Op dit moment ben ik in het bezit van de volgende apparatuur:
- Sigma Rox 9.1, inclusief meegeleverde standaard sigma R1 hartslagband, cadans sensor en snelheidsmeter
Polar H7 Bluetooth smart hartslagmeterband
Iphone 4S
Helaas werkt de Polar H7 niet samen met de Rox 9.1. Nu wil ik graag nog een los pols-horloge aanschaffen voor het hardlopen, zodat ik tijdens hardlopen, waarvoor ik nu mijn iphone en Polar H7 gebruik. Ik ben daarmee eigenlijk gebonden aan Polar. Een sub-optimale oplossing zou nu zijn om een polar polshorloge aan te schaffen, ik dacht aan een RS300X. Voor het hardlopen is dan het probleem opgelost, maar voor het fietsen zal ik dan met 2 hartslagmeterbanden moeten fietsen, de Polar H7 en de standaard Sigma R1.
Ideale situatie:
- Tijdens fietsen: Een hartslagband, die gelijktijdig zowel mijn hartslag stuurt naar mijn iPhone 4s (voor het gebruik van Strava) en met mijn fietscomputer (op dit moment een sigma Rox 9.1).
Om mijn fietsritten in strava te krijgen zijn er omwegen, vanuit garmin kan dit ook naar strava geexporteert worden, maar dan moet ik handmatig de rit analyse op mijn pc zetten en dan exporteren naar Strava. Als ik mijn iPhone ook aan zet tijdens het fietsen en strava gebruik gaat dat allemaal automatisch, dat is handiger. Een dure fietscomputer met gps is daarom volgens mij niet perse nodig. Hoewel ik het wel mooi zou vinden om met mijn fietscomputer te kunnen navigeren, maar dat is me eigenlijk wat te duur. - Tijdens hardlopen: Dezelfde hartslagband, die gelijktijdig zowel mijn hartslag stuurt naar mijn iPhone 4s (voor het gebruik van runkeeper) en een polshorloge (op dit moment geen een aanwezig)
Een betere oplossing zou zijn om een nieuwe borstband aan te schaffen die zowel een ANT+ signaal als een bluetooth smart signaal uitzend en samen werkt met de sigma Rox 9.1. Op dit moment is de este oplossint wat dat betreft de “Wahoo TICKR Bluetooth®smart/ANT+ Dual borstband” , maar die zal niet samenwerken met de sigma Rox 9.1.
De enige optie die ik nu eigenlijk zie is de volgende apparaten aanschaffen:
[*]Wahoo TICKR Bluetooth®smart/ANT+ Dual borstband (ipv Polar H7)
[*]Nieuwe fietscomputer met ANT+ ondersteuning (sigma Rox 10.0 (ipv sigma rox 9.1) of nog duurdere met gps ondersteuning)
[*]Een voordelige polshorloge/hartslagmeter die samenwerkt met de Wahoo TICKR bluetooth smart dual borstband (ANT+ ondersteuning)
Maar eigenlijk vind ik dat wat te duur en zonde van de apparaten die ik nu al heb. Helemaal in verhouding tot mijn racefiets zelf die slechts zo'n 800 euro heeft gekost.
Heeft iemand tips wat ik nu als handigste zou kunnen aanschaffen om mijn ideale situatie te bewerkstellingen, zonder 100den euro’s uit te moeten geven aan een nieuwe fietscomputer, een andere hartslagmeterband en polshorloge?