Vervangen SPD SL pedalen
Als je makkelijk inklikken wilt dan zou ik ver weg van Speedplay blijven. Heb zelf sinds 3 maand speedplay en ik vind ze nog steeds erg moeilijk om in te klikken. Dan zijn de spd sl pedalen veel makkelijker.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Orbea Terra M31 2019
-
- Forum-lid
SPD SL zijn in mijn ogen een van de meest gebruiksvriendelijke pedalen.
Weet niet wat welke kleur schoenplaatjes je nu op je schoenen hebt zitten maar er zijn een aantal verschillende, allemaal met een verschillende speling. Hoe groter de speling hoe makkelijker het in en uit klikken ook gaat.
http://www.mantel.com/shimano-spdsl?gcl ... wwodGTcAEw
Weet niet wat welke kleur schoenplaatjes je nu op je schoenen hebt zitten maar er zijn een aantal verschillende, allemaal met een verschillende speling. Hoe groter de speling hoe makkelijker het in en uit klikken ook gaat.
http://www.mantel.com/shimano-spdsl?gcl ... wwodGTcAEw
Ik heb ook nog 's navraag gedaan; en meningen zijn best verdeeld. Misschien moet ik mijn plaatjes eens vervangen. Ik hoop vooral verbetering te vinden in het vinden van het pedaal... dwz. soms moet ik wel veel moeite doen om pedaal in juiste stand te krijgen om in te klikken. Van de week een paar keer bij een stoplicht fietsend de kruising over gehobbeld, terwijl ik met mijn rechtervoet een beetje slapjes mee kon trappen - want pedaal werkte niet mee. Pas na de kruising dan weer in kunnen klikken. Ik zat wel op mijn zadel - is ook wel 's gebeurd dat ik stond en weg wilde fietsen en van pedaal afgleed. Was ook een lekkere ervaring.
Volgens mij bedoelt TS dat het pedaal niet automatisch in de goede stand gaat hangen, om in te kunnen klikken. (Dus juiste zijde schuin omhoog). Ik herken dat ook wel bij de SPD-sl pedalen, alhoewel het in het verleden (denk ik) lastiger was bij de SPD-sl 540, als bij de duurdere types.
3 maanden? Gewenningsperiode...tinoh schreef: Heb zelf sinds 3 maand speedplay en ik vind ze nog steeds erg moeilijk om in te klikken.
Na 10 jaar kan ik Speedplay alleen maar aanbevelen. Kies voor een stalen as, stijver!
Ok ik heb ze nog niet afgeschreven. De pedalen fietsen overigens zeer goed, alleen gaat het inklikken nog moeizaam.klimmer schreef:3 maanden? Gewenningsperiode...tinoh schreef: Heb zelf sinds 3 maand speedplay en ik vind ze nog steeds erg moeilijk om in te klikken.
Na 10 jaar kan ik Speedplay alleen maar aanbevelen. Kies voor een stalen as, stijver!
Trek Domane 4.3 2013
Orbea Terra M31 2019
Orbea Terra M31 2019
regelmatig met wat vaseline invetten.