Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoelaag door de bochten heen?

ronfolkersma
Forum-lid

ronfolkersma 18 mar 2014 21:14

hoi, ik heb een gazelle paris uit 2012, klinkt misschien kinderachtig maar ik vraag me af hoeveel graden ik door de bocht kan, (Hoe laag) tot hoe ver kunnen de banden het houden
vast niet zo ver als een motor

Schum
Forum-lid

Schum 18 mar 2014 21:22

ff uitproberen zou ik zeggen!
Van het moment dat je onderuitgaat weet je hoever je kan gaan (lol)
Neen, ik denk dat dit afhangt van verschillende factoren, zoals: soort banden, soort ondergrond, staat banden, gewicht...
Ik zou er géén graden kunnen op kleven! :)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 mar 2014 21:26

Het ligt ook een beetje aan de snelheid. Met 40 kmh durf ik mijn fiets platter te gooien dan met 70 kmh.
Hier een leuk plaatje van strak afdalen:
Afbeelding
Een toevallig vandaag bestelde foto van een afdaling in een cyclo
Live fast; die young. mijn blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 mar 2014 21:28

Je moet in de buurt van de 45 graden kunnen komen. Goed wegdek en goede banden zijn dan natuurlijk wel een vereiste.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 18 mar 2014 21:39

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=1757
http://www.corniel.nl/zzz/fora/fiets_nl ... vs_ski.pdf

Hier is al een keer een draadje over de bochtentechniek geweest.
Ik denk dat met de juiste techniek wel 45graden haalbaar moet zijn idd.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 mar 2014 21:49

Misschien iets voor de LOI, een schriftelijke cursus bochtentechniek.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2014 21:52

Met gratis verbanddoos.
Campagnolo Ultra Dork

Nighty
Forum-lid

Nighty 18 mar 2014 22:01

Nu vraag ik me af hoe je je op deze hoek gaat richten? :p

Als je mij na het nemen van een bocht zou vragen onder welke hoek ik gehangen heb, zou ik er maar eens makkelijk 20 graden naast kunnen zitten, vrees ik.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 18 mar 2014 22:02

Nighty schreef:Nu vraag ik me af hoe je je op deze hoek gaat richten? :p

Als je mij na het nemen van een bocht zou vragen onder welke hoek ik gehangen heb, zou ik er maar eens makkelijk 20 graden naast kunnen zitten, vrees ik.
Foto van laten maken door iemand anders en dan nameten. :D

jakkel
Forum-lid

jakkel 18 mar 2014 22:05

In ben ook motorrijder en ik merk dat ik in de bergen de techniek van het motorrijden overneem op de fiets. Ik ga wat uit het zadel hangen met m'n achterste, ga naar voren hangen, kijk ver de bocht in en stuur bij met de knie. Met de fiets afdalen met bochten is eigenlijk perfect vergelijkbaar als rijden met de motorfiets. Qua hellingshoek durf ik met de moto wel verder gaan dan met de fiets. Je staat ook op meer rubber en door de vering houd je gemakkelijker contact met het wegoppervlak natuurlijk.

Filmpje van een afdaling.

https://www.youtube.com/v/5McFq_P207I&hd=1

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 18 mar 2014 22:28

jakkel schreef:In ben ook motorrijder en ik merk dat ik in de bergen de techniek van het motorrijden overneem op de fiets. Ik ga wat uit het zadel hangen met m'n achterste, ga naar voren hangen, kijk ver de bocht in en stuur bij met de knie. Met de fiets afdalen met bochten is eigenlijk perfect vergelijkbaar als rijden met de motorfiets. Qua hellingshoek durf ik met de moto wel verder gaan dan met de fiets. Je staat ook op meer rubber en door de vering houd je gemakkelijker contact met het wegoppervlak natuurlijk.

Ik ben ook motorrijder en doe het eigenlijk op dezelfde manier. Eigenlijk niet helemaal goed want die knie moet tegen het frame om het zwaartepunt in lijn te houden met de wielen (bij motorrijden tegen de tank, zoals je het geleerd het tijdens motorrijles).

Mooi filmpje, zeker met de muziek van Muse eronder. Welke camera gebruik je hiervoor?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

jakkel
Forum-lid

jakkel 18 mar 2014 22:32

deijn schreef:
jakkel schreef:In ben ook motorrijder en ik merk dat ik in de bergen de techniek van het motorrijden overneem op de fiets. Ik ga wat uit het zadel hangen met m'n achterste, ga naar voren hangen, kijk ver de bocht in en stuur bij met de knie. Met de fiets afdalen met bochten is eigenlijk perfect vergelijkbaar als rijden met de motorfiets. Qua hellingshoek durf ik met de moto wel verder gaan dan met de fiets. Je staat ook op meer rubber en door de vering houd je gemakkelijker contact met het wegoppervlak natuurlijk.

Ik ben ook motorrijder en doe het eigenlijk op dezelfde manier. Eigenlijk niet helemaal goed want die knie moet tegen het frame om het zwaartepunt in lijn te houden met de wielen (bij motorrijden tegen de tank, zoals je het geleerd het tijdens motorrijles).

Mooi filmpje, zeker met de muziek van Muse eronder. Welke camera gebruik je hiervoor?
GoPro HD Hero2 op het stuur gemonteerd. Dat het maar snel terug zomer is, terug naar de bergen! :)

Plaats reactie