Stuurpen oplappen
Als laatste onderdeel voor het opbouwen van mijn Nishiki Roadmaster heb ik vandaag op Ebay een Shimano HS-6400 stuurpen gekocht. Nu is deze alleen wat beschadigd, hoe kan ik deze beschadingen het beste aanpakken? Polijsten of toch iets anders?
Om te polijsten moet je eerst de anodistielaag verwijderen met ovenreiniger of gootsteenontstopper, iets met natriumhydroxide in ieder geval. Het beste kun je voor het polijsten nog even schuren met heel fijn schuurpapier (korrel 2000 oid).
Het wordt dus kiezen tussen het behouden van de Shimano 600 decal of de stuurpen te laten blinken als nieuw...
Het wordt dus kiezen tussen het behouden van de Shimano 600 decal of de stuurpen te laten blinken als nieuw...
Campagnolo Ultra Dork
- Heinenoord
- Forum-lid
Je kan ook proberen alleen de beschadigde plekjes licht te schuren/polijsten zonder te de-anodiseren. vervolgens bijhouden met een polijstpasta (bv belgom). Ziet er niet als nieuw uit, maar het valt dan niet meer zo op.
-
- Forum-lid
- Contact
Op ebay, ben benieuwd wat je ervoor betaald hebt. Mijn fietsenmaker had er op zijn stoffige rommelzolder nog paar liggen en ik heb er 2 gekocht voor € 10,-- per stuk nieuw. Zitten glimmend op een 2 tal fietsjes.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
kees0251 schreef:Ik heb zulke dingen voor 5€ per stuk verkocht en heb er nog steeds wel een stuk of 10.
Verkoop de deze nog?? Ik geloof dat ik de mijn stuurpen van mijn classic Jan Janssen woon werk racer verkl##t heb toen ik er een 26mm stuur ingezet heb.
Jammer dat je geen Shimano 600 mee hebt liggen, ik ga eens zien of ik ergens een decal kan vinden, en anders gaat-ie er gewoon zo op denk ik maar.
De prijs? Tja vintage heeft nou eenmaal een behoorlijk prijskaartje, ik meen dat ik wel enkele tientjes heb betaald voor dit ding.
De prijs? Tja vintage heeft nou eenmaal een behoorlijk prijskaartje, ik meen dat ik wel enkele tientjes heb betaald voor dit ding.