Scoppio
Donderdag naar de 6-daagse geweest in Rotterdam.
Stond een stand met een nieuw merk: Scoppio. Komt uit België.
Ziet er op zich niet onaardig uit. De 301 versie is niet verkeerd. De 201 moet je
van houden denk ik qua lijnen. En de 101 versie is zeker niet onaardig ware het niet
dat de prijs dan al weer behoorlijk stevig is/wordt.
De grijze matte look moet je op vallen. Shiny zwart is weer wat te shiny naar mijn zin.
Maar ieder zijn voorkeur uiteraard.
De carbon velgen ogen wat druk en zijn behoorlijk aan de prijs.
Kuiper Trading stond er ook en voor heel wat minder krijg je ook mooie carbon velgen, zonder stickers.
Wie heeft er ervaring mee en kan er wat meer over vertellen.
Stond een stand met een nieuw merk: Scoppio. Komt uit België.
Ziet er op zich niet onaardig uit. De 301 versie is niet verkeerd. De 201 moet je
van houden denk ik qua lijnen. En de 101 versie is zeker niet onaardig ware het niet
dat de prijs dan al weer behoorlijk stevig is/wordt.
De grijze matte look moet je op vallen. Shiny zwart is weer wat te shiny naar mijn zin.
Maar ieder zijn voorkeur uiteraard.
De carbon velgen ogen wat druk en zijn behoorlijk aan de prijs.
Kuiper Trading stond er ook en voor heel wat minder krijg je ook mooie carbon velgen, zonder stickers.
Wie heeft er ervaring mee en kan er wat meer over vertellen.
Nooit van gehoord.. Maar wel een mooie website: http://www.scoppio.be
Ik vind dat de 201.1 er wel goed uitziet!Het gamma van Scoppio is erg overzichtelijk: de typeaanduiding is samengesteld uit vier cijfers. Het honderdtal duidt op de plaatsing in het gamma (hoe lager het cijfer, hoe hoger de kwaliteit), de tientallen tonen het gebruik aan (van 0 tot 4 respectievelijk race, tijdrit, cross, dames of piste), de eenheden geven aan welk type het is (wanneer een bepaald model vernieuwd wordt, krijgt het een nieuw nummer) en na het punt komt de jaargang van dit bepaalde type (alle fietsen zijn nu uiteraard aangeduid met .1).
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Wat klopt er niet aan dan?velolove schreef:Wie heeft er ervaring met een NIEUW merk........ergens klopt hier iets niet...
Het merk is er sinds vorig jaar. Wellicht dat er inmiddels al mensen zijn die er mee rijden.
En daarom de vraag dus of er ervaringen mee zijn...
Ik ben benieuwd wat hij zal zeggentheov schreef:Een kennis van me verkoopt deze fietsen.
Als ik hem dinsdag in Ahoy tegen kom zal ik zijn ervaringen eens vragen.
Vind de fietsen er verder zeker geslaagd uitzien.
Do not CROSS the road!
Ik heb ze vrijdag ook zien staan, ziet er best mooi uit allemaal! Zal idd nog wel ff duren voor dat er "ervaringen" mee zijn!
Zag ook een stand met infinito wielen, zag er ook prima uit, maar ben in afwachting van een setje van wheeltec,dat gaf mij toch t beste gevoel voor een carbonsetje!
Zag ook een stand met infinito wielen, zag er ook prima uit, maar ben in afwachting van een setje van wheeltec,dat gaf mij toch t beste gevoel voor een carbonsetje!
-
- Forum-lid
Wel rare maten vind ik, kleine balhoofdbuizen.
Als ik met deze fiets zou willen rijden moet ik 4cm aan spacers steken, en dan zit ik nog redelijk diep.
Wel mooie fiets op zich!
Als ik met deze fiets zou willen rijden moet ik 4cm aan spacers steken, en dan zit ik nog redelijk diep.
Wel mooie fiets op zich!
- thestudent
- Forum-lid HC
Gaat het nu hier om een echt nieuw merk of meer om een merk dat bepaalde moulds gekocht heeft in taiwan/china. Ze zien er gelikt uit en ik vind de 101 best mooi, maar er verschijnen tegenwoordig vele fietsmerken uit het ogenschijnlijke niets. Dus ik ben nog wat voorzichtig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Het is een echt nieuw merk. Van de vorige manager van Zannata geloof ik. Jan denuwelare heeft deze fietsen getest. Het is niet zo'n merk dat gewoon kaders uit china koopt en gewoon spuit.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Racemachien schreef:Het is een echt nieuw merk. Van de vorige manager van Zannata geloof ik. Jan denuwelare heeft deze fietsen getest. Het is niet zo'n merk dat gewoon kaders uit china koopt en gewoon spuit.
Daar ben ik niet zo zeker van. Was voor de lol aan het googelen op "goedkope Chinese carbon frames" en kwam een gelijkend model tegen de BR01.
Alleen de kabelingang balhoofd is gewijzigd en een ander vorkje geprikt
Dus lijkt mij wel een chinees verkocht onder eigen "merknaam".
De geometriegegevens zijn ook exact hetzelfde als de Br 01.
Prijs op Alibaba en Aliexpress €480,-
DHGate: €385,-
Gewijzigd: fotootje erbij.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 06 jan 2014 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Met een testrapport van SGS Taiwan.