Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Thermo moldable schoenen

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 17 apr 2014 12:35

Ik ben op zoek naar nieuwe schoenen en nu zag ik dat er verschillende schoenen zijn die je voordat je ze draagt in de oven kunt zetten, zodat ze beter naar je voet vormen.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen daarmee en of je bij het passen van dergelijke schoenen nog ergens op moet letten?

Ik had ondermeer deze schoenen gezien, maar heb ook gezien dat ze van Shimano ook dergelijke schoenen hebben.
http://www.wiggle.co.uk/spiuk-zs15rc-road-shoe/

Graag jullie tips!

donar666
Forum-lid

donar666 17 apr 2014 13:34

Heb zlef de Shimano customfit schoenen en die zitten als gegoten. Een nadeel is dat je dat verwarmen en daarna vacuum trekken niet zelf kan doen.

buddo
Forum-lid

buddo 18 apr 2014 18:24

donar666 schreef:Een nadeel is dat je dat verwarmen en daarna vacuum trekken niet zelf kan doen.
Dat hoeft bij de genoemde Spiuk schoenen niet, die kunnen thuis in de oven.
Ik rij nu bijna een jaar met deze schoenen. Bij mij zaten ze al goed zonder ze te verwarmen, gewoon zo uit de doos aan de voeten. Ik weet dus niet of je er echt iets van moet verwachten. Overigens bevallen de schoenen mij wel erg goed. Ze worden standaard geleverd met twee soorten binnenzooltjes (voor warm en koud weer) en de afwerking is erg netjes.
Overigens hoef je ze voor de prijs van Wiggle niet online te kopen, in NL gewoon in de winkel betaal je denk ik ongeveer hetzelfde en kun je ze nog passen ook.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 18 apr 2014 20:41

Heb ook van de Shimano Custom-fit schoenen, de R315's... Maar bij het passen vond ik ze al zo lekker zitten als gegoten (maar dat kon ook zijn vanwege het lage gewicht... ;) ), dat ik ze niet heb afgebakken in de oven.... Nu kan ik bij iets lagere temperaturen nog wat spelen met iets dikkere sokken (al zitten ze lekkerder met dunne sokken).

Omdat mijn schoenen in de aanbieding waren kon ik ze wel laten vormen tegen een kleine vergoeding. Maar ook de verkoper zei al dat het niet perse noodzakelijk is en ik het alsnog later kon laten uitvoeren.

sjoerd1705
Forum-lid

sjoerd1705 19 apr 2014 19:35

een bewuste keuze voor mij gezien ik een voetknobbel heb en schoenen dus als snel knellen bij mij.

ik heb de bont A2 heat moldable schoenen en ben er super blij mee, ze zijn super stijf.
http://www.ortho-vision.nl/deb/cycling- ... shoes.html

deze week heb ik de solestar kontroll inleg zooltjes ervoor besteld.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 20 apr 2014 15:51

Ik heb dezelfde ervaring als Buddo. Vanuit de doos al goed. Toch heb ik ze natuurlijk wel in de oven gehad. Gewoon....

omdat het kan. Merkte daarna niet veel (lees geen) verschil.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 22 apr 2014 11:48

Ik wilde ze ook gewoon in de winkel kopen, de link was meer om de vraag helder te krijgen. Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik ga eens kijken bij de fietsenmaker!

Plaats reactie