Heeft iemand ervaring met strava en telefoons die op cyanogenmod draaien.
Het schijnt een probleem te zijn om met dat besturingssysteem de gps positie constant te bepalen waardoor je tijdens een rit van 2 uur maar een paar minuten een stuk route ziet en vaak ook nog waar je niet gefietst hebt (ik fiets bijvoorbeeld dwars door de recreatieplas Bussloo.)
Ik kan natuurlijk weer gewoon android op de telefoon zetten maar cyanogenmod is een stuk sneller en werkt fijner.
Wellicht dat iemand een gps fix weet of iets dergelijks ?
strava gps probleem
-
- Forum-lid
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Heb lang cyanogenmod op m'n samsung galaxy s met strava gehad. Volgens mij kun je extra drivers downloaden voor de gps unit, en moet je vervolgens per driver even uitzoeken of ie beter werkt dan de standaard driver van cyanogenmod
Ik heb vorig weekend cyanogenmod op mijn oude HTC HD2 gezet. Allereerst Android 4.1.2 toen 4.3 en uiteindelijk toch naar 4.2.2 gegaan.
OruxMaps werkt echt als een beauty al is het even zoeken hoe alles in te stellen is. Je kunt echter bijna alles instellen en tweaken. Ik heb met Mobile Atlas Creator op mijn Windows 7 PC al diverse kaarten samengesteld.
Ik heb de HTC nog niet op de fiest meegehad maar zal dat komend weekend eens doen. Zonet even Strava erop gezet.
Mijn Cateye Stealth 10 zit dan tevens op mijn stuurpen zodat ik kan vergelijken.
Vooralsnog werkt de GPS op mijn HD2 accuraat maar zoals gezegd is deze nog niet getest op een langere rit.
OruxMaps werkt echt als een beauty al is het even zoeken hoe alles in te stellen is. Je kunt echter bijna alles instellen en tweaken. Ik heb met Mobile Atlas Creator op mijn Windows 7 PC al diverse kaarten samengesteld.
Ik heb de HTC nog niet op de fiest meegehad maar zal dat komend weekend eens doen. Zonet even Strava erop gezet.
Mijn Cateye Stealth 10 zit dan tevens op mijn stuurpen zodat ik kan vergelijken.
Vooralsnog werkt de GPS op mijn HD2 accuraat maar zoals gezegd is deze nog niet getest op een langere rit.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Op mijn oude HTC desire met cyanogenmod had ik nooit problemen met GPS (TOMTOM in de auto, sportstracklive op de MTB). Ik weet eigenlijk niet of ik ook wel eens strava heb gebruikt met deze telefoon (ik neem meestal mijn andere telefoon mee namelijk)
off topic: nadeel van cyanogenmod (7.2) vond ik de functionaliteit van de email client en het contacten beheer (daar zijn HTC Sense en Samsung's Touchwizz echt veel beter in). Is dat in CM versie 10.x beter (of zijn er goede alternatieven) ?
off topic: nadeel van cyanogenmod (7.2) vond ik de functionaliteit van de email client en het contacten beheer (daar zijn HTC Sense en Samsung's Touchwizz echt veel beter in). Is dat in CM versie 10.x beter (of zijn er goede alternatieven) ?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
off topic: nadeel van cyanogenmod (7.2) vond ik de functionaliteit van de email client en het contacten beheer (daar zijn HTC Sense en Samsung's Touchwizz echt veel beter in). Is dat in CM versie 10.x beter (of zijn er goede alternatieven) ?[/quote]
In mijn ervaring werkt dat nu wel beter, ik heb cm10.1
Gisteren heb ik met Strava en OsmAnd gefietst beide niets geregistreerd, geen satelliet gevonden.
Vandaag gefietst met MyTracks en Strava, MyTracks heeft 24km geregistreerd en Strava deze keer de hele rit van 50 km.
In mij beleving heb ik steeds goede registratie met Strava als het een blauwe lucht is zoals vandaag, en niet zo grauw als gisteren.
Meerdere optie's dus
HTC kopen
Android weer installeren
Mooi weer fietser worden
Bedankt in ieder geval voor de aangedragen oplossingen, ik zal er mee aan de slag gaan
In mijn ervaring werkt dat nu wel beter, ik heb cm10.1
Gisteren heb ik met Strava en OsmAnd gefietst beide niets geregistreerd, geen satelliet gevonden.
Vandaag gefietst met MyTracks en Strava, MyTracks heeft 24km geregistreerd en Strava deze keer de hele rit van 50 km.
In mij beleving heb ik steeds goede registratie met Strava als het een blauwe lucht is zoals vandaag, en niet zo grauw als gisteren.
Meerdere optie's dus
HTC kopen
Android weer installeren
Mooi weer fietser worden
Bedankt in ieder geval voor de aangedragen oplossingen, ik zal er mee aan de slag gaan
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl