pillen, proteïne voor herstel?
-
- Forum-lid
Hoi Racers,
ik heb een vraag die niet speciaal voor wielrennen geldt.
Ik sport graag zo'n 4 x per week, voetbal en wielrennen. Hierbij krijg ik erg vaak spierpijn en kleine pijntjes na afloop. De dag na het sporten is de meeste pijn wel weg, maar ik voel mijn hamstrings, kuiten en liezen vaak nog. Hierdoor kan ik de volgende dag vaak niet voluit sporten. Nu gebruiken bodybuilders en mensen die vaak fitnessen meestal van die voedingssuplementen en spierversterkers. Zijn jullie hier misschien mee bekend en denken jullie dat die een oplossing kan zijn?
ps. Omdat ik grotendeels vegetarisch leef, eet ik weinig vleeswaren, misschien dat mijn spierpijn daarmee te maken kan hebben?
ik heb een vraag die niet speciaal voor wielrennen geldt.
Ik sport graag zo'n 4 x per week, voetbal en wielrennen. Hierbij krijg ik erg vaak spierpijn en kleine pijntjes na afloop. De dag na het sporten is de meeste pijn wel weg, maar ik voel mijn hamstrings, kuiten en liezen vaak nog. Hierdoor kan ik de volgende dag vaak niet voluit sporten. Nu gebruiken bodybuilders en mensen die vaak fitnessen meestal van die voedingssuplementen en spierversterkers. Zijn jullie hier misschien mee bekend en denken jullie dat die een oplossing kan zijn?
ps. Omdat ik grotendeels vegetarisch leef, eet ik weinig vleeswaren, misschien dat mijn spierpijn daarmee te maken kan hebben?
-
- Forum-lid
Ik voetbal ook. Na een intense wedstrijd is spierpijn onvermijdelijk, en is er recuperatie nodig. Je levert immers korte en explosieve inspanningen, die vaak anaeroob zijn (sprints). Je mag, ook na een cooling down, niet verwachten dat je de volgende dag fris als een hoentje op de fiets kan zitten. Ook na een intensieve fietstocht/training heb je recup nodig, toch? Rust is alles in deze.
Zeker wanneer je niet traint voor het voetbal en anders enkel op de fiets zit geldt dit.
Zeker wanneer je niet traint voor het voetbal en anders enkel op de fiets zit geldt dit.
-
- Forum-lid
hmm, de reden dat ik dit vraag is omdat ikzelf het idee heb dat ik sowieso te weinig voedsel binnenkrijg. Ik sport dus 4x per week 2 uur, fanatiek. Ik eet in de ochtend een bakje kwark, in de middag 2 witte boterhammen en wat crackers (alles met hagelslag of pasta). 'S avonds eet ik of gebakken aardappelen met wat groente en een vegetarische burger, of pasta, of een rijstgerecht. Verder eet ik elke dag fruit en chips.
Zelf heb ik niet het idee dat ik zo aan de 2500 calorieën kom, en dat is eigenlijk de reden dat ik deze vraag stel. Voorheen had ik minder last van pijntjes, maar sinds ik anders ben gaan eten (minder vlees) heb ik veel vaker last.
Ik was benieuwd of er dus (naast meer eten) van die voedingssupplementen zijn die mijn spieren versterken, of een sneller herstel bewerkstelligen. Ik begrijp dat je altijd last heb van spierpijn na een flinke inspanning, maar toch heb ik het idee dat ik met een betere voeding mijn spieren kan versterken. Vooral supplementen of vitaminen vind ik interessant
Zelf heb ik niet het idee dat ik zo aan de 2500 calorieën kom, en dat is eigenlijk de reden dat ik deze vraag stel. Voorheen had ik minder last van pijntjes, maar sinds ik anders ben gaan eten (minder vlees) heb ik veel vaker last.
Ik was benieuwd of er dus (naast meer eten) van die voedingssupplementen zijn die mijn spieren versterken, of een sneller herstel bewerkstelligen. Ik begrijp dat je altijd last heb van spierpijn na een flinke inspanning, maar toch heb ik het idee dat ik met een betere voeding mijn spieren kan versterken. Vooral supplementen of vitaminen vind ik interessant
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Pierre92"]al die amateurs met pillen etc. Ga nou eerst maar eens normaal eten. Geen chips, geen witbrood. Gewoon voedzaam en voldoende. Daarover is op het internet en dit forum genoeg te vinden. [/quote]
+2
+2
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003
Ik eet ook geen vlees (wel vis sinds een paar jaar ) maar heb niet echt last dat ik langzaam herstel. Dat is vnl afhankelijk van vermoeidheid ivm werk e.d. (in de vakantie ben ik veel belastbaarder qua training). Maar ik zorg dan ook wel dat ik voldoende eiwtten binnen krijg!
~live fast, die young ~