Vredestein topic
Iemand al ervaring met de Vredestein Fortezza Senso? Ik was van plan om deze band aan te schaffen in de uitvoering Xtreme Weather 28 mm totdat ik in Tour 1/2014 een testartikel las waarin 23, 25, en 28 mm buitenbanden van enkele merken met elkaar werden vergeleken. Uit die test werd de voorloper van deze band, de Fortezza Tri Comp (25 mm), tot mijn grote verbazing als de op een na slechtste beoordeeld. Hekkensluiter was de Challenge Parigi Roubaix (27 mm), terwijl de Continental GP4000 S II het hele podium voor zich nam: 1) 25 mm, 2) 28 mm, en 3) 23 mm.
Edit: ik heb de titel van dit onderwerp veranderd om de discussie breder te houden en alle racefietsbanden van Vredestein te betrekken (analoog aan de racefietsen topic).
Edit: ik heb de titel van dit onderwerp veranderd om de discussie breder te houden en alle racefietsbanden van Vredestein te betrekken (analoog aan de racefietsen topic).
Laatst gewijzigd door jackbrown op 03 mar 2014 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Sorry voor een off topic vraag. Weet jij waar ik die test online kan vinden of zou je het willen inscannen? Ben namelijk benieuwd naar de schwalbe one vs gp4000s II
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Online weet ik niet, maar als je mij een PM stuurt met jouw email adres dan wil ik hem wel voor je scannen. Het zal wel jpg worden omdat mijn printer telkens problemen heeft met conversie naar pdf.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik heb ervaring met de continental GP4000 S als ook de Vredestein Fortezza tricomp en kan je het volgende melden:
1. Heb met beide zelden lek gereden dus qua lekbestendigheid is er naar mijn ervaring geen verschil.
2. Grip beiden banden geven mij veel vertrouwen om ook op nat wegdek hard door de bocht te gaan ook hier is er voor mij geen verschil.
3. De continentals worden naar mijn beleving sneller vierkant. duurzaamheid? want ik hou mijn kilometers niet bij.
4. Vind de Vredesteins mooier. Het oog wil ook wat.
5. Heb het gevoel dat de Vredesteins zeker zo lekker bollen als de continentals. Maar ja een verschil in rolweerstand tussen 2 goede banden voelen tijdens het fietsen!?
Ben ook al jaren abonnee van Tour en lees iedere keer weer dat alles van Continental op plaats 1 eindigt. Of dit geheel terecht is daarvoor heb ik mij nooit voldoende in de testmethoden verdiept. Wel is het op zijn minst opvallend te noemen.
1. Heb met beide zelden lek gereden dus qua lekbestendigheid is er naar mijn ervaring geen verschil.
2. Grip beiden banden geven mij veel vertrouwen om ook op nat wegdek hard door de bocht te gaan ook hier is er voor mij geen verschil.
3. De continentals worden naar mijn beleving sneller vierkant. duurzaamheid? want ik hou mijn kilometers niet bij.
4. Vind de Vredesteins mooier. Het oog wil ook wat.
5. Heb het gevoel dat de Vredesteins zeker zo lekker bollen als de continentals. Maar ja een verschil in rolweerstand tussen 2 goede banden voelen tijdens het fietsen!?
Ben ook al jaren abonnee van Tour en lees iedere keer weer dat alles van Continental op plaats 1 eindigt. Of dit geheel terecht is daarvoor heb ik mij nooit voldoende in de testmethoden verdiept. Wel is het op zijn minst opvallend te noemen.
No pain no gain, no guts no glory!
Vredesteins worden inderdaad niet vierkant i.t.t. de Conti's, die na verloop van tijd daardoor ook merkbaar minder gaan rijden. Verder geen grote verschillen, al zijn de Vredesteins ook goedkoper (20 euro per stuk in NL).
Dat Vredestein onderaan eindigt is volstrekt logisch. De Duitsland-factor speelt een enorme rol bij alle Duitse bladen inclusief Tour.
Dat Vredestein onderaan eindigt is volstrekt logisch. De Duitsland-factor speelt een enorme rol bij alle Duitse bladen inclusief Tour.
dieseltje schreef:Ik heb ervaring met de continental GP4000 S als ook de Vredestein Fortezza tricomp en kan je het volgende melden:
1. Heb met beide zelden lek gereden dus qua lekbestendigheid is er naar mijn ervaring geen verschil.
2. Grip beiden banden geven mij veel vertrouwen om ook op nat wegdek hard door de bocht te gaan ook hier is er voor mij geen verschil.
3. De continentals worden naar mijn beleving sneller vierkant. duurzaamheid? want ik hou mijn kilometers niet bij.
4. Vind de Vredesteins mooier. Het oog wil ook wat.
5. Heb het gevoel dat de Vredesteins zeker zo lekker bollen als de continentals. Maar ja een verschil in rolweerstand tussen 2 goede banden voelen tijdens het fietsen!?
Ok, dat klink op zich positief. Maar ik weet niet hoe de nieuwe Senso zich verhoudt tot de oude Tri Comp. Ik heb van die laatste zelf een 25 mm achterop, maar ik heb er amper op gereden (40 km). Dat die veel fijner rijdt dan mijn Durano's (ook 25 mm) was vanaf km 1 wel duidelijk. Maar of de nieuwe versie (Senso) ook minstens zo goed is is mij nog niet bekend. Vandaar mijn post.havana schreef:Vredesteins worden inderdaad niet vierkant i.t.t. de Conti's, die na verloop van tijd daardoor ook merkbaar minder gaan rijden. Verder geen grote verschillen, al zijn de Vredesteins ook goedkoper (20 euro per stuk in NL).
dieseltje schreef:Ben ook al jaren abonnee van Tour en lees iedere keer weer dat alles van Continental op plaats 1 eindigt. Of dit geheel terecht is daarvoor heb ik mij nooit voldoende in de testmethoden verdiept. Wel is het op zijn minst opvallend te noemen.
Daar heb ik vaker over gelezen hier op het forum. Het is daarom goed om naar gebruikerservaringen te blijven vragen.havana schreef:Dat Vredestein onderaan eindigt is volstrekt logisch. De Duitsland-factor speelt een enorme rol bij alle Duitse bladen inclusief Tour.
Laatst gewijzigd door jackbrown op 02 mar 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik ben ook reuze benieuwd naar de Senso. Ik heb de afgelopen jaren best wel het één en ander aan rubber om mijn wielen gehad en ik voel me maar op één band veilig in wedstrijden op nat wegdek: Juist, de Fortezza Tricomp.... En ook onder droge omstandigheden presteert deze band uitstekend. De Fortezza is een gekende en veelgebruikte wedstrijdband, dus waar Tour het inderdaad vandaan haalt is mij een raadsel....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
http://www.futurumshop.nl/fietsonderdel ... Vredestein
Tour test de slick versie. Tricomp en Tricomp Slick zijn verschillende banden
Tour test de slick versie. Tricomp en Tricomp Slick zijn verschillende banden
In het grafiek op pagina 28 van het artikel wordt gesproken over de Vredestein Fortezza Tri Comp 25. In de tabel op pagina 30 wordt weliswaar gesproken over de Vredestein Fortezza Tri Comp Slick, maar op de bijbehorende foto van de band zie ik geen Slick achter de naam staan. En ik meen ook dat Vredestein de Slick alleen in 23 mm heeft geproduceerd, niet in 25 mm.materialist schreef:Tour test de slick versie. Tricomp en Tricomp Slick zijn verschillende banden
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Bedoel je te zeggen dat ik de variant moet specificeren? Als dat het geval is: ik verwelkom ervaringen met alle varianten, maar in het bijzonder die met de Xtreme Weather en dan het liefst in 28 mm. Als je bedoelt dat de Senso banden (alle varianten) nog niet te koop zijn: http://www.bikeparts4u.nl/race/banden/vredestein-1lcsmt schreef:Deze is volgens mij nog niet verkrijgbaar.jackbrown schreef:Iemand al ervaring met de Vredestein Fortezza Senso? ........
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Heb ook met beide banden gereden, en moet zeggen dat Vredestein Fortezza Tricomp mij beduidend beter bevalt, dan Continental GP 4000S.dieseltje schreef:Ik heb ervaring met de continental GP4000 S als ook de Vredestein Fortezza tricomp en kan je het volgende melden:
1. Heb met beide zelden lek gereden dus qua lekbestendigheid is er naar mijn ervaring geen verschil.
2. Grip beiden banden geven mij veel vertrouwen om ook op nat wegdek hard door de bocht te gaan ook hier is er voor mij geen verschil.
3. De continentals worden naar mijn beleving sneller vierkant. duurzaamheid? want ik hou mijn kilometers niet bij.
4. Vind de Vredesteins mooier. Het oog wil ook wat.
5. Heb het gevoel dat de Vredesteins zeker zo lekker bollen als de continentals. Maar ja een verschil in rolweerstand tussen 2 goede banden voelen tijdens het fietsen!?
Ben ook al jaren abonnee van Tour en lees iedere keer weer dat alles van Continental op plaats 1 eindigt. Of dit geheel terecht is daarvoor heb ik mij nooit voldoende in de testmethoden verdiept. Wel is het op zijn minst opvallend te noemen.
Klapband gekregen met Continental, en een scheur van ongeveer 1cm in zijkant op de naad van de band. Bandjes waren nog geen 500km oud, 8bar druk en geen scherpe rand geraakt. Terug naar fietsmaker geweest om dit probleem voor te leggen (hopend op een soort van garantie), maar het enige dat hij kon zeggen dat ik pech heb gehad. Nu rij ik reeds één jaar op Vredesteins en deze hebben me nog nooit in de steek gelaten.
Jan Janssen Blade & Tdf