Hallo,
Ik ben de trotse bezitter van een Bianchi Vertigo. Deze heb ik door de fietsenmaker naar mijn maat laten opmeten d.m.v. bikefitting. Nu krijg ik, vooral als ik zowel op m'n pedalen duw als eraan 'trek' last van m'n onderrug. Na het lezen van enkele topics ben ik te weten gekomen dat dit in grove lijnen door twee dingen kan komen; een gebrek aan rugspieren , of een verkeerde zithouding waardoor mijn heupen als het ware meefietsen.
Ik ben begonnen met een aantal core-stabilityoefeningen, maar ik zou ook graag wat willen experimenteren met mijn zithouding. Heeft iemand hier goede tips voor, wat zou ik het beste kunnen wijzigen en met wat voor afmetingen moet ik dan beginnen (mm of cm)?
Laatste hand leggen...
Fietsen vanuit de rug KAN komen door te kort te zitten.
Over het algemeen kan je stellen dat het bekken naar voren gekanteld moet zijn om dat te voorkomen, dat kan door langer te gaan zitten en/of bewust de rug rechter te houden.
Verder moet het lichaam wennen aan fietsinspanningen, daar kan een behoorlijke tijd (en kilometers) overheen gaan.
Over het algemeen kan je stellen dat het bekken naar voren gekanteld moet zijn om dat te voorkomen, dat kan door langer te gaan zitten en/of bewust de rug rechter te houden.
Verder moet het lichaam wennen aan fietsinspanningen, daar kan een behoorlijke tijd (en kilometers) overheen gaan.
Cheap light strong, choose two