Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

sensoren polar CS500

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 12 feb 2014 10:27

De batterijen van de Polar CS500 zijn officieel niet te vervangen, maar het kan wel. Sensor opensnijden, nieuwe batterij erin,snijvalk dicht kitten en ze doen het weer.... MAAR ik krijg ze maar niet goed waterdicht, heb al van alles geprobeerd, Epoxyhars, badkamerkit, siliconenkit...
De siliconenkit leek het best te werken, alleen na twee weken gebruik is de batterij toch weer leeg (waarschijnlijk door kortsluiting omdat er water in gekomen is na verschillende regenritten en het schoonmaken van de fiets).

Heeft er iemand tips/ervaring om deze sensoren waterdicht te maken?

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 12 feb 2014 11:58

Nou ben ik een notoire Polar hater en mijn eerste reactie is "Doe dat ding de deur uit en koop iets anders". Dat wil je natuurlijk niet horen en waarschijnlijk ben je (zeer) teverden over je Polar. Een kit (badkamer, siliconen) is in eerste instantie bedoeld om af te dichten, niet om te verlijmen. Ik zou eens kijken naar een lijm die geschikt is voor het type kunststof waar het omhulsel van de sensor van gemaakt is, maar ook een die daarnaast waterbestendig is en geen al te grote kleefkracht heeft. Mocht je er niet uitkomen, laat even weten van welk materiaal het omhulsel is. Mogelijk kan ik je dan verder helpen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

FAHSN69
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:32

FAHSN69 12 feb 2014 14:03

Ik heb de cadans sensor van mijn Polar CS500 gewoon met superlijm dicht gelijmd. In de afgelopen maanden door weer en wind gereden en geen centje pijn. Wel zorgen dat snijvlakken goed glad zijn voor je gaat lijmen zodat ze goed sluiten. Succes.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 12 feb 2014 16:00

ik heb het ook geprobeerd met de snelheidssensor van mijn Polar maar dat is kansloos mislukt. Zelfde euvel als jij, deed het een paar dagen en daarna batterij plat. Dit 2x gedaan maar kreeg het gewoon niet goed.
Heb toen nieuwe sensor gekocht en *&^%&ding direct verkocht.

heb het gelijmd met EN siliconenkit en de 2e keer met polymax van Bison maar beide deden niet wat ik hoopte.

Maar goed, Polar heeft liever dat je een nieuwe sensor á 40-50 euro koopt... Nu heb ik een Garmin en vervang gewoon elk jaar de batterijen van alle sensoren en dit kost me maar 5 euro voor 3 knoopcelbatterijen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 12 feb 2014 17:07

Ik ga nog een keer die superlijm proberen en als dat niet lukt pb ik jou even Slowracer. Thanks allemaal!

Pietesch
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2013 00:22

Pietesch 12 feb 2014 19:18

Hoelang gaat ongeveer zo'n batterij van de sensor mee ? Ik fiets er nu al 4 jaar mee.

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 13 feb 2014 09:40

FAHSN69 schreef:Ik heb de cadans sensor van mijn Polar CS500 gewoon met superlijm dicht gelijmd. In de afgelopen maanden door weer en wind gereden en geen centje pijn. Wel zorgen dat snijvlakken goed glad zijn voor je gaat lijmen zodat ze goed sluiten. Succes.
FAHSN69, welk merk superlijn heb je gebruikt? Er zijn zoveel verschillende soorten superlijm, ik heb geen idee weke ik het best kan kopen.
Pietesch schreef:Hoelang gaat ongeveer zo'n batterij van de sensor mee ? Ik fiets er nu al 4 jaar mee.
cadanssensor is bij mij het snelst leeg, denk dat tie net een jaar redt.

FAHSN69
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:32

FAHSN69 13 feb 2014 11:45

Ik heb Pattex secondelijm gebruikt, niets bijzonder.
De batterij van m'n cadans sensor was na iets meer dan een jaar leeg. Nu is, denk ik, mijn snelheidssensor aan de beurt, nog geen 2 jaar gebruikt.
Dit is mijn laatste Polar, ben ook zwaar teleurgesteld. Het kan veel beter op dit punt en dat blijkt wel hoe Garmin dit doet: 1 gecombineerde sensor voor cadans en snelheid en met een eenvoudig vervangbare batterij.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2014 17:08

detest schreef:De batterijen van de Polar CS500 zijn officieel niet te vervangen,
................... MAAR ik krijg ze maar niet goed waterdicht, heb al van alles geprobeerd, ................
Klopt volledig, niet te vervangen.

Toch succes hé.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 08 apr 2014 10:08

lcsmt schreef:
Klopt volledig, niet te vervangen.

Toch succes hé.
Vond dit nogal een arrogante reactie, maar ik vrees dat je toch gelijk hebt.... Afgelopen weken heb ik niet in de regen gereden, en is de sensor niet nat/vochtig geworden, maar toch is de batterij na twee weken (al twee keer) gebruik helemaal leeg.... (dichtgelijmd met secondengel).

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit in het vervlog ga voorkomen? Zou er 'kortsluiting' kunnen ontstaan doordat er lijmresten op de printplaat komt?

Plaats reactie