Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

GPS: software (oa problemen met instellingen, inladen routes etc)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 aug 2010 15:36

Suggesties wat er in de startpost moet komen te staan zijn welkom.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 23 aug 2010 15:50

[quote="Amclassic-fan"]Suggesties wat er in de startpost moet komen te staan zijn welkom.[/quote]

Voor mij alles wat er naast de hardware is dus "kaarten" en "programma's om ritten te maken" etc etc

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 01 sep 2010 00:47

Als we het over de Edge 705 hebben dan zou ik kiezen voor een redelijk basale manual (desnoods een link naar een basale manual; ik weet er in het edge topic een link heeft gestaan naar een Engelse site met uitleg). Dus wat uitleg over "koersen" "GPX tracks"; GPX routes; dat je herberekenen uit moet zetten; hoe je het lampje aan krijgt etc.
Uitleg over hoe de garmin omgaat met kaarten en hoe je die er op krijgt (kan ook weer via links)
Uitleg over hoe je ritten van de bekende sites afhaalt en bruikbaar op je eigen edge krijgt
Uitleg over wat je met de geregistreerde data kunt doen van de garmin (training centre; sportstracks; garmin connect etc.)
En als we het heel mooi willen maken wat links naar postings die veel dieper ingaan op de materie (hoe berekent de garmin de snelheid; hoe data terug te krijgen van gecorumpeerde files; hoe de minder bekende mogelijkheden van de garmin te benaderen - b.v. harde en zachte reset etc.). En wat links naar postings over bekende (en minder bekende) issues, zoals de stuursteuntjes e.d.


Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 sep 2010 12:24

Ik ben wel benieuwd naar de alternatieven voor Mapsource (zo ongeveer het meest gebruikersONvriendelijke programma op mijn compu). Ik ken een aantal online alternatieven, maar zijn er ook stand-alone progjes (die dus geen i-net nodig hebben) die werken met bestaande kaarten? (Handig als je je laptop mee hebt op vakantie bijvoorbeeld, en daar routes wilt maken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 02 sep 2010 01:35

53x11, wat mis je aan gebruikersvriendelijkheid? Mapsource is het enige kaartprogramma wat gpx files oplevert waar mijn edge meestal goed mee uit de voeten kan. Files van GPsies geven bij mijn edge altijd problemen: crs en tcx files worden geweigerd; gpx files hebben teveel viapunten/waypoints.
Dus ik werk meestal met mapsource met óf CN of OSM

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 sep 2010 11:49

[quote="ALwarrior"]53x11, wat mis je aan gebruikersvriendelijkheid? Mapsource is het enige kaartprogramma wat gpx files oplevert waar mijn edge meestal goed mee uit de voeten kan. Files van GPsies geven bij mijn edge altijd problemen: crs en tcx files worden geweigerd; gpx files hebben teveel viapunten/waypoints.
Dus ik werk meestal met mapsource met óf CN of OSM[/quote]

- het programma is verschrikkelijk traag
- Ik maak meestal routes; even een viapunt verplaatsen lukt lang niet altijd
- Kan alleen routes of tracks maken, geen koersen
- Meerdere tracks of routes (bijv via routeyou of gpsies verkregen) tegelijk importeren is onmogelijk.
- Programma overschrijft regelmatig routes of waypoints op de 705 (maar niet altijd, de logica heb ik nog niet kunnen ontdekken)
- 1-richtingsverkeer (waar je op de fiets meestal geen rekening mee hoeft te houden) negeren is niet mogelijk (maar dat kan ook aan de kaarten liggen)
- Een kaart compileren duurt idioot lang (4 uur ofzo bij een kaart van 2 Gb)
- ...volgens mij is er meer, maar dat schiet me ff niet te binnen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 02 sep 2010 22:31

quaeldich.de heeft een programma, dat werkt op basis van geuploade ritten, dus niet met een kaart waar alle wegen opstaan. soms (met name in Duitsland) werkt het goed. het werkt stand alone en synchroniseert als je verbinding met internet hebt

theoretisch krijg je zo alleen "fiets"wegen, dwz wegen die fietsers rijden. in mijn beleving zijn dat toch weer (teveel) hoofdwegen.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 04 sep 2010 16:49

Probleem met uploaden gereden route in Egde 705.

Via Garmin Connect met de knop uploaden --> nieuwe activiteit uploaden verschijnt de melding: "No new activities to upload".
Dan optie twee uploaden uit lijst. Daar verschijnt alleen de gereden rit van afgelopen donderdag. Dan optie drie maar proberen Handmatig uploaden. Bladeren naar de map op de Edge 705: History (F:\Garmin\History\2010-09-04-06-44-52). Dan verschijnt de melding: "Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw". Dit terwijl de gereden rit wel gewoon op mij Egde 705 staat.

Iemand dit al eerder aan de hand gehad en eventueel een oplossing voor me?

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 14 sep 2010 01:10

Ik heb inmiddels een nieuwe versie van Training Center gedownload, versie 3.5.nog iets.

Problemen lijken nu opgelost.

passat
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:19

passat 24 sep 2010 01:53

misschien een idee om er in te zetten hoe je bepaalde toestellen terugzet naar fabrieksinstellingen (heeft bij mijn etrex vista veel zoeken gekost, maar enkele problemen opgelost)

groeten Passat

Plaats reactie