Complete fiets met Force 22
Hoi allemaal,
Even gezocht maar volgens mij is hier nog geen topic voor. Deze winter ben ik opzoek naar een nieuwe fiets en heb een voorkeur voor de Sram Force 22-groep. Nu merk ik dat de groep fabrikanten die een complete fiets met Force 22 aanbieden nog niet heel groot is.
Zelf kom ik uit op:
Stevens (alle frames, custom-programma)
Canyon (Ultimate AL SLX of CF SL)
Focus (Izalco Team SL 4)
Aanvullingen:
Rose (diverse)
Wilier
Specialized
Cube
Natuurlijk kan ik altijd een losse frameset kopen, maar met een complete fiets pak je toch wat extra voordeel. Zie ik wat over het hoofd? De prijscategorie waarin ik zoek ligt rond de 2500 euro. Rose heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ik niet echt uit de voeten kan met hun design.
Ta!
Even gezocht maar volgens mij is hier nog geen topic voor. Deze winter ben ik opzoek naar een nieuwe fiets en heb een voorkeur voor de Sram Force 22-groep. Nu merk ik dat de groep fabrikanten die een complete fiets met Force 22 aanbieden nog niet heel groot is.
Zelf kom ik uit op:
Stevens (alle frames, custom-programma)
Canyon (Ultimate AL SLX of CF SL)
Focus (Izalco Team SL 4)
Aanvullingen:
Rose (diverse)
Wilier
Specialized
Cube
Natuurlijk kan ik altijd een losse frameset kopen, maar met een complete fiets pak je toch wat extra voordeel. Zie ik wat over het hoofd? De prijscategorie waarin ik zoek ligt rond de 2500 euro. Rose heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ik niet echt uit de voeten kan met hun design.
Ta!
Laatst gewijzigd door HOX op 18 dec 2013 20:11, 3 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Les 1: het frame/geometrie bepaalt welk frame het beste bij je past. Daarna komt past de groep.....
Less is bore
Ik onderschrijf "Les 1" volledig, maar ik zie niet in hoe een opsomming van fietsen met een bepaalde groep hiermee strijdig is. Het is niet zo dat er per persoon maar 1 perfecte frame-match is. Hoe iemand met een opsomming omgaat is geheel zijn eigen verantwoordelijkheid, toch?
Rose
remco1b schreef:Rose
Die viel al afHOX schreef:Rose heb ik buiten beschouwing gelaten omdat ik niet echt uit de voeten kan met hun design.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wilier (bijv. http://www.wilier.it/en/products/road-bike/gtr/) heeft het ook in zijn segment. En ik weet dat Specialized het ook heeft.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik had ook graag een Cannondale Supersix met Force22 gehad. Helaas deze uitvoering wordt niet op de markt gebracht. Ze gaan van Ultegra €2799 naar Red €3999. Hier had toch mooi de Force tussen gepast, had ik zonder twijfel de knoop al doorgehakt.
Ik denk dat SRAM de Red groep in verhouding veel gunstiger aanbiedt aan de producenten als de Force groep.
Ik denk dat SRAM de Red groep in verhouding veel gunstiger aanbiedt aan de producenten als de Force groep.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Neem aan dat een fm-er (als hij/zij in ieder geval wil verkopen) een fiets met bv Ultegra wel wil ombouwen naar bv met Force met eventuele opleg. Was bij mij in ieder geval wel zo. (niet Ultegra>Force overigens)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.