Power 2 Max
Net gevonden op internet, een nieuwe powermeter, ze gaan zichzelf blijkbaar presenteren op internet. Lijkt wel heel erg op het SRM systeem en ook de nauwkeurigheid wordt geclaimd op 2%. Prijs is wel een heel stuk lager, 690 euro voor de sensor wordt gemeld op de site.
Ben benieuwd of deze net zo goed werkt als een SRM of PowerTap. Ik ben heel benieuwd naar een echt vergelijk met deze 2 bewezen systemen. Want voor minder dan de helft van een SRM breng je een vergelijkbaar systeem op de markt dat even nauwkeurig zou moeten zijn. Lijkt haast te mooi om waar te zijn, dus dat zal het dan ook wel zijn.
Meting is volgens de site met 4 strain-gauges, SRM zou er 8 hebben. Rekstrookjes geven natuurlijk ook wisselende waarden over temperatuur, ben benieuwd of dat ook gecompenseerd wordt.
Power2Max
Ben benieuwd of deze net zo goed werkt als een SRM of PowerTap. Ik ben heel benieuwd naar een echt vergelijk met deze 2 bewezen systemen. Want voor minder dan de helft van een SRM breng je een vergelijkbaar systeem op de markt dat even nauwkeurig zou moeten zijn. Lijkt haast te mooi om waar te zijn, dus dat zal het dan ook wel zijn.
Meting is volgens de site met 4 strain-gauges, SRM zou er 8 hebben. Rekstrookjes geven natuurlijk ook wisselende waarden over temperatuur, ben benieuwd of dat ook gecompenseerd wordt.
Power2Max
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Jorisb"]
Power2Max[/quote]
Hoi,
De Science Road (+- 2%) van SRM heeft 8 rekstrookjes.
De Professional Road heeft er maar 4 maar is ook +- 2% naukeurig(ik heb het hier over Shimano. Campa is daar tevens een optie)
De SRM Wireless Training System - Science Road DuraAce 7900 Standard heeft er dan weer 8 en is tot op 0.5% nauwkeurig.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat hoe meer rekstroken, hoe nauwkeuriger
Wat is dan het voordeel van meer rekstroken???
Maar goed. Zo ongeveer 1.5%-2.0% afwijking mag je dus verwachten van SRM en PowerTap (1.5%).
Beide hebben hun voor-en nadelen.
Mvg, Zorro
Power2Max[/quote]
Hoi,
De Science Road (+- 2%) van SRM heeft 8 rekstrookjes.
De Professional Road heeft er maar 4 maar is ook +- 2% naukeurig(ik heb het hier over Shimano. Campa is daar tevens een optie)
De SRM Wireless Training System - Science Road DuraAce 7900 Standard heeft er dan weer 8 en is tot op 0.5% nauwkeurig.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat hoe meer rekstroken, hoe nauwkeuriger
Wat is dan het voordeel van meer rekstroken???
Maar goed. Zo ongeveer 1.5%-2.0% afwijking mag je dus verwachten van SRM en PowerTap (1.5%).
Beide hebben hun voor-en nadelen.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
@ Zorro: naukeurigheid ligt natuurlijk OOK aan kwaliteit van gebruikte rekstrook (productie toleranties), calibratie methodiek, montage methode (mbt lekweerstanden) en waarschijnlijk nog veel meer.
Maar interressant product, ziet er toch al uitgerijpt uit en het concept heeft overeenkomsten met wat we zelf al eens een tijdje terug bedachten.
Maar interressant product, ziet er toch al uitgerijpt uit en het concept heeft overeenkomsten met wat we zelf al eens een tijdje terug bedachten.
Met meer rekstrookjes kun je op meer plekken tussen crank en spider het moment meten, dus dat zal wel aan de nauwkeurigheid bijdragen. Verder vraag ik mij af of bij de SRM versies met minder rekstroken het moment op alle punten via een rekstrook overgebracht wordt op de spider. (Zou voor het nette wel moeten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
volgens mij niet. SRM heeft dacht ik een interne spider met 4 armen (en is heel nauwkeurig gemaakt met kleine toleranties) en je zult toch de rekstrookjes in paren willen plakken (minimaal 8 nodig dus). ik weet eigenlijk niet eens waarom, dat zegt mijn gevoel.
-
- Forum-lid HC
Power2MAx cranks worden nu uitgeleverd http://power2max.com/power2max.php, zonder crank euro 690. Het begint interessant te worden op het vlak van vermogensmeters.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
[quote="Jorn"]Gisteren de Rotor 3D cranck besteld. Hij zal in week 5 geleverd worden Ik ben benieuwd[/quote]
Dan snel je ervaringen posten.
Dan snel je ervaringen posten.
What makes the boat go faster?