Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tarmac SL4 of Ridley Noah RS

kaniemero
Forum-lid

kaniemero 03 apr 2014 13:28

Reeds enkele dagen struikel ik met een dilemma...

Ridley Noah RS Team Edition (full Ultegra 11sp - mavic / cosmic wielen à 2.500 EURO ) of een Specialized Tamac SL4 (mix 105 -Tiagra / Fulcrum S5 à 2.200 EUR)

Beide fietsen vind ik mooi, doch ik weet niet of de Specialized met die groep (deels 105) en wielen (Fulcrum 5 specifiek voor Specialized gemaakt) de prijs waard is. Betaal ik "de naam" of effectief voor een zeer goed frame?

Bedoeling is om wekelijks ritten van +/- 50/70km te doen in de regio Oudenaarde in een kleine companie.

Bedankt voor de feedback.

De eeuwige twijfelaar... :oops:

S-Worker
Forum-lid

S-Worker 03 apr 2014 13:33

Het Tarmac SL4 frame is zeer goed. Absoluut. Tis de afmontage waar de Ridley hier wint.

MAAR!!!

http://www.vanherwerden.nl/racefiets/11 ... 09979.html

Kijk daar maar eens...

Succes

kaniemero
Forum-lid

kaniemero 03 apr 2014 13:49

I know....

Ik ben echter wel niet zo wild van de (zeer) sobere zwart/wit combinatie.
+
Crank is van FSA & ik geloof niet echt in de kwalieit van de S4 Fulcrum-wielen (wielen "speciaal" gemaakt voor Specialized)

Een andere optie is dat ik de goedkoopste Tarmac aanschaf aan 1.900 EUR, er de nieuwe Zipp 60 wielen opsteek, en binnen een jaar of twee er een volledige Ultegra-groep opzet. Of zie ik het verkeerd en is (naast het frame) de groep veel belangrijker dan de wielen (en de looks)?

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 03 apr 2014 14:03

Je kunt beter nu een goede fiets kopen en later nog wat upgraden aan wielen, dan hele groepen gaan proberen te upgraden, want dat wordt tzt een stuk prijziger wanneer je het geheel wilt opwaarderen.

En waarom zipp 60 als je toch maar kleine stukjes fiets over vlaamse wegen. Mocht je dan echt zipp willen zou je voor de 30 kunnen kiezen en heb je meteen een stuk minder last van zijwindgevoeligheid en een minder knotsende fiets doordat de wielen net wat minder rammend stijf zijn. Maar die keuze is puur rationeel. Het oog wil vaak ook wat, ook al is het niet praktisch.
Laatst gewijzigd door Gerboon op 03 apr 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

buddo
Forum-lid

buddo 03 apr 2014 14:04

kaniemero schreef:Reeds enkele dagen struikel ik met een dilemma...

Ridley Noah RS Team Edition (full Ultegra 11sp - mavic / cosmic wielen à 2.500 EURO ) of een Specialized Tamac SL4 (mix 105 -Tiagra / Fulcrum S5 à 2.200 EUR)
De Ridley heeft op alle fronten een betere afmontage lijkt mij zo. Een modernere groep (11 speed) en een betere groep (Ultegra) en Cosmic wielen. Welke Cosmics overigens, de aluminium of carbon versie?

De Specialized is in verhouding wat te duur. Een mix van 105 met Tiagra op een fiets van die prijs vind ik wel heel gortig... En volgens mij is Fulcrum S5 gewoon een omgelabelde Fulcrum R7 variant (of is het de R5?).

Ik denk dat er rationeel gezien weinig voordelen zijn die de Specialized de voorkeur geven boven de Ridley, maar als je heel graag een Specialized wil... tja, dan moet je dat doen he. Je kunt immers niet altijd het verstand laten regeren...
Laatst gewijzigd door buddo op 03 apr 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2014 14:05

Bij beide fietsen betaal je voor de naam, bij Specialized alleen nog aanzienlijk meer dan bij Ridley. Qua value for money moet je bij andere merken zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

materialist
Forum-lid

materialist 03 apr 2014 14:16

Volgens mij moet je helemaal niet gaan upgraden.
Of je koopt een compleet afgemonteerde techno duitser, Rose, canyon en dan maar geen winkel beleving of je koopt bij een FM en je laat de fiets zo als die is.
Upgraden kost veel te veel geld

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 03 apr 2014 19:45

Upgraden is wel leuk!

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 apr 2014 12:20

Voort mij een no brainer. De basis van elke fiets is het frame. De Tarmac Sl4 is één van de beste frames die er momenteel te koop is. Laat nergens steken vallen, stijf, rijdt uitstekend en is gedekt door een goede service. Upgraden van onderdelen kan altijd en dat maakt ook de hobby (voor mij dan). Prijs/kwalitatief is de Ridley een betere keuze, maar hier moet emotie een rol spelen. Heb je wat met Ridley, dan is het een goede keuze. Als je diep in je hart graag die Specialized wil, dan moet je dat doen. Als merk je helemaal niks uitmaakt, dan is een Cube, Canyon of Rose een betere keuze. Goede merken die veel meer waar voor je geld geven. Succes met je keuze!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

materialist
Forum-lid

materialist 04 apr 2014 12:42

Mooi betoog, je moet haast wel jurist zijn))
Het gaat vaak om mooie spullen, merken, merkbewustzijn en de emotie die dat te weegt brengt.
Of juist niet, is het je opgevallen dat Pinarello en Canyon de meest gelezen topics zijn? Het verschil tussen die twee is groot

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 apr 2014 15:31

boswielrenner schreef:Voort mij een no brainer. De basis van elke fiets is het frame. De Tarmac Sl4 is één van de beste frames die er momenteel te koop is. Laat nergens steken vallen, stijf, rijdt uitstekend en is gedekt door een goede service. Upgraden van onderdelen kan altijd en dat maakt ook de hobby (voor mij dan). Prijs/kwalitatief is de Ridley een betere keuze, maar hier moet emotie een rol spelen. Heb je wat met Ridley, dan is het een goede keuze. Als je diep in je hart graag die Specialized wil, dan moet je dat doen. Als merk je helemaal niks uitmaakt, dan is een Cube, Canyon of Rose een betere keuze. Goede merken die veel meer waar voor je geld geven. Succes met je keuze!
Ik deel je standpunt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 04 apr 2014 15:32

Ik vind ook dat Canyon niet meer tussen het rijtje Rose, Cube, Radon etc. past. Ik plaats het tegenwoordig juist tussen de grote merknamen.

Plaats reactie