Fiets nog maar kort, ging tot hiertoe steeds met de racer van mijn vriendin op pad. Vriendin boos, want ketting al gebroken en shifter naar de maan. Moet dus dringend een eigen fiets aanschaffen
Heb nu drie fietsen in de enge selectie, maar kan de knoop niet doorhakken:
- Wilier GTR 2013 met Shimano 105
Staat bij de FM met prijskaartje van 2.995 naar 2.195. Is al een mooie korting, maar de FM zegt dat ik de fiets meekrijg voor 1.665, dus totaal 1330 euro gespaard. Lijkt een superdeal, maar maakt me wat achterdochtig.
- Wilier GTR 2014 met Shimano 105
Dan de nieuwe GTR, licht gewijzigd frame (balhoofd, voorvork en kabelrouting). Kost 1.665 €, dus het nieuwe model is beduidend goedkoper dan de normale prijs voor model 2013. Vandaar dus de forse korting, "anders raak ik het oude model niet meer kwijt", aldus de FM.
- Museeuw MC8 2013 met Shimano 105
Tot slot nog een Museeuw, te koop bij particulieren die hem gewonnen hebben maar er niks mee doen. Is dus nog nooit mee gereden. In de prijslijst staat hij voor 1.795 €, nu te koop voor 1000 €. Ook geen verkeerde deal, maar de levenslange garantie van Museeuw is er enkel voor de "first owner".
De Museeuw lijkt me ook interessant, zeker qua prijs, maar ik vind bijzonder weinig informatie over dit model. Op dit forum relatief weinig topics over Museeuw. Iemand kreeg twee keer netjes zijn frame vervangen - maar van die service kan ik dus geen gebruik maken.
Wie tips heeft, of ervaring met het ene of andere model, mag altijd feedback geven!
Links de GTR 2014 (groene & rode), rechts de GTR 2013
Zelfde als vorige, andere hoek
De Museeuw