Beste wielrenners,
Op 17 augustus 2010 heb ik mijn man, Hans Milder, herdacht op de passo del Mortirolo. Hans was een geweldige wielrenner die alle grote prestatietochten, zoals de Marmotte, Trois Ballons, Alpenbrevet en Ötztaler op zijn naam heeft staan.
Op 8 juni 2010 is hij op 54-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van melanoom. Tot 2008 was hij actief als wielrenner en hij hield vooral van de Dolomieten. Op 18 juli 2006 stond hij op de passo del Mortirolo en verzuchtte bij het bord dat de pasovergang markeert 'ik zal maar niet opbiechten wat ik onderweg allemaal heb gezegd'. Op dat bord heb ik op 17 augustus 2010 een herinneringsplaatje geschroefd.
Ik weet dat elke wielrenner een foto maakt van de pas als hij boven is aangkomen. Ik zou het helemaal geweldig vinden als je jouw foto van de passo del Mortirolo met het plaatje voor Hans aan mij zou willen mailen, want hij is nu wel heel ver weg en zo'n foto brengt hem dan toch weer even dicht bij mij.
Mijn mailadres is hans.milder@ziggo.nl.
Heel erg bedankt, grote, Leonie van de Pol
hans milder op de passo del mortirolo
Op de site: www.decoureur.nl staat een foto van het bord van de pas, weet echter niet of dit een recente foto is.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.
-
- Forum-lid
Mooie manier om je man te herdenken Leonie. Ik weet niet of ik er ooit nog een keertje kom maar als dat het geval is zal ik zeker een foto maken.
Dit jaar zullen er waarschijnlijk niet zo heel veel fietsers meer die kant op gaan. Wellicht moet je volgend seizoen even in de gaten houden. Eind juni is bijvoorbeeld de Granfondo Marco Pantani met daarin de Mortirolo. Ik weet zeker dat er dan veel Nederlandse fietsers zijn die daar een foto maken.
Dit jaar zullen er waarschijnlijk niet zo heel veel fietsers meer die kant op gaan. Wellicht moet je volgend seizoen even in de gaten houden. Eind juni is bijvoorbeeld de Granfondo Marco Pantani met daarin de Mortirolo. Ik weet zeker dat er dan veel Nederlandse fietsers zijn die daar een foto maken.
Hoi Leonie,
Ik begrijp niet dat ik je post gemist heb. Sorry ook al heb ik niet de foto waar je om vraagt.
Ik kan me goed voorstellen dat je juist DIE foto wilt hebben aangezien dat zijn grote moment was maar tevens ook zijn laatste.
Treur niet maar denk aan al zijn mooie momenten en het genot dat hij daar heeft beleefd. Makkelijker gezegd dan gedaan.....ik weet het.
Ik heb de laatste tijd ook te maken met mensen die 'wegvallen' en eigenlijk niemand kan je daar bij helpen hoe goedbedoeld ook.
Wat ik wel van mensen mee kreeg was het feit dat ze blij waren dat ik nog specifieke dingen van de overledene wist te vermelden. Men dacht dat iedereen hem/haar vergeten was. Niet dus.
Hoe pijnlijk ook, maar elke pijn gaat over.
Ik heb verder geen woorden aangezien alles wat men schrijft nooit echt goed overkomt.
Het gaat je goed. Denk aan de mooie momenten. Het verleden kent geen keer helaas.
Mvg, Zorro
Ik begrijp niet dat ik je post gemist heb. Sorry ook al heb ik niet de foto waar je om vraagt.
Ik kan me goed voorstellen dat je juist DIE foto wilt hebben aangezien dat zijn grote moment was maar tevens ook zijn laatste.
Treur niet maar denk aan al zijn mooie momenten en het genot dat hij daar heeft beleefd. Makkelijker gezegd dan gedaan.....ik weet het.
Ik heb de laatste tijd ook te maken met mensen die 'wegvallen' en eigenlijk niemand kan je daar bij helpen hoe goedbedoeld ook.
Wat ik wel van mensen mee kreeg was het feit dat ze blij waren dat ik nog specifieke dingen van de overledene wist te vermelden. Men dacht dat iedereen hem/haar vergeten was. Niet dus.
Hoe pijnlijk ook, maar elke pijn gaat over.
Ik heb verder geen woorden aangezien alles wat men schrijft nooit echt goed overkomt.
Het gaat je goed. Denk aan de mooie momenten. Het verleden kent geen keer helaas.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Hallo Peppie, Bottecchia en ZorroI,
Wat fijn dat jullie reageren. Ik ben helaas niet zo heel handig met plaatsen van foto's en zo, maar ik ga wel even mensen opzoeken die de foto's die ik heb gemaakt van het bord - Peppie het is inderdaad dat bord op de foto van decoureur, net tien dagen voordat ik er was! - voor mij kunnen posten.
Hans fietste met een vaste maat en dan hadden ze om de beurt een camera op het stuur. Ik heb ook opnamen van hun beklimming van de passo Mortirolo. Misschien probeer ik een deel ervan ook wel te plaatsen.
Goeie tip van de Granfondo Pantani; ga ikz eker even in de gaten houden! Zet ik begin juni nog even een reminder op de site.
ZooroI, je hebt helemaal gelijk. Niemand kan je helpen, maar het doet wel heel goed om te weten dat er mensen met je meeleven en ja, Hans heeft intens genoten elke dag dat hij in de bergen kon fietsen.
Nogmaals, dank voor jullie reacties. Groet, Leonie
Wat fijn dat jullie reageren. Ik ben helaas niet zo heel handig met plaatsen van foto's en zo, maar ik ga wel even mensen opzoeken die de foto's die ik heb gemaakt van het bord - Peppie het is inderdaad dat bord op de foto van decoureur, net tien dagen voordat ik er was! - voor mij kunnen posten.
Hans fietste met een vaste maat en dan hadden ze om de beurt een camera op het stuur. Ik heb ook opnamen van hun beklimming van de passo Mortirolo. Misschien probeer ik een deel ervan ook wel te plaatsen.
Goeie tip van de Granfondo Pantani; ga ikz eker even in de gaten houden! Zet ik begin juni nog even een reminder op de site.
ZooroI, je hebt helemaal gelijk. Niemand kan je helpen, maar het doet wel heel goed om te weten dat er mensen met je meeleven en ja, Hans heeft intens genoten elke dag dat hij in de bergen kon fietsen.
porulan
Op een bijzondere manier heb ik de TS (Leonie) in contact kunnen brengen met een fanatiek Mortirolo beklimmer. Ik doe het uit de doeken op mijn blog.
Laatst gewijzigd door tinn op 04 jul 2011 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Leef! Fiets!
-
- Forum-lid
Geweldig Martin!
porulan schreef:Hallo Peppie, Bottecchia en ZorroI,
De Pantani heeft miv volgend jaar de Gran Fondo Giordana en is op 26 juni 2011.