Leesbril en fietscomputer
Beste fietsers,
Ik loop al een tijdje te zoeken naar een goede fietscomputer. Ik gebruik om dichtbij scherp te zien een leesbril +2 en kan de meeste fietscomputers zonder bril niet aflezen. Ik begon bij een sigma, dat ging nog wel, maak ook niet alles goed; toen een Bontrager die in de winkel goed afleesbaar leek maar op de fiets waren de cijfers echt te dun, daarna een fietscomputer van BBB die bij een beetje zonlicht slecht afleesbaar werd en nu een Polar CS500 waar ik alleen de grote cijfers van kan lezen zonder bril. Dus die is het ook niet. Fietsen met leesbril is geen optie. Welke fietscomputer adviseren jullie als het om goede afleesbaarheid gaat?
Groet, Peter
Ik loop al een tijdje te zoeken naar een goede fietscomputer. Ik gebruik om dichtbij scherp te zien een leesbril +2 en kan de meeste fietscomputers zonder bril niet aflezen. Ik begon bij een sigma, dat ging nog wel, maak ook niet alles goed; toen een Bontrager die in de winkel goed afleesbaar leek maar op de fiets waren de cijfers echt te dun, daarna een fietscomputer van BBB die bij een beetje zonlicht slecht afleesbaar werd en nu een Polar CS500 waar ik alleen de grote cijfers van kan lezen zonder bril. Dus die is het ook niet. Fietsen met leesbril is geen optie. Welke fietscomputer adviseren jullie als het om goede afleesbaarheid gaat?
Groet, Peter
Met zo dik mogelijke cijfers (ik heb hetzelfde probleem) en goede configureerbaarheid scherm, zodat je de belangrijke dingen zo groot mogelijk kan maken.
Garmins (ik heb geen Garmin, maar op dat punt zijn ze goed)
Garmins (ik heb geen Garmin, maar op dat punt zijn ze goed)
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
"Goede fietscomputer"
Wat is dat?
Definieer eens welke functies je minimaal erop wilt hebben.
En welke functie(s) er zeker groot in beeld moeten.
Maximale budget?
Etc.
Een computer op een polsband,
of eentje in horloge vorm(bijv Nike sportwatch), gaat dat werken voor je?
Wat is dat?
Definieer eens welke functies je minimaal erop wilt hebben.
En welke functie(s) er zeker groot in beeld moeten.
Maximale budget?
Etc.
Een computer op een polsband,
of eentje in horloge vorm(bijv Nike sportwatch), gaat dat werken voor je?
- leocuypers
- Forum-lid
deze heeft ook wel een groot display
http://www.topeak.com/products/Computer ... ScreenWire
http://www.topeak.com/products/Computer ... ScreenWire
-
- Forum-lid
- Contact
Een variofocus is echt een goede oplossing, kun je ook in de auto het dashboard lezen. Wel veel duurder natuurlijk. Er zij toch ook brillen waar je een inzet in kan zetten (kleine leesglaasjes).
Marco
Een fietscomputer die goed afleesbaar is zonder bril kun je rustig vergeten, want de display is altijd te klein, ook een Garmin (ik heb gelukkig nog goede ogen, al zijn mijn armen inmiddels veel te kort ). Een mogelijkheid is de 3M Press-On Optics die je bij bijv. Futurumshop kunt krijgen. Dit is een soort kunstof lens die je als een leesgedeelte in je fietsbril plakt. Wat mij betreft ideaal (beter dan je leesbril opzetten met fietsen en stukken goedkoper dan glazen met een ingeslepen leesgedeelte)
Hier een soort gelijk probleem. Ik heb een Garmin 705 en haal voor de kaart soms het aparaat van de stuurpen en druk um dan tegen de neus. Lastig maar werkt.
Cijfers: wat belangrijk is laat je groot verschijnen, klein is ook voldoende zichtbaar.
Cijfers: wat belangrijk is laat je groot verschijnen, klein is ook voldoende zichtbaar.
Bedankt voor deze tip! Gelijk bestellen want ik word er ook helemaal gek vansenior schreef:Een fietscomputer die goed afleesbaar is zonder bril kun je rustig vergeten, want de display is altijd te klein, ook een Garmin (ik heb gelukkig nog goede ogen, al zijn mijn armen inmiddels veel te kort ). Een mogelijkheid is de 3M Press-On Optics die je bij bijv. Futurumshop kunt krijgen. Dit is een soort kunstof lens die je als een leesgedeelte in je fietsbril plakt. Wat mij betreft ideaal (beter dan je leesbril opzetten met fietsen en stukken goedkoper dan glazen met een ingeslepen leesgedeelte)
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
Hallo, ook hier problemen met lezen van gegevens en kaart op fietscomputer.
Heb me een Tifosi Reader aangeschaft, en moet zeggen dat dit me wel bevalt, zijn te verkrijgen in sterkte's van +1, tot +2.
Bij de aangeschafte bril is wel maar 1 lens bij geleverd, maar moet zeggen ondanks nog niet veelvuldig gebruikt dat ik nu terug goed de kaart kan aflezen op mijn Garmin.
Prijs rond de 40 euro.
Heb me een Tifosi Reader aangeschaft, en moet zeggen dat dit me wel bevalt, zijn te verkrijgen in sterkte's van +1, tot +2.
Bij de aangeschafte bril is wel maar 1 lens bij geleverd, maar moet zeggen ondanks nog niet veelvuldig gebruikt dat ik nu terug goed de kaart kan aflezen op mijn Garmin.
Prijs rond de 40 euro.
-
- Forum-lid
Een sportbril met multifocale lenzen is het enige dat zal helpen, ik heb een Adidas bril met een insert voor een brilletje en ik lees op mijn Garmin Edge 800 alles zeer goed!
Ik lees op internet wat oudere reviews hierover, waarin vermeld wordt dat deze 3M press-on's op (gebogen) kunststof glazen slecht blijven zitten. Heb jij (of anderen) daar recente ervaring mee?senior schreef:Een mogelijkheid is de 3M Press-On Optics die je bij bijv. Futurumshop kunt krijgen. Dit is een soort kunstof lens die je als een leesgedeelte in je fietsbril plakt. Wat mij betreft ideaal (beter dan je leesbril opzetten met fietsen en stukken goedkoper dan glazen met een ingeslepen leesgedeelte)