(eerste fiets)vakantie buitenland
-
- Forum-lid
Mensen,
over een 5 tal weekjes ga ik een weekje naar Frankrijk met de vriendin
Verblijf is in Grimaud, ongeveer in de omgeving van Siant Tropez.
Voor de eerste keer neem ik mijn racefiets mee, om daar hopelijk lekker te kunnen fietsen/trainen.
Ik fiets een goed anderhalf jaar, conditie is redelijk en wil daar vooral focussen op eens een keer echt hoogtemeters maken i.c.m. een langere afstand
Nu is het mijn eerste keer dat ik naar zo een soort omgeving ga (je weet wel, bergen e.d.) en vraag ik mij af: waar moet je nu echt op letten/rekening mee houden?
Dan heb ik het over: verkeer, regels, (trainings)tips, materiaal? Alles daar rond...
Wil natuurlijk het maximale eruit halen nu ik er toch eens ben
Alvast bedankt voor de input...
Grtn
over een 5 tal weekjes ga ik een weekje naar Frankrijk met de vriendin
Verblijf is in Grimaud, ongeveer in de omgeving van Siant Tropez.
Voor de eerste keer neem ik mijn racefiets mee, om daar hopelijk lekker te kunnen fietsen/trainen.
Ik fiets een goed anderhalf jaar, conditie is redelijk en wil daar vooral focussen op eens een keer echt hoogtemeters maken i.c.m. een langere afstand
Nu is het mijn eerste keer dat ik naar zo een soort omgeving ga (je weet wel, bergen e.d.) en vraag ik mij af: waar moet je nu echt op letten/rekening mee houden?
Dan heb ik het over: verkeer, regels, (trainings)tips, materiaal? Alles daar rond...
Wil natuurlijk het maximale eruit halen nu ik er toch eens ben
Alvast bedankt voor de input...
Grtn
Met genoeg eten en drinken op pad gaan en verder gewoon genieten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Enige wat echt anders is in die omgeving tov Nederland in het verkeer zijn de 2 baans rotondes. Dat is ff opletten, maar vooral niet gaan staan twijfelen, want dan blijven ze door rijden . Als je van de kust weg bent is het al snel lekker rustig.
De gele michelin kaart kopen, de witte weggetjes opzoeken (D14, D44, D74, D75) en genieten! Mooi op en neer, mooi landschap en weinig verkeer. Vooral de aanvliegroutes van de Autoroute naar St. Trop en St. Maxime mijden (D558 en D25).
Altijd een regenjack meenemen. Het weer kan snel omslaan in de bergen en bovenop een col kan het aanmerkelijk kouder zijn dan in het dal. Tijdens de afdalingen kan het dan al gauw koud worden.
Verder is het altijd handig je vriendin te laten weten hoe de route eruit ziet. Het is wel handig als ze je weet te vinden indien je met onoverkomelijke pech staat.
Verder is het altijd handig je vriendin te laten weten hoe de route eruit ziet. Het is wel handig als ze je weet te vinden indien je met onoverkomelijke pech staat.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Alvast bedankt voor de tips allemaal!
De camera gaat zowieso mee
Goed dat je het even zegt i.v.m. vermijden van D558 en D25, op die eerste ligt ons verblijf... Zijn de "witte" weggetjes ook ergens in een route te vinden? Dan kan ik die op m'n edge 800 zetten
De camera gaat zowieso mee
Goed dat je het even zegt i.v.m. vermijden van D558 en D25, op die eerste ligt ons verblijf... Zijn de "witte" weggetjes ook ergens in een route te vinden? Dan kan ik die op m'n edge 800 zetten
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Materiaal: Zorg dat je goed verzet hebt voor de bergen. Misschien een inkopper maar had hem nog niet langs horen komen. Heb je een tripple zal je hoogstwaarschijnlijk overal wel bovenkomen. Heb je een dubbel of compact, is het misschien handig om een bergcassette te monteren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Ik rij nu met de standaard set-up 50/34 voor en 11/25 achter. Welk cassette zou beter geschikt zijn als bergverzet?
Op niet te lange klimmetjes zal het met 34x25 best lukken, maar 11-28 of 12-30 geeft meer speling en comfort. Voor routes kan je even op www.gpsies.com zoeken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
St-Tropez en bergen? Dat zijn leuke heuvels, maar geen bergen.Herman_N schreef:Altijd een regenjack meenemen. Het weer kan snel omslaan in de bergen en bovenop een col kan het aanmerkelijk kouder zijn dan in het dal. Tijdens de afdalingen kan het dan al gauw koud worden.