Hallo
Binnen een 2 tal weekjes gaan we naar arcen voor een weekend. Natuurlijk gaat de race fiets mee. Omdat ik uit belgie kom is de streek mij onbekend. Hoe is de streek (heuvels,vlak,...) wie kan er mij helpen aan een paar mooie ritjes (heb een garmin edge). Eventueel tips langs
waar ik zeker moet rijden.
Heb nog nooit de amstel gold race gereden. Is het parcour veraf om deze eventueel te rijden met de gps ?
Alvast bedankt
Roompot - klein vink te arcen
-
- Forum-lid
Heuvels bij Nijmegen zijn zelfs een stuk dichterbij.
Je hebt net over de grens de Uedemer hochwald tussen Sonsbeck en Uedem is het wel leuk rijden en ook richting Xanten langs de rijn.
Richting Kleve kom je in het Reichswald met vele klimmetjes.
Maar het is wel een uur rijden met de racer.
Richting Kleve kom je in het Reichswald met vele klimmetjes.
Maar het is wel een uur rijden met de racer.
cornelli racing cycles Uden
-
- Forum-lid
Richting Nijmegen ligt een mooi glooiend gebied waar je mooie routes kunt rijden en stiekem best wat hoogtemeters mee pakt. Vanaf KleinVink is het 30 km via de n271 tot Milsbeek waar je de eerste klim kunt vinden. Als je in het gebied daar je route goed uitstippelt kun je binnen 40 km al zo'n 400-500 hoogtemeters hebben. Ritje weer terug en 100 km in de pocket. Als je meer km wilt kun je ook de mooiere route volgen door de maasduinen. Je rijdt dan eigenlijk zoveel mogelijk parallel aan de nederlands-duitse grens en zult op een gegeven moment ook in Milsbeek uitkomen. Deze route is heel mooi en grotendeels rustig qua verkeer enkel 10 km langer dan de eerstgenoemde.
Kijk zelf eens op www.heuvelsfietsen.nl onder het kopjes midden-nederland > rijk van nijmegen om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Succes en veel plezier!!!
Kijk zelf eens op www.heuvelsfietsen.nl onder het kopjes midden-nederland > rijk van nijmegen om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Succes en veel plezier!!!
Iets heel anders: ga met de auto richting Essen (is maar iets verder dan Nijmegen). Achter Essen heb je een prachtig heuvelachtig gebied met best wat pittige kuitenbijtertjes.
Je rijdt daar feitelijk in de uitlopers van het Sauerland. Het begint daar (zeker in vergelijking met het gebied rond Sonsbeck en Uedem, al is het daar ook mooi fietsen) toch al behoorlijk serieus klimmen te worden.
Ik heb zelf vorig jaar deze rit gedaan: http://www.strava.com/activities/75134578 . Erg mooie stukken, maar naar mijn mening op deze rit iets teveel hoofdwegen gereden. Maar als je daarvan afwijkt wordt het erg leuk daar, en ik ga daar komend jaar ook zeker vaker heen om wat meer de kleinere weggetjes te verkennen...
Er zijn op internet in die omgeving wel meer mooie routes te vinden (bv op gpsies.com).
Je rijdt daar feitelijk in de uitlopers van het Sauerland. Het begint daar (zeker in vergelijking met het gebied rond Sonsbeck en Uedem, al is het daar ook mooi fietsen) toch al behoorlijk serieus klimmen te worden.
Ik heb zelf vorig jaar deze rit gedaan: http://www.strava.com/activities/75134578 . Erg mooie stukken, maar naar mijn mening op deze rit iets teveel hoofdwegen gereden. Maar als je daarvan afwijkt wordt het erg leuk daar, en ik ga daar komend jaar ook zeker vaker heen om wat meer de kleinere weggetjes te verkennen...
Er zijn op internet in die omgeving wel meer mooie routes te vinden (bv op gpsies.com).