Fietsen na je 60ste
Present! 61 jaar en still going strong.
2010: niet bijgehouden
2011: 9200 km
2012 7800 km
2013:8044 km
2014 tot nu toe 681 km en morgen meer....
Ben geen man van de hele lange ritten, snelheid boeit me nog steeds meer, daarom nog clubwedstrijdjes...
2010: niet bijgehouden
2011: 9200 km
2012 7800 km
2013:8044 km
2014 tot nu toe 681 km en morgen meer....
Ben geen man van de hele lange ritten, snelheid boeit me nog steeds meer, daarom nog clubwedstrijdjes...
Cheap light strong, choose two
Zelf, 64 jaar, sinds mijn vervroegd pensioen fiets ik om de dag nog steeds mijn rondjes van ongeveer 50-100 km met een gemiddelde snelheid van ong. 30 km/h.
Tot voor kort nooit bijgehouden maar sinds een smartphone in april 2013 zo'n 6000 km. Gisteren weer 75 km, morgen weer, enz. hoop dit nog lang vol te houden.
Ik kom vrij veel 'ouderen' tegen op de fiets, misschien zelfs nog meer dan jongeren. Op een Frans fietsforum (velo101) kwam ik o.a. een 102 jarige tegen (Robert Marchand) die nog elke dag fietst!, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat wij allemaal nog kunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=yuKFYXezMvA
Tot voor kort nooit bijgehouden maar sinds een smartphone in april 2013 zo'n 6000 km. Gisteren weer 75 km, morgen weer, enz. hoop dit nog lang vol te houden.
Ik kom vrij veel 'ouderen' tegen op de fiets, misschien zelfs nog meer dan jongeren. Op een Frans fietsforum (velo101) kwam ik o.a. een 102 jarige tegen (Robert Marchand) die nog elke dag fietst!, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat wij allemaal nog kunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=yuKFYXezMvA
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ahoewel ik niet zo van 'hokjes' houd, toch maar m'n reactie. Als '65-plusser' (ruim) fiets ik nog wel op m'n racefietsen, maar relatief weinig. De laatste jaren kom ik op zo'n dikke 3500 km per jaar uit. Maar..., ik maak wel hele mooie tochten (vind ik zelf en velen zijn dat met mij eens ): klik.
's Winters zul je mij niet op een racefiets tegenkomen, maar ik doe wel zo'n beetje alles fietsend. Mijn auto heeft het in Nederland nooit echt druk .
's Winters zul je mij niet op een racefiets tegenkomen, maar ik doe wel zo'n beetje alles fietsend. Mijn auto heeft het in Nederland nooit echt druk .
60 x Ventoux
Waauw, inderdaad, je maakt mooie tochten, mooie reisverhalen en met een apart topic in dit forum. Je doet jouw forumnaam eer aan 'le grimpeur'. Ik bewonder je want ondanks dat ik 40 jaar geleden 10 jaar in Frankrijk (boven Parijs) heb gewoond en gewerkt, ik nog nooit een berg met de fiets heb beklommen. Aan de ene kant lijkt het mij wel wat, zeker om die mooie berglandschappen te zien, maar aan de andere kant brr.... kilometers tegen die berg(en) op buffelen. Voorlopig hou ik het er hier wel op om tegen die eeuwige polderwind te buffelen.legrimpeur schreef:Ahoewel ik niet zo van 'hokjes' houd, toch maar m'n reactie. Als '65-plusser' (ruim) fiets ik nog wel op m'n racefietsen, maar relatief weinig. De laatste jaren kom ik op zo'n dikke 3500 km per jaar uit. Maar..., ik maak wel hele mooie tochten (vind ik zelf en velen zijn dat met mij eens ): klik.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Le Grimpeur
- Forum-lid
@Orlok: 't Is een beetje 'off topic', maar toch even reageren. Dank voor je lovende woorden. Het belangrijkste is dat je dat klimmen echt leuk vindt. Dan is het het heus niet erger dan altijd maar tegen de wind in buffelen. Als het echter 'moeten' wordt, is de lol er denk ik wel snel af. Dus met kees0251 zeg ook ik, als je het graag wilt 'Niet uitstellen, gewoon doen.....' ('later' kan het niet meer en krijg je wellicht spijt ).
60 x Ventoux
Als dat is wat je moet kunnen dan weet ik genoeg. Dat kan ik dus niet.kees0251 schreef:Als je een 2 uurtjes met gemiddeld 30 kan rijden kom je iedere berg op.
Niet uitstellen, gewoon doen.....
Sorrie voor het off topic, maar ik heb gisterenavond weer tegen iemand moeten lullen als brugman dat de Mont Ventoux voor mij nog een paar stappen te heftig is, ik krijg daar een beetje genoeg van. Als wat Kees zegt waar is dan heb ik dus ook gewoon gelijk.
On topic kan ik mijn vader nomineren. Hij is 74 en heeft astma en kan daarom niet lang fietsen maar hij probeert het zo af en toe nog eens op zijn oude stalen ros. Soms gaat mijn moeder (73) mee op de mountainbike. En erg hoge snelheid heeft het geheel niet maar ik kan alleen maar hopen dat ik op die leeftijd nog op een fiets kan zitten. Vooral van mijn moeder die best angstig aangelegd is vind ik vooral stoer dat ze dat nog doet.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 29 jan 2014 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.