Fiets maart 2014
- boswielrenner
- Forum-lid
De test van 6 fietsen die de top modellen uitdagen vind ik wat ver gezocht. Prima fietsen, daar niet van, maar alles behalve topmodellen. Ze komen niet eens in de buurt. De conclusie dat het kopen van een topmodel alleen een aanslag is op je portemonnee zou zijn, vind ik een calvinistische en zurige reactie. Je kan per slot van rekening wel alles in het leven weg relativeren. Een topmodel geeft immers heel veel voldoening en rijplezier. De benen moeten het inderdaad doen, maar als je een topmodel wilt kopen en je kunt het betalen, ga er dan voor, want het leven is te kort om je dromen niet te realiseren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Inleiding geeft een duidelijke uitleg betreft de conclusies. Verder moet iedereen zelf bepalen wat te doen met zijn geld.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- boswielrenner
- Forum-lid
Mee eens, maar de conclusie van het artikel geeft mij de indruk dat mensen die een topmodel kopen de verkeerde keuze maken en zicg gemakkelijk het geld uit de zak laten kloppen. Met andere woorden; hoezo alleen een "aanslag" op de portemonnee.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Iemand die Ultegra rijdt ga je nooit van je standpunt overtuigen.Ze hebben ook grotendeels gelijk, de meerwaarde van een topmodel zit in de finesses. Ik ben heel blij met mijn topmodel fiets, met auto's heb ik precies hetzelfde. Als ik tijdens een tripje in een huurauto heb gereden ben ik altijd weer heel blij met mijn eigen auto. Die huurauto brengt me echter net zo goed van a naar b en zou thuis veel goedkoper zijn in het gebruik.boswielrenner schreef:Mee eens, maar de conclusie van het artikel geeft mij de indruk dat mensen die een topmodel kopen de verkeerde keuze maken en zicg gemakkelijk het geld uit de zak laten kloppen. Met andere woorden; hoezo alleen een "aanslag" op de portemonnee.
-
- Forum-lid
Met de aankoop van een fiets breng je niemand schade toe. Het lijkt mij dat iedereen zelf moet weten wat hij met zijn geld doet, zeker als het om een fiets gaat
Misschien wil de schrijver van het artikel zelf uitleggen wat hij met het artikel voor ogen had.
Misschien wil de schrijver van het artikel zelf uitleggen wat hij met het artikel voor ogen had.
De verkeerde keuze als de keuze gebaseerd is op prijs/kwaliteit of prijs/prestatie criteria, daar is geen speld tussen te krijgen lijkt me.boswielrenner schreef:Mee eens, maar de conclusie van het artikel geeft mij de indruk dat mensen die een topmodel kopen de verkeerde keuze maken en zicg gemakkelijk het geld uit de zak laten kloppen. Met andere woorden; hoezo alleen een "aanslag" op de portemonnee.
En daarom moet je fietsaankopen ook nooit gaan relativeren, voor je het weet rij je rond op een grijze alu canyon-met-ultegra-en-mavic-wielen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Iemand die rationeel is koopt geen Mavic wielen.
-
- Forum-lid
De verkeerde keuze als je alleen maar denkt dat je prijs/ kwaliteit koopt maar het was een winkeldochter in de verkeerde maat.
Los daarvan, waarom moet je de keuze van je fiets überhaupt verdedigen? Mijn vrouw rijdt op een panigale, die hoor ik nooit iets uitleggen. Waarom moet een fietser dat wel?
Los daarvan, waarom moet je de keuze van je fiets überhaupt verdedigen? Mijn vrouw rijdt op een panigale, die hoor ik nooit iets uitleggen. Waarom moet een fietser dat wel?
Ondanks alle kritiek op Mavic zijn mijn enige flawless ervaringen zijn met Mavic. Heb dus heel rationeel weer voor Mavic gekozen en weer geen spijt van...havana schreef:Iemand die rationeel is koopt geen Mavic wielen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Good for you! Mavic is zeker niet slecht en en met sommige modellen gewoon goed, hoewel ze in het verleden modellen hebben gemaakt die goed of soms heel matig waren. De kwaliteit van wielen en mededelingen op forums is altijd een lastig verhaal want je weet nooit zeker of klagers de wielen wel normaal hebben gebruikt of de juiste wielen hebben gekocht passend bij hun gewicht. Neemt niet weg dat Mavic ook wel eens steken heeft laten vallen in de kwaliteit en de garantie afhandeling. Sommige onderdelen in de wielsets zijn van matige kwaliteit als je het afzet tegen de prijs van de wielset. Het duurt doorgaans lang voordat je een wiel retour krijgt van Mavic. Kortom; of Mavic wel of niet een rationele keuze is, is aan discussie onderhevig. Ik vind Mavic wielen doorgaans wel mooi qua styling, maar wel wat te duur voor wat je krijgt en minder goed dan Campa en Fulcrum. Ik ben trouwens wel tevreden over mijn Exalith Cosmic Carbone SLR's.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Die heb ik dus ookboswielrenner schreef:Ik ben trouwens wel tevreden over mijn Exalith Cosmic Carbone SLR's.
Die discussie over mindere onderdelen, glijlager, etc. die ken ik. Mijn ervaring is dat deze "inferieure" onderdelen het een stuk langer volhouden dan mijn Zipp's, Fulcrums, Eastons... Vandaar mijn reactie
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Contact
+1 Serge. En ik ben ook meer dan een klein beetje blij met mijn 'middle of the road' zwarte Canyon met Chorus en Cosmics
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.