Geachte forum leden,
had deze vraag al even geplaatst in het trek item bij racefietsen maar zag dat hij daar eigenlijk niet op zijn plaats was. vandaar even de vraag verplaatst om toch eens een indruk te krijgen wat julie er voor over zouden hebben.
4 jaar doe ik al aan MTB, van mijn 12e t/m 17e heb ik ook veel op de racefiets gezeten maar dat is dik 15 jaar geleden. De drang naar een leuke mooie racer is er altijd nog geweest, maar een MTB was de eerste keuze. MTB 'en doe ik dan ook (als ik thuis ben) minimaal 3 keer per week.
Nu de Zomer eraan komt ben ik toch van plan een leuke racer te gaan kopen. Nu heb ik een leuke racer gezien,
- 2de hands Trek Madone 5.2 uit 2006 maar wat is nou een eerlijke prijs voor zo'n racer?
of toch zo rond de 1000 euro een nieuwe bike aanschaffen
- sensa of cube met shimano 105?
ben even benieuwd naar wat jullie een mooie eerlijke prijs vinden voor zo'n Trek Madone 5.2 uit 2006, schadevrij kilometers onbekend en nog volledig orgineel met shimano ultegra.
hoor graag
MvG,
John
Restwaarde Trek
- razenderoeland
- Forum-lid
Ligt er aan welke groep er op zit, weke staat de fiets is, hoeveel slijtage erop zit. Daarnaast kun je op sites als marktplaats kijken wat er voor zo'n fiets daar wordt gevraagd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik zou een nieuwe fiets kopen voor rond de 1000 euro, omdat je dan nog twee jaar garantie hebt. Voor een Trek Madone 5.2 uit 2006 zou ik hooguit 250 euro betalen en dat zou ik alleen doen, omdat ik sier wil maken met dat merk. Fietsen in die oorspronkelijke prijsklasse staan over het algemeen niet vanaf 2006 in de kelder. Je houdt dan nog 750 euro over om de komende twee jaar onderdelen te vervangen.
@Slaam, bedankt voor je input! Daar had ik zelf nog niet aangedacht, onderdelen zijn prijzig en zeker voor een fiets uit die oorspronkelijke prijsklasse. Met een nieuwe heb je idd garantie en "verse" nieuwe onderdelen.
Alle 10 speed onderdelen uit 2006 kun je gewoon vervangen voor 105 of zelfs Tiagra dus dat is het probleem niet. En ook bij een nieuwe fiets krijg je de 2de en 3de ketting en cassette niet cadeau van de fietsenmaker, die 750,- is dus een beetje uit de lucht gegrepen.
Meer dan 6 a 700 euro moet je er in ieder geval niet voor betalen lijkt mij.
Er zit natuurlijk nog een hoop anders tussen een 8 jaar oude topfiets en een nieuwe instapper. Wat verstandig is durf ik niet te bepalen, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Meer dan 6 a 700 euro moet je er in ieder geval niet voor betalen lijkt mij.
Er zit natuurlijk nog een hoop anders tussen een 8 jaar oude topfiets en een nieuwe instapper. Wat verstandig is durf ik niet te bepalen, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat ding is 8 jaar oud, misschien zelfs nog wel 9sp?
Ik zou dan toch echt voor jonger gebruikt gaan kijken hoor.
Ik zou dan toch echt voor jonger gebruikt gaan kijken hoor.
Less is bore