Wedstrijdfiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04
2011 wordt voor mij het begin van wedstrijd fietsen.
Eind 2010 zal er dus ook een koersfiets komen.
Maar ik heb daar een beperkt budget voor. Mijn max. zal €1500,- zijn.
Wat zou jou keuze zijn?
Het mag een compleet afgemonteerde fiets zijn, die ik later kan upgraden.
Maar een frameset en zelf opbouwen is ook een optie.
Gooi h'm er maar in!
Eind 2010 zal er dus ook een koersfiets komen.
Maar ik heb daar een beperkt budget voor. Mijn max. zal €1500,- zijn.
Wat zou jou keuze zijn?
Het mag een compleet afgemonteerde fiets zijn, die ik later kan upgraden.
Maar een frameset en zelf opbouwen is ook een optie.
Gooi h'm er maar in!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39980
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
waarom probeer je het niet eerste even op je huidige fiets en dan bepalen wat je gaat doen?
Misschien veranderd het wel wat je wil van een fiets...
Misschien veranderd het wel wat je wil van een fiets...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Daniel1975 schreef:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1821
Klaar
dan heb je nog 1 over voor een bel.:rolleye:
cyclelicious schreef:2011 wordt voor mij het begin van wedstrijd fietsen.
Eind 2010 zal er dus ook een koersfiets komen.
Maar ik heb daar een beperkt budget voor. Mijn max. zal 1500,- zijn.
Wat zou jou keuze zijn?
Het mag een compleet afgemonteerde fiets zijn, die ik later kan upgraden.
Maar een frameset en zelf opbouwen is ook een optie.
Gooi h'm er maar in!
toch een paar 'richtlijnen' uit eigen ervaring.
- 1500 zal net aan de krappe kant zijn
- zorg zeker dat je voorvork en balhoofd goed stijf is. Mijn EC70 vork is dat niet en dan drift de fiets weg in de bochten.
- Koop GOEDE wielen. Deze zijn meestal iets aerodynamischer + hebben veel betere lagers. Dat bolt beter. Reken hiervoor toch op 500
- Neem de groep net onder de topgroep. Ultegra / chorus of force. Minder kan, maar schakelen is in koers toch heel belangrijk. De topgroep is dan weer overkill.
- Misschien eens kijken naar een goed 2°hands alu frame. Die vertrouw ik nog wel en geeft je wat budget voor bvb de wielen. Maar een nieuw frame geeft natuurlijk meer zekerheid ivm garantie.
- en wacht nog ff, binnenkort moeten de 2010 frames de deur uit, kan je ook weer een paar 's schelen.
- iig veel succes en plezier met zoeken )
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
perrush schreef:cyclelicious schreef:2011 wordt voor mij het begin van wedstrijd fietsen.
Eind 2010 zal er dus ook een koersfiets komen.
Maar ik heb daar een beperkt budget voor. Mijn max. zal 1500,- zijn.
Wat zou jou keuze zijn?
Het mag een compleet afgemonteerde fiets zijn, die ik later kan upgraden.
Maar een frameset en zelf opbouwen is ook een optie.
Gooi h'm er maar in!
toch een paar 'richtlijnen' uit eigen ervaring.
- 1500 zal net aan de krappe kant zijn
- zorg zeker dat je voorvork en balhoofd goed stijf is. Mijn EC70 vork is dat niet en dan drift de fiets weg in de bochten.
- Koop GOEDE wielen. Deze zijn meestal iets aerodynamischer + hebben veel betere lagers. Dat bolt beter. Reken hiervoor toch op 500
- Neem de groep net onder de topgroep. Ultegra / chorus of force. Minder kan, maar schakelen is in koers toch heel belangrijk. De topgroep is dan weer overkill.
- Misschien eens kijken naar een goed 2°hands alu frame. Die vertrouw ik nog wel en geeft je wat budget voor bvb de wielen. Maar een nieuw frame geeft natuurlijk meer zekerheid ivm garantie.
- en wacht nog ff, binnenkort moeten de 2010 frames de deur uit, kan je ook weer een paar 's schelen.
- iig veel succes en plezier met zoeken )
Ja maar hij hebt andere eisen als de Bontempi van Vlaanderen (geintje)
Hoest me de wielen al een keus ?
Voor 1500 euro kan je slagen maar goed zoeken en geduld hebben en als je wat ziet wat je wil gelijk pakken er zitten meer van dat soort kapers op de kust
succes
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003
John Wx schreef:
Ja maar hij hebt andere eisen als de Bontempi van Vlaanderen (geintje)
Hoest me de wielen al een keus ?
Voor 1500 euro kan je slagen maar goed zoeken en geduld hebben en als je wat ziet wat je wil gelijk pakken er zitten meer van dat soort kapers op de kust
succes
- jaja, lach er nog maar wat mee ) (bontempi ... dat was toch een hardrijder ?? nee, dat ben ik niet echt. Denk eerder aan Hushovd ;o) )
Laat ons nog een geintje erbij doen
[img=http://static.blogstorage.hi-pi.com/pho ... spagne.jpg]
- mij lukte het voor 1500 niet. Ik kwam uit op 2000 . kader Merckx Racing, ultegra, EA70 wielen en ritchey afmontage. Kwam ie op 8.2 kg uit. Niet super, maar ik dacht toen wel degelijk (al blijkt die EC70 vork geen goede keuze, die is te slap)
- wielen ?? ik ben uitgekomen bij Reynolds DV3K voor 1050 (DT swiss naven en 1320 gram in de tube versie). Lijkt me voorlopig de beste keuze. Maar dit laat ik nu ff bezinken, heb ze toch pas volgend jaar nodig.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
perrush schreef:
- wielen ?? ik ben uitgekomen bij Reynolds DV3K voor 1050 (DT swiss naven en 1320 gram in de tube versie). Lijkt me voorlopig de beste keuze. Maar dit laat ik nu ff bezinken, heb ze toch pas volgend jaar nodig.
Wat moet iemand die een fiets zoekt voor 1500 euro met deze informatie?
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
Elboutero schreef:perrush schreef:
- wielen ?? ik ben uitgekomen bij Reynolds DV3K voor 1050 (DT swiss naven en 1320 gram in de tube versie). Lijkt me voorlopig de beste keuze. Maar dit laat ik nu ff bezinken, heb ze toch pas volgend jaar nodig.
Wat moet iemand die een fiets zoekt voor 1500 euro met deze informatie?
niks, maar ik antwoord ook maar op de vraag die mij gesteld wordt ... topic-vervuiling ??
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;