Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Sigma 2209 cadansmeter niet gepaird

Gebruikersavatar
rchv
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 24 apr 2010 22:22

Gebruikersavatar rchv 19 apr 2014 20:29

Een jaar heb ik mijn Sigma 2209 hartslag/snelheid/cadansmeter niet gebruikt, onlangs weer overtuigd door de voordelen (neiging te hard te beginnen :roll:) en het ding weer uit de kast gehaald. Om zeker te zijn meteen alle batterijtjes vervangen; hartslag en snelheid werken maar cadans krijg ik niet gepaird.

Ik hoor wel een klikje als de crank langs de sensor gaat maar er gaat geen groen lampje branden op de sensor. De magneet is nog magnetisch, kleine metalen voorwerpen blijven er aan hangen. De sensor is van binnen schoon, geen waterlekkage of lekkende batterij oid geweest. De batterij zit met de + kant naar de opening (andersom ook geprobeerd).

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Gebruikersavatar
ichebasje
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mar 2009 17:18
Locatie: Born

Gebruikersavatar ichebasje 19 apr 2014 20:44

Ik ken de sigma niet maar bij mijn bryton cadansmeter moet je om te pairen op de sensor nog een knopje indrukken. Dan wordt daarna het signaal door de 50 herkend als ik het goed heb.
Succes Bas

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6019
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 apr 2014 15:45

Om de cadanssensor te kunnen pairen met de 2290 moeten ze elkaar kunnen "zien", de afstand tussen sensor en de 2290 is ook gelimiteerd, echter ik weet niet hoeveel. Het pairen gaat trouwens automatisch bij een Sigma. Heb zelf geen 2209 maar wel een Sigma ROX en daar heb ik hetzelfde probleem gehad. Pas toen ik de ROX had verplaatst naar de linkerkant van het stuur, dus uit het midden vandaan werkte het feilloos.

https://www.youtube.com/watch?v=hJdX52VtOuY

Succes.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie