Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wilier GTR of Museeuw MC8

Kris Kilowatt
Forum-lid

Kris Kilowatt 23 feb 2014 00:35

Hallo allemaal,

Fiets nog maar kort, ging tot hiertoe steeds met de racer van mijn vriendin op pad. Vriendin boos, want ketting al gebroken en shifter naar de maan. Moet dus dringend een eigen fiets aanschaffen :mrgreen:

Heb nu drie fietsen in de enge selectie, maar kan de knoop niet doorhakken:

• Wilier GTR 2013 met Shimano 105
    Staat bij de FM met prijskaartje van 2.995 naar 2.195. Is al een mooie korting, maar de FM zegt dat ik de fiets meekrijg voor 1.665, dus totaal 1330 euro gespaard. Lijkt een superdeal, maar maakt me wat achterdochtig.
  • Wilier GTR 2014 met Shimano 105
    Dan de nieuwe GTR, licht gewijzigd frame (balhoofd, voorvork en kabelrouting). Kost 1.665 €, dus het nieuwe model is beduidend goedkoper dan de normale prijs voor model 2013. Vandaar dus de forse korting, "anders raak ik het oude model niet meer kwijt", aldus de FM.
  • Museeuw MC8 2013 met Shimano 105
    Tot slot nog een Museeuw, te koop bij particulieren die hem gewonnen hebben maar er niks mee doen. Is dus nog nooit mee gereden. In de prijslijst staat hij voor 1.795 €, nu te koop voor 1000 €. Ook geen verkeerde deal, maar de levenslange garantie van Museeuw is er enkel voor de "first owner".
Wat ik vreemd vind, is de forse korting voor de GTR 2013. Was de fiets gewoon te duur, of zou hij onderhuids beter zijn? Volgens Wilier is het nieuwe model natuurlijk beter, maar waarom is het dan ineens ook zoveel goedkoper?

De Museeuw lijkt me ook interessant, zeker qua prijs, maar ik vind bijzonder weinig informatie over dit model. Op dit forum relatief weinig topics over Museeuw. Iemand kreeg twee keer netjes zijn frame vervangen - maar van die service kan ik dus geen gebruik maken.

Wie tips heeft, of ervaring met het ene of andere model, mag altijd feedback geven!

Afbeelding
Links de GTR 2014 (groene & rode), rechts de GTR 2013

Afbeelding
Zelfde als vorige, andere hoek

Afbeelding
De Museeuw

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 23 feb 2014 07:22

Lekkere fietsenmaker heb jij!
De GTR met Ultegra staat voor 1699,- bij Salden, maw je fietsenmaker heeft behoorlijke adviesprijzen.
Voor de 2014 GTR met Ultegra vraagt Salden 1949,-, doe dus je voordeel met de 2013 Ultegra uitvoering.
Salden heeft er een aantal op voorraad staan in de winkel(ik kom er geregeld).

conrad4dx
Forum-lid

conrad4dx 23 feb 2014 07:29

bruto prijs zegt niets. 2013 model kost gewoon rond 1800. Dus korting is normaal.
Maar korting is niet relevant, ga je niet beter van fietsen en het plezier van korting is een moment bij het afrekenen!
2013 waarschijnlijk in 1 kleur, 2014 kun je kiezen....
2014 heeft kleine aanpassingen maar spullen zijn beide goed.
En voor die prijs kun je bij Italworks of Salden waarschijnlijk nog meer voor je geld krijgen.
De Museeuw is wat anders, garantie is belangrijk misschien zal Museeuw niet zo moeilijk doen gezien ze graag weer een plek in de markt willen.

Mijn idee rij op beide en kies wat je het best vindt rijden.
Ik rij zelf Wilier dus beetje bevooroordeeld.

Succes.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 23 feb 2014 07:33

Kies niet uitsluitend op prijs. Maak op beide fietsen een proefritje en maak daarna pas je keuze. Rijden ze naar jouw gevoel hetzelfde, kijk dan wat je het mooiste vindt voor het geld.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Kris Kilowatt
Forum-lid

Kris Kilowatt 25 feb 2014 22:43

scottpch schreef:Lekkere fietsenmaker heb jij!
De GTR met Ultegra staat voor 1699,- bij Salden, maw je fietsenmaker heeft behoorlijke adviesprijzen.
Super tip! Helaas mijn maat (L) niet meer bij Salden... Overigens, ook Salden vermeldt de adviesprijzen in het klein - voor de 2013 GTR Ultegra een al even astronomische 3299.

conrad4dx schreef:Mijn idee rij op beide en kies wat je het best vindt rijden.
Ik rij zelf Wilier dus beetje bevooroordeeld.
Ik ben ook al bevooroordeeld richting Wilier :D
razenderoeland schreef:Kies niet uitsluitend op prijs. Maak op beide fietsen een proefritje en maak daarna pas je keuze. Rijden ze naar jouw gevoel hetzelfde, kijk dan wat je het mooiste vindt voor het geld.
Het mooiste, dat is niet moeilijk :mrgreen:

Bedankt alvast voor de tips! Gezien de hoge adviesprijs bij mijn FM, ga ik proberen om het oude model voor 1500 € op de kop te tikken. Is anders toch vreemd dat het oude model nog even veel moet kosten dan het nieuwe model met dezelfde groep.

Lukt dat niet, wordt het wellicht het nieuwe model. Zag bij Salden overigens model 2014 met Ultegra voor dezelfde prijs als met 105 bij mijn FM. Er is dan wel de "oude" Ultegra 6700 10 speed gemonteerd.

Model 2013 (helaas niet meer in mijn maat) hebben ze dan wel met de "nieuwe" Ultegra 6800 11 speed afgemonteerd - de omgekeerde wereld!

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 25 feb 2014 22:52

Kris Kilowatt schreef:Zag bij Salden overigens model 2014 met Ultegra voor dezelfde prijs als met 105 bij mijn FM.
Of de 11speed SRAM Force erop voor hetzelfde geld. Hoef je alleen de crankset aan te passen om de groep compleet te maken.
De Ultegra uitvoering heeft die foeilelijke FSA Wilier remset erop.

Als je dan toch bezig bent geld uit te geven.....

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 04 mar 2014 18:44

welke is het nu geworden of zit er in het wordingsproces?
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 mar 2014 19:23

De Gran Turismo uit 2013 was duurder dan de GTR uit 2014 doordat er een andere carbonsoort gebruikt werd. Ze hebben de Izoard XP en de GTR (zoals de Gran Turismo nu heet) gedowngraded. Daardoor zijn de prijzen lager. Persoonlijk zou ik voor de 2013 versie kiezen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kris Kilowatt
Forum-lid

Kris Kilowatt 05 mar 2014 22:44

JPAR schreef:De Gran Turismo uit 2013 was duurder dan de GTR uit 2014 doordat er een andere carbonsoort gebruikt werd. Ze hebben de Izoard XP en de GTR (zoals de Gran Turismo nu heet) gedowngraded. Daardoor zijn de prijzen lager. Persoonlijk zou ik voor de 2013 versie kiezen.
Als je de twee modellen naast elkaar ziet, ziet er model 2014 er ook echt uit als een downgrade. Afwerking toont in de details soberder en goedkoper. Zou alleen al optisch voor model 2013 gaan, maar helaas is bij Salden dat model niet meer verkrijgbaar met Ultegra 11 in mijn maat.
Monza36 schreef:welke is het nu geworden of zit er in het wordingsproces?
Het ei is bijna gelegd :mrgreen:

Is de GTR 2014 geworden met Ultegra 11. Voorkeur ging eigenlijk naar model 2013, maar in de 12-25 zit er een grote sprong in het gebied dat ik het meest gebruik.

Rij nu met de fiets van m'n vriendin, die heeft een triple. Het snelheidsbereik waar ik het meest vertoef (rond de 30 km/h), is prachtig afgedekt met telkens een tandje verschil.

Heb nu iets soortgelijks met de 12-25 in 11-speed, die heeft immers de extra 18:

Afbeelding

Nu nog aftellen tot vrijdag om het ding in de praktijk aan de tand te voelen!

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 05 mar 2014 23:45

Goede Keuze!! benieuwd naar de foto's en naar de ervaringen! Van Harte!! :mrgreen: :mrgreen:
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 06 mar 2014 08:04

Gefeliciteerd! En zoals Monza36 al zegt: We zien de foto's graag verschijnen!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Kris Kilowatt
Forum-lid

Kris Kilowatt 28 mar 2014 12:49

Monza36 schreef:Goede Keuze!! benieuwd naar de foto's en naar de ervaringen! Van Harte!! :mrgreen: :mrgreen:
JPAR schreef:Gefeliciteerd! En zoals Monza36 al zegt: We zien de foto's graag verschijnen!
Bedankt!!!

Fietsje voelt als het verlengde van mijn lijf, rijdt gewoonweg super - op het zadel na dan. Dat is inmiddels vervangen en ook de banden zijn voortaan wat breder: sloffen van 28 mm :mrgreen:

Afstelling op het gevoel gedaan, daarna nagemeten en het bleek redelijk goed overeen te komen met de "Eddy Fit" van competitivecyclist.com.

Hieronder alvast enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie