Dit is mijn eerste post hoewel ik al geruime tijd op dit forum aan het 'sneupen' ben.
Vroeger heb ik namelijk veel gefietst, op een Koga, en nu de kinderen groter zijn wil ik deze hobby weer intensief oppakken. Om mij goed te oriënteren en goed voorbereid een winkel in te stappen heb ik veel aan jullie adviezen (weliswaar gericht aan anderen) gehad. Op dit forum is gewoon ontzettend veeeeel info te vinden, mijn complimenten.
Ik ben een wielrenner die het leuk vindt om (uiteindelijk weer) lange ritten te maken. Onze Elfstedentocht of rondje IJsselmeer dat soort tochten. Dus ik zocht een nieuwe goede comfortabele fiets. Ik woon dus in Friesland en fiets dus vooral in deze omgeving, ga dus niet de bergen in.
Het is dus een Cannondale geworden. Gekocht bij Haico Bouma in Oudehaske en daar ben ik heel erg prettig en professioneel geholpen. Heb me daar ook op laten meten en het is een 63 frame geworden. Verder 105 afgemonteerd, Alu-frame, een compact die ik om laat zetten naar een dubbel, over de standaardwielen twijfel ik nog gezien mijn nog te hoge lichaamsgewicht
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Helaas moet ik nog twee weekjes wachten maar dan komt ie binnen.
Eigenlijk geen vraag dus (misschien een adviesje over de wielen) maar een enthousiast verhaal en veel dank voor al jullie bijdragen. Ik heb hier zoveel gelezen dat ik voor mijn gevoel AmClassic bijna persoonlijk ken...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Warme groeten
Fisker