Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Crossfiets voor 10-jarige

nixke
Forum-lid

nixke 09 jan 2014 22:19

Ik ben van plan om een nieuwe crossfiets te kopen voor mijn zoon. De vorige (Zannata 26") wordt eigenlijk net iets te klein.

Nu heb ik natuurlijk op het internet al eens wat modellen bekeken en info opgezocht en is mijn voorkeur gegaan naar een Ridley X-bow 10, afgemonteerd Shimano 105. Ik twijfel enkel nog over model met cantilever of schijfremmen.
Aangezien vele fabrikanten schijfremmen voorzien op verschillende modellen, heb ik de neiging te denken dat dit toch meer en meer de standaard zal worden.
Mijn gevoel zegt dus deze trend te volgen, tenzij er onder jullie zijn die duidelijke argumenten hebben om dit (voorlopig) niet te doen.

Budget voor de nieuwe fiets is +/- 1.200 €

in dezelfde prijsklasse:
- Specialized Crux E5 (Shimano Sora)
- Stevens Namur (Shimano 105)
- Stevens Gavere (Shimano 105, disc)
- ...?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2014 07:59

Ik zou gewoon voor canti-levers (of evt mini V-brakes) gaan, zeker in deze prijsklasse zal een fiets alleen maar zwaar worden van schijfremmen. Daarnaast zijn de mechanische schijfremmen ook zeker niet zaligmakend.

Fabrikanten willen verkopen, omdat lekker op gang te houden moet je regelmatig met nieuwe zaken komen. Dat ze schijfremmen willen pushen is dus heel logisch (los van het feit of het beter is).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 12 jan 2014 20:36

amclassic-fan schreef:Ik zou gewoon voor canti-levers (of evt mini V-brakes) gaan, zeker in deze prijsklasse zal een fiets alleen maar zwaar worden van schijfremmen. Daarnaast zijn de mechanische schijfremmen ook zeker niet zaligmakend.

Fabrikanten willen verkopen, omdat lekker op gang te houden moet je regelmatig met nieuwe zaken komen. Dat ze schijfremmen willen pushen is dus heel logisch (los van het feit of het beter is).
+1 helemaal mee eens

Plaats reactie