Keuze helm
Nee,Nee en de mooiste kleuren zijn het best.
Helmen zijn duur gestyleerd piepschuim en daarmee letterlijk luchthandel.
Ik heb er laatst 1 bij een kringloopwinkel gescoord voor 2,50€, zeer tevreden mee.
Mer dan 3 tientjes is weggegooid geld.
Helmen zijn duur gestyleerd piepschuim en daarmee letterlijk luchthandel.
Ik heb er laatst 1 bij een kringloopwinkel gescoord voor 2,50€, zeer tevreden mee.
Mer dan 3 tientjes is weggegooid geld.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
Qua bescherming is er weinig verschil, alles wat verkocht wordt voldoet in principe om je hoofd te beschermen. Een ander verhaal zijn draagcomfort en looks. Op dat gebied zijn er uiteraard wel flinke verschillen.
Aan wat voor soort helm moet in denken voor een goed draagcomfort bijvoorbeeld? En hoe weet ik of een helm goed past? Moet de helm strak zitten of mag er wat speling zijn?elefantino schreef:Qua bescherming is er weinig verschil, alles wat verkocht wordt voldoet in principe om je hoofd te beschermen. Een ander verhaal zijn draagcomfort en looks. Op dat gebied zijn er uiteraard wel flinke verschillen.
Pas een antal helmen en je weet wat confortabel zit. Een helm moet goed om je hoofd zitten, een losse helm is hetzelfde als geen helm dragen.
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5
-
- Forum-lid HC
De ene helm is zeker veiliger dan de ander. Bij een harde crash breekt een helm, en als deze helm echt in 2en breekt dan heb je er niets meer aan. De duurdere helmen hebben een carbon "skelet"en zullen dan iig om je hoofd blijven zitten.
Ook hebben de duurdere modellen een ander (beter) systeem om hem aan te passen aan je hoofd en wat beter afstelbare bandjes.
Het zijn geen wereldse verschillen, maar voor mij reden genoeg om net wat meer neer te leggen voor een helm. Je heb hem toch heel wat uurtjes op je knar zitten.
Ook hebben de duurdere modellen een ander (beter) systeem om hem aan te passen aan je hoofd en wat beter afstelbare bandjes.
Het zijn geen wereldse verschillen, maar voor mij reden genoeg om net wat meer neer te leggen voor een helm. Je heb hem toch heel wat uurtjes op je knar zitten.
-
- Forum-lid
japiecarbon schreef:De ene helm is zeker veiliger dan de ander. Bij een harde crash breekt een helm, en als deze helm echt in 2en breekt dan heb je er niets meer aan. De duurdere helmen hebben een carbon "skelet"en zullen dan iig om je hoofd blijven zitten.
Allemaal marketing.
-
- Forum-lid
Er is best wat meer over te zeggen check http://www.bhsi.org/index.htm in principe voldoen ze allemaal aan bepaalde normen. Maar er is best nog wat onderscheid te maken... ik moet zelf ook aan een nieuwe helm, en overweeg sterk om een air attack te kopen omwille van de vorm, zonder punten, uitstekende vinnen en glad... Ik geloof wel dat dat beter beschermd dan een helm die niet rond is, maar met veel uitsteeksels aan de achterkant etc.
-
- Forum-lid HC
Wat is marketing?? Dat van die bandjes enzo?? Dat is toch echt zeeer zeker niet zo.elefantino schreef:japiecarbon schreef:De ene helm is zeker veiliger dan de ander. Bij een harde crash breekt een helm, en als deze helm echt in 2en breekt dan heb je er niets meer aan. De duurdere helmen hebben een carbon "skelet"en zullen dan iig om je hoofd blijven zitten.
Allemaal marketing.
Een helm is een goede keuze als die lekker zit en geen druk punten heeft.
Laatst gevallen voor een Kask maar zelfs de duurste versie zit me niet lekker en dan houd het helaas op
Laatst gevallen voor een Kask maar zelfs de duurste versie zit me niet lekker en dan houd het helaas op
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike