Sinds een paar weken fiets ik met een nieuwe Bioracer fietsbroek een Smooth zeem van mijn fietsclub. Met deze broek aan krijg ik echter na een half uur tot 3 kwartier fietsen last van mijn linker zitbeentje en gaat dit irritant en pijnlijk aanvoelen. Bij andere broeken met ander type zemen heb ik hier alleen totaal, of veel minder last van.
Hebben jullie nog ideeën of tips wat dit kan veroorzaken of wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Het vreemde is namelijk dat aan mijn rechterzijde deze broek juist heel comfortabel aanvoelt en ik hier uren mee kan fietsen. Wat ook het doel van de Smooth zeem moet zijn Maar dit is niet vol te houden door de pijn aan de linkerkant.
Last van linker zitbeentje met nieuwe broek
Ik heb bijna hetzelfde. Toevallig ook met Bioracer clubkleding. Bij mij irriteert het, schuren zeg maar. Ik had het in combinatie met een San Marco Ponza zadel, met een Ultima broek had ik nergens last van.
Na korte tijd ben ik overgegaan naar een nieuwe fiets, met Prologo zadel. Hierbij heb ik geen last meer met de Bioracer, echter wel met de Ultima. Mijn conclusie is dat het te maken heeft met een combinatie van je fysiek, de broek en het zadel.
Je fysiek kun je niet veranderen, echter de broek en het zadel wel. Indien je dus verplicht bent de clubkleding te dragen zou ik eens kijken naar een ander zadel. Wellicht even een goede zadelmeting laten doen en dan verschillende zadels testen. Of tweedehands zadels kopen testen en de verkeerde zadels weer doorverkopen.
Hierbij ga ik er uiteraard van uit dat de broek en het zeem goed is!
Na korte tijd ben ik overgegaan naar een nieuwe fiets, met Prologo zadel. Hierbij heb ik geen last meer met de Bioracer, echter wel met de Ultima. Mijn conclusie is dat het te maken heeft met een combinatie van je fysiek, de broek en het zadel.
Je fysiek kun je niet veranderen, echter de broek en het zadel wel. Indien je dus verplicht bent de clubkleding te dragen zou ik eens kijken naar een ander zadel. Wellicht even een goede zadelmeting laten doen en dan verschillende zadels testen. Of tweedehands zadels kopen testen en de verkeerde zadels weer doorverkopen.
Hierbij ga ik er uiteraard van uit dat de broek en het zeem goed is!