Mis de juiste houding.
-
- Forum-lid
.
Laatst gewijzigd door jeroen-xtreme op 03 jun 2014 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hond schreef:Heb je er ook al op gefietst? Want in de beugels gaan hangen op een stilstaande fiets met één voet aan de grond geeft een totaal andere houding dan tijdens het fietsen.
Hoi,
Inderdaad. Wereld van verschil. Met beide voeten in de pedalen schuift je kont toch wel iets verder naar achter.
Zo te zien aan de hoek bovenarm/romp (ongeveer 90 graden) lijkt het toch wel ok.
Zoals Danny1407 ook al vroeg.......hoeveel heb je gefietst met de huiige instelling. Je lichaam went niet van de ene op de andere dag.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Gave fiets trouwens!
Het ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Een andere afstelling zou je wellicht kunnen helpen, maar ik denk dat je wat soepeler in je nek en rug zou kunnen worden. Hier kun je specifieke oefeningen voor doen.
Ik weet natuurlijk niet of je dit zelf ook denkt, maar denk er eens over na. Op afstand is het lastig oordelen.
Ik weet natuurlijk niet of je dit zelf ook denkt, maar denk er eens over na. Op afstand is het lastig oordelen.
Weinig mis met de grootte van je fiets volgens mij. Sommige kleine aanpassingen kunnen echter wel een wereld van verschil zijn, maar als ik je verhaal zo lees klinkt het alsof je nog niet zo lang fietst. De houding op een racer vergt ook enige gewenning en het blijft altijd een compromis tussen comfort en prestatie.
Zoals er al voor me gezegd werd, erg mooie fiets.
Zoals er al voor me gezegd werd, erg mooie fiets.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De juiste houding begint met
- De juiste plaatsing van je schoenplaatjes.
- Dan de terugstand van je zadel bepalen.
- Voorgaande hangt nauw samen met je zadelhoogte.
- Dan de lengte tot je stuur.
- Het bepalen van de diepte van je stuur tov van je zadelhoogte.
Niet iedereen is even soepel in de rug en nek. Dit kan je wel trainen, hierdoor kan je dan na verloop van tijd dieper gaan zitten.
Succes nog.
- De juiste plaatsing van je schoenplaatjes.
- Dan de terugstand van je zadel bepalen.
- Voorgaande hangt nauw samen met je zadelhoogte.
- Dan de lengte tot je stuur.
- Het bepalen van de diepte van je stuur tov van je zadelhoogte.
Niet iedereen is even soepel in de rug en nek. Dit kan je wel trainen, hierdoor kan je dan na verloop van tijd dieper gaan zitten.
Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend