de Foil. Dit crankstel is waarschijnlijk dezelfde uitvoering als eerder genoemd Campa Super record crankstel (Fulcrum is Campa).
Dit moet lukken met deze Campa pressfit cups ?
Dit moet lukken met deze Campa pressfit cups ?
-
- Forum-lid HC
De carbonsoort is anders in 2014. Je hebt HMF en HMX carbon. HMX is een stukje lichter en dus duurder.
In 2013 waren volgens mij de Team Issue, de premium en de 10 van HMX carbon, de rest van HMF carbon.
Verder de afmontage. Hoe hoger het getal, hoe minder de afmontage.
Bij de modellen van 2014 zijn alleen de premium en de Team Issue van HMX carbon, de rest van HMF carbon. Een downgrade van de Foil 10 en 15 dus.
In 2013 waren volgens mij de Team Issue, de premium en de 10 van HMX carbon, de rest van HMF carbon.
Verder de afmontage. Hoe hoger het getal, hoe minder de afmontage.
Bij de modellen van 2014 zijn alleen de premium en de Team Issue van HMX carbon, de rest van HMF carbon. Een downgrade van de Foil 10 en 15 dus.
Ook ik kan melden dat de Foil een zeer strakke fiets is, echter vond ik hem in het begin, t.o.v. mijn Focus Cayo 3.0 2013, een stukje minder comfortabel. Nu ik eraan gewend ben vind ik het een zeer fijne fiets.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
(Nog) niet,maar zo lang heb ik 'm nog niet. De cups zijn er niet ingelijmd, dat kan altijd nog wanneer de boel begint te kraken.
Op m'n MTB heb ik wel al ong 2jr pressfit lagers van Shimano gehad. Nooit gekraak gehad, ook niet ingelijmd.. Nu zitten er sinds 2 weken ceramische lagers in, even afwachten hoe dat gaat lopen.
Op m'n MTB heb ik wel al ong 2jr pressfit lagers van Shimano gehad. Nooit gekraak gehad, ook niet ingelijmd.. Nu zitten er sinds 2 weken ceramische lagers in, even afwachten hoe dat gaat lopen.