Triple of Compact Cube Agree GTC
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 sep 2009 00:33
Beste fietsfanaten,
Ik weet dat dit een veelgestelde vraag is of je voor een triple of compact moet kiezen maar ik stel hem toch daar de keuze in dit geval nogal uitmaakt.
Ik heb de Cube Agree GTC Race 2013 (de rood - witte versie) nog in een maat 50 kunnen vinden. (verder nergens meer te verkrijgen) Helemaal naar mijn zin maar nu blijkt het een compact te zijn. In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar een triple.
Ik wil eind augustus de Mont Ventoux beklimmen. Nu kunnen ze voor 130 euro van de originele Cube compact een triple maken.
1. Is dit aan te raden?
2.Is dit een mooie prijs?
3. Een opties is ook nog om voor de compact te gaan daar dat de originele staat van de fiets is.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Marieke
Ik weet dat dit een veelgestelde vraag is of je voor een triple of compact moet kiezen maar ik stel hem toch daar de keuze in dit geval nogal uitmaakt.
Ik heb de Cube Agree GTC Race 2013 (de rood - witte versie) nog in een maat 50 kunnen vinden. (verder nergens meer te verkrijgen) Helemaal naar mijn zin maar nu blijkt het een compact te zijn. In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar een triple.
Ik wil eind augustus de Mont Ventoux beklimmen. Nu kunnen ze voor 130 euro van de originele Cube compact een triple maken.
1. Is dit aan te raden?
2.Is dit een mooie prijs?
3. Een opties is ook nog om voor de compact te gaan daar dat de originele staat van de fiets is.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Marieke
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
prijs is wel redelijk er zijn toch werkplaats kosten , nieuw stuurlint en triples zijn vaak paar tientjes duurder.
Alleen of het idiaal is voor je weet je zelf denk ik wel het beste
Wij kunnen niet zien of je kracht genoeg hebt om een heuvel op te komen.
Wel kan je met de huidige compacts en casettes vrij veel.
Ik weet van mezelf wel dat ik echt geen triple nodig heb om een berg op te komen ook geen echten bergen
Alleen of het idiaal is voor je weet je zelf denk ik wel het beste
Wij kunnen niet zien of je kracht genoeg hebt om een heuvel op te komen.
Wel kan je met de huidige compacts en casettes vrij veel.
Ik weet van mezelf wel dat ik echt geen triple nodig heb om een berg op te komen ook geen echten bergen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
De prijs voor de ombouw is zeker goed. Of het aan te raden is, is moeilijk te zeggen. De een komt makkelijk met een compact naar boven, de ander niet. Maar dat heeft meer te maken met de persoon. Met een compact zou je prima boven moeten kunnen komen. Zet er eventueel een andere cassette op als je naar de Mont Ventoux gaat. Dus dat is een persoonlijke overweging.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zit er een 11-28 cassette op een Agree GTC met compact.
het is onmogelijk voor iemand anders om te bepalen of jij met 34-28 de Ventoux opkomt maar de meeste beginners doen het de eerste keer met een lichter verzet.
Een triple heeft ook het voordeel dat je op het vlakke een fijner verzet hebt. Veel compact rijders verwisselen voor het vlakke hun binnenblad naar een 39.
Het is uiteraard wel de vraag of dat de Cube nog wel de beste aanbieding is als je er 130 euro meer voor moet betalen. Het kan zomaar zijn dat je nu beter af bent met een andere fiets. Het prijsverschil tussen een compact en triple groep is ook maar een paar tientjes dus ik vind dat de fietsenmaker er wel veel geld voor vraagt. Ik heb het in ieder geval wel eens goedkoper gezien.
het is onmogelijk voor iemand anders om te bepalen of jij met 34-28 de Ventoux opkomt maar de meeste beginners doen het de eerste keer met een lichter verzet.
Een triple heeft ook het voordeel dat je op het vlakke een fijner verzet hebt. Veel compact rijders verwisselen voor het vlakke hun binnenblad naar een 39.
Het is uiteraard wel de vraag of dat de Cube nog wel de beste aanbieding is als je er 130 euro meer voor moet betalen. Het kan zomaar zijn dat je nu beter af bent met een andere fiets. Het prijsverschil tussen een compact en triple groep is ook maar een paar tientjes dus ik vind dat de fietsenmaker er wel veel geld voor vraagt. Ik heb het in ieder geval wel eens goedkoper gezien.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 sep 2009 00:33
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is me nu wel duidelijk dat ik voor een triple moet gaan.
Het wordt mijn eerste beklimming en ik heb nu ook een triple op het vlakke.
Nu is mijn laatste vraag:
Doet het afbreuk aan de fiets daar ik er al meteen aan laat sleutelen?
Het wordt mijn eerste beklimming en ik heb nu ook een triple op het vlakke.
Nu is mijn laatste vraag:
Doet het afbreuk aan de fiets daar ik er al meteen aan laat sleutelen?
En dat is hun probleemErnie C. schreef:Totaal niet, al zal de fervente anti-triple brigade daar anders over denken .
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 sep 2009 00:33
haha ik bedoel meer qua sleutelen. Zal ik er nu eerder problemen aan ondervinden?
Nee hoor. Waarom denk je dat?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 23 sep 2009 00:33
Omdat de originele onderdelen er door de fabrikant op worden gezet en het nu door de fietsenmaker wordt verbouwd.
En wat zou daar het verschil dan tussen zijn? Ik heb laatst een nieuw frame gekregen omdat mijn andere kapot was. Daarbij is door de FM alles ook omgezet van de oude naar de nieuwe. Geen centje pijn. Je kunt alles voor de zekerheid nog even nalopen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/