Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Terugblik 2013, doelen 2014

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 12 dec 2013 15:48

Een jaarlijks terugkerend topic wat mij betreft:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... =terugblik

Vorig jaar schreef ik dit:

Nu tijd om de balans op te maken. Voor mij was 2012 een jaar waarin ik een aantal wielren doelen ruimschoots gehaald heb, maar helaas ook diepe dalen heb gekend. Na een vlekkeloze voorbereiding (met oa de Ronde v. Vlaanderen) kon ik met de Klim Classic in mei voor het eerst eens kijken of alle harde arbeid wat uitgehaald had en tot mijn verbazing reed ik daar naar een 2e plaats in het king of the mountain klassement. Dat gaf nog meer motivatie en kon nog meer trainingsarbeid gaan verstouwen, en reed in juni naar een mooie 10e plaats in de 3 Ballons en 9e in de Eddy Merckx. Een top 100 plaats voor de Marmotte leek dus wel reëel, helaas liep ik 3 weken voor de Marmotte tegen een slijmbeurs ontsteking in mijn knie aan. Rust genomen en later naar Frankrijk vertrokken, maar het leek erop dat de knie het wel zou houden. De Marmotte leek een prachtige dag te worden en ik kon me met gemak voorin handhaven, kwam als 8e boven op de Glandon. Daar ging het gruwelijk mis toen ik in de afdaling een bocht miste en een stuk afstak. Resultaat: 5 gebroken ribben, gekneusde lever en milt. Het gekke was dat de adrenaline nog zo door mijn lichaam gierde dat ik mijn zadel recht sloeg, mijn wielen wisselde (lightweight voorwiel doormidden, auw...) en door wilde rijden. Toen kwam ik erachter dat mijn frame ook doormidden was gebroken en het dus echt ophield. De adrenaline trok weg en maakte plaats voor een nogal nare pijn en ik realiseerde me toen ook pas dat het heel anders had kunnen aflopen. Maar na 4 weken redelijke ellende kon ik weer wat fietsen, maar had besloten dat het seizoen er wel opzat. De kick van de cyclo's was zo groot dat ik besloot geen andere wedstrijden te rijden (paradoxaal genoeg omdat ik bang was te crashen in een of ander criterium en daarmee geblesseerd kon raken en dus niet meer mijn hoofddoelen zou kunnen fietsen). Met de hoogte en dieptepunten in mijn privé leven zal ik jullie niet vermoeien, maar hierbij opgeteld al met al een bewogen jaar.

Dat brengt me naar de doelen voor 2013: een tijdje getwijfeld of ik wel weer een jaar als een monnik wilde leven, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus ben ik maar weer met de voorbereidingen voor een nieuw cyclo seizoen begonnen. Helaas nu al niet zo vlekkeloos als rond deze periode vorig jaar aangezien de knie nu al weer last aan het geven is. Een peesontsteking zorgt ervoor dat ik nog geen duurtrainingen kan doen. Ik hoop dat dit snel herstelt want ik weet van vorig jaar dat de komende 3 maanden essentieel zijn voor de zomermaanden in 2013. Afwachten dus. Maar als die knie snel herstelt zou ik voor 2013 blij zijn met de resultaten van vorig seizoen, echter moet je altijd wat hoger inzetten dus doel: podium (bij een cyclo), top 20 Marmotte!

Wie volgt...

Greetz

Tijd om terug te blikken dus. Ik kan vrij kort zijn over 2013: wat een K#T-jaar!
De knie blessure waar ik in 2012 al over schreef is helaas chronisch geworden. Ondanks
fysiotherapie, massage, oefentherapie, dry-needling, corticosteroiden / hyaleronzuur injecties, rust, MRI, echo, heb ik geen moment pijnloos kunnen fietsen, laat staan fatsoenlijk kunnen trainen, laat staan een wedstrijd kunnen fietsen. Ik ben recent onder behandeling gegaan van een sportarts waarbij we als doel hebben gesteld eind 2014 weer pijnloos te kunnen fietsen met plezier. Op prestatiegebied verder geen doelen. Verder hoop ik in 2014 een oude gazellefiets gerenoveerd te hebben... vrij deprimerend allemaal op fietsgebied, wel ga ik voor de 2e maal vader worden, dus prive wel wat spannends in het vooruitzicht... Wellicht hebben anderen het jaar van hun (fiets)leven gehad, dus ik zou zeggen brand los!

Wie volgt?

kenicky
Forum-lid

kenicky 12 dec 2013 16:33

Erik1.0 schreef: De knie blessure waar ik in 2012 al over schreef is helaas chronisch geworden. Ondanks
fysiotherapie, massage, oefentherapie, dry-needling, corticosteroiden / hyaleronzuur injecties, rust, MRI, echo, heb ik geen moment pijnloos kunnen fietsen, laat staan fatsoenlijk kunnen trainen, laat staan een wedstrijd kunnen fietsen. Ik ben recent onder behandeling gegaan van een sportarts waarbij we als doel hebben gesteld eind 2014 weer pijnloos te kunnen fietsen met plezier.Wie volgt?
Toevallig de pees op de buitenzijde van de knie? Hier heb ik ook veel last van gehad, ben uiteindelijk geopereerd aan mijn rechterknie, en daar zijn de problemen vooralsnog weg, en kan weer 20km + fietsen (hoera). Nu heb ik paar weken last van de linker gekregen, maar weet nog niet hoe dat er verder uit gaat zien, heheheh. Ik fiets overigens ook in omgeving Nijmegen :)
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

arjenv
Forum-lid

arjenv 16 dec 2013 14:30

Afgelopen jaar meer kilometers als ooit tevoren gemaakt. Heeft ook te maken met het leuke fiets groepje wat is samengesteld uit allerlei vrienden van me. Luik-Bastenaken-Luik uitgefietst, wat mijn hoofddoel was afgelopen jaar.

Voor volgend jaar zijn de doelen simpel, doch niet eenvoudig.
-Weer toename van het aantal kilometers per jaar
-Meerdere toertochten fietsen
-Goud halen tijdens La Marmotte 2014

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 31 dec 2013 13:50

Vorig jaar schreef ik dit;
theov schreef:2012;
doelen had ik niet echt maar ik wou in ieder geval een keer de Koppenberg en de Muur op.
Dat heb ik afgelopen zomervakantie dan ook gedaan.
Helaas was het die dag snikheet en is onderweg het lampje uitgegaan.
Ook zou ik voor het werk een paar dagen op Mallorca zijn en had daar als doelstelling om de Puig Major op te fietsen.
Helaas werd mijn huurfiets gepikt en is dat niet gebeurt.

2013;
Ik wil zeker weer een leuke rit doen in de Vlaanderen met daarin de Oude Kwaremont.
En ik wil nu zeker een keer een rondje IJsselmeer doen, groot of klein moet de vorm van de dag bepalen.
Voor de rest wil ik gewoon genieten van het fietsen.
Nu kan ik zeggen dat ik geen van de twee heb gedaan.
Ik zat dit jaar niet lekker op de fiets.
Geen idee waarom maar ik voelde me gewoon niet goed.
Nadat er een vitamine B12 tekort is geconstateerd en ik een aantal spuiten heb gehad lijkt het wel of het nu beter gaat.
Om niet gelijk te hoog van de toren te blazen stel ik voor volgend jaar geen doelen.
Dat ik hierdoor misschien geen toerversie van Parijs-Roubaix zal rijden is dan jammer.
Eerst weer lekker op de fiets zitten en dan weer verder kijken.

dielange
Forum-lid

dielange 31 dec 2013 14:38

Ik ben nieuw in deze rubriek dus heb nog niet eerder iets over mijn doelen gepost.
2013:
Mijn eerste doel was om 20kg af te vallen, dit is gelukt in de eerste 4 maanden van het jaar. Van de 119 ben ik naar de 99kg gekomen.
Tevens heb ik meer km's dan ooit gemaakt, iets van 5000. La Philippe Gilbert gefietst binnen de 7 uur en verder nog wat cyclo's afgewerkt. Aangezien fietsen mijn tweede sport is naast hockey is het aantal km's mijns inziens meer dan voldoende. Heb nl ook nog een gezin die tijd van hun vader/man verlangt.

2014:
Het doel voor deze zomer is de cyclo Alpenbrevet op 23-8. De afstand ben ik nog niet uit, zal denk ik 132 km worden. Verder nog wat cyclo's in NL en Belgie en lekker km's maken op mijn nieuwe racefiets. Doel is om weer rond de 5000km's te eindigen.
Het hockeyseizoen is dit jaar zeer intensief, dus hoop genoeg tijd te kunnen vinden om te fietsen.
De conditie is iig veel beter dan vorig jaar rond deze tijd!

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 31 dec 2013 14:47

2013:
Had geen doelen, maar schrok na de skivakantie zo van mijn gewicht dat ik meer dan 10.000km heb gefietst en dat ik daardoor 20kg ben afgevallen (van 100+ naar 79 deze ochtend). Zelf tijdens de kerst ben ik niet meer aangekomen.Heb einde seizoen zelfs mijn eerste wedstrijden gereden.

2014:
Doelen: Weer minimaal 200km per week fietsen en leuk mee kunnen rijden tijdens clubwedstrijdjes.

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 31 dec 2013 14:48

2013 was mijn eerste 'fiets'-jaar, het was ook bijna mijn laatste geweest ... Als ik 2014 zonder kleerscheuren kan doorkomen ben ik een gelukkig mens. Ondertussen gewoon rustig trainen en lekker fietsen!
Afbeelding

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 31 dec 2013 15:20

2013 een heel jaar mogen genieten ( soms wat minder ) van het fietsen met de racefiets.
Wilde sportief een aantal kilo`s verliezen.
Dat is gelukt , ruim 10 kwijt en ook niet meer terug gevonden.
Ben een beetje op het eten en drinken gaan letten.
Heeft mij geen moeite gekost en had er ook nog lol in om het voor elkaar te krijgen.
Leuke rondjes gefietst, zowel alleen als samen met m`n buurman.
In totaal:
56 ritten.
105:33:24 uur
2816 KM
met een gemiddelde van 26.68 KM / U
Ik ga er in 2014 zeker mee verder, want ik heb er nog steeds lol in.
Allemaal veel fietsplezier toegewenst in 2014.
En zeker tot ziens.
Merida Scultura Endurance 4000

peter1981
Forum-lid

peter1981 31 dec 2013 15:26

In 2013 maar 1 doel gehad en dat was Rad am Ring een minuut of 10 sneller rijden
Dat is gelukt met bijna 15min verschil ten opzichte van vorig jaar.

Komend jaar niet echte doelen maar pak in 2014 wel een licentie en natuurlijk weer Rad am Ring rijden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 31 dec 2013 17:44

Vorig jaar schreef ik dit:

Wat ik graag zou willen in 2013:
- geen stomzinnig getob meer met klikpedale
is zeker minder geworden maar nog niet geheel weg
- zonder angst in groepen mee kunnen rijden
dat is wonder boven wonder gelukt, dat had ik een jaar terug nog niet gekunt en gedacht
- eens een normale bocht maken op snelheid
mja...minder erg dan het was is het wel....

- misschien wel een nieuwe fiets...
wel, ik héb een nieuwe-re fiets :)
- aan een aantal leuke dingen meedoen waarvan ik heb bestaan heb ontdekt
zeker mooie tochten gemaakt, zoals idd de Dam tot Dam classic en Zw-Zw, ook dat had ik een jaar geleden nog niet voor mogelijk gehouden
- een keertje met de wind in je rug over de Afsluitdijk stormen
daar ben ik ondanks alle harde wind helaas nog niet aan toe gekomen:)
- van de zomer kijken of het lukt om van mijn huis (Rotterdam) naar mijn ouders (Winschoten) te fietsen
ook deze uitdaging ben ik nog niet aangegaan, meer uit tijdgebrek dan om een andere reden
- 5000-6000 km fietsen
het werden er + 7000!
- heel veel plezier beleven op de fiets
is ook helemaal gelukt
- nog meer inspiratie opdoen voor mijn fietsverhaaltjes
en dat ook

Wat ik in 2013 zou willen:
- duurvermogen is redelijk ok, nu zou ik wat meer willen werken aan kracht en techniek, zodat ik sneller kan fietsen over een langere afstand en beter klimmen. Is het ook leuker voor mij om met een groep oid mee te fietsen.
- misschien nog een kort buitenlands avontuurtje?
- mooie tochten maken, bijv Elfstedentocht
- meer dan 7000 km fietsen (want dat zou inhouden dat ik sneller en dus sterker ben geworden want meer tijd om te fietsen krijg ik niet)
- misschien toch die Afsluitdijk nog een keer? :)
- tja, ondanks mijn eerdere fiasco zou ik het toch graag eens 1/8 triatlon willen proberen, maar dat is meer een zwem-doel dan een fietsdoel.
Veni. Vidi. Fietsie.

kogafanaat
Forum-lid

kogafanaat 31 dec 2013 18:14

Ondanks flinke valpartij en sterfgeval in de familie toch nog bijna 7500 km gefietst.

Hoogtepunten:
Luik-Bastenaken-Luik, 3-Ballons en voor de 27ste keer Diekirch-Valkenswaard.

Doel:
Nog iets meer k ilometers, snellere tijd 3-Ballons en een nieuwe fiets.
fietsfanaat

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 31 dec 2013 23:29

Terugkijkend op 2013: een fantastisch fietsjaar, ruim 7250 km op de racefiets gefietst, plus nog ruim 3500 woon-werk kilometers. Hoogtepunt was een week in de Alpen, met ruim 400 km en meer dan 14.000 hoogtemeters. Ik ben wel gemaakt om te klimmen :).
Doelen voor komend jaar: op m'n nieuwe fiets blijven genieten van het fietsen, Trois Ballons rijden, weer (minstens) een weekje naar de Alpen en nu echt het rondje IJsselmeer...
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie