Bar ends en de 29'er
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Waarom zou je het wel doen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14015
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb er op de 26 ook altijd mee gereden, mede door het stuur van 580mm.
Nu op de 29 ook meteen bar ends erop, maar met een 680mm stuur zit je dan wel heel breedt waardoor ik ze eigenlijk niet meer gebruik en eraf heb gehaald.
Nu op de 29 ook meteen bar ends erop, maar met een 680mm stuur zit je dan wel heel breedt waardoor ik ze eigenlijk niet meer gebruik en eraf heb gehaald.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ikzelf heb die dingen nog nooit fijn gevonden. En vind ze nog eens minder mooi ook.
Maar als je het zelf wel fijn vind moet je het uiteraard gewoon doen.
(btw 680 is tegenwoordig een small stuur
Maar als je het zelf wel fijn vind moet je het uiteraard gewoon doen.
(btw 680 is tegenwoordig een small stuur
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29 dec 2013 20:28
Bar ends, ja velen kwamer er achter dat zij deze toch niet echt gebruikten denk ik. Want niet alleen op 29ers maar ook bij de 26ers zie je ze minder. Dus was het min of meer een mode verschijnsel. Ik kan nog herinneren dat het "mooi" was, nu er er sprake van een "gewei" op het stuur.
Bar ends hebben natuurlijk wel een functie, die van onspannen en de mogelijkheid de drukpunten in je handen te ontlasten.
Bar ends is voor ieder een persoonlijke keus, als je denk er voordeel uit te halen...zet ze er dan zeker op.
Bar ends hebben natuurlijk wel een functie, die van onspannen en de mogelijkheid de drukpunten in je handen te ontlasten.
Bar ends is voor ieder een persoonlijke keus, als je denk er voordeel uit te halen...zet ze er dan zeker op.
Gas er op.
ik vind bar ends eveneens onmisbaar, in de eerste plaats al om eens gewoon je handen te kunnen verzetten, eens een andere houding aannemen.
in de tweede plaats, eens goed uit het zadel sprinten(kracht sprint) gaat zowiezo een stuk beter met bar ends
in de tweede plaats, eens goed uit het zadel sprinten(kracht sprint) gaat zowiezo een stuk beter met bar ends
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat eerste kan ik nog inkomen, maar dat laatste toch zeker niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14015
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die tweede kan ik me qua gevoel wel voorstellen omdat je dan wat getrekter hangt.
echter heeft het toch ook veelal met de verschillende stuurbreedtes te maken.
echter heeft het toch ook veelal met de verschillende stuurbreedtes te maken.
Wat betreft dat sprinten snap ik ook niet. In 1994 en 1995 reed ik met paarse Onza bar-ends op een 55cm stuur. Gebruikte ze alleen bij klimmetjes als ze wat langer duurde. In 1998 gooide kocht ik een nieuwe fiets en liet daar een 68cm riserbar om monteren. Vond bar-ends ook niet meer zo mooi. Met een breder stuur ga je wat anders op een fiets zitten en met je armen gebogen kun je echt wel hard sprinten en trekken... Dan houd ik mijn stuur extra stevig vast. Als bar-ends nodig zijn om te sprinten hadden racefietssturen en ook wel anders uit gezien. Als ik een sprintje op mijn racefiets trek, pak ik mijn 40cm stuur stevig laag in de buigels.
Maargoed iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij bar-ends wil monteren. "De regels" op mountainbikes zijn niet zo strikt als op racefietsen en mag er optisch meer... Persoonlijk vind ik het ook gewoon lelijk.
Maargoed iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij bar-ends wil monteren. "De regels" op mountainbikes zijn niet zo strikt als op racefietsen en mag er optisch meer... Persoonlijk vind ik het ook gewoon lelijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 feb 2014 12:10
Ik heb ze er ook meteen afgehaald.
Vind het ook niet erg fraai en zeker niet handig.
Ik heb meteen mijn cube natural fit op de sensa gezet veel beter veel comfortabeler en er kunnen dan geen bar ends meer op
Vind het ook niet erg fraai en zeker niet handig.
Ik heb meteen mijn cube natural fit op de sensa gezet veel beter veel comfortabeler en er kunnen dan geen bar ends meer op
Lekker scheuren door de prut en over de weg