Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Coppi racefiets aanschaffen

timmelemans
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2014 23:31

timmelemans 23 apr 2014 10:20

Beste fietsliefhebbers,

Ik ben een beginnend sportfietser die wil gaan starten met een racefiets. Nu kan ik van een familielid een Coppi reparto corse (White Star) racefiets overnemen. Ik heb er niet veel verstand van, maar het fietsje is echt zeer licht. Het is een alu frame (type 7005) met een carbon voorvork. Fiets is afgewerkt met een Shimano Ultegra set. Er wordt € 300,- voor gevraagd. Is dat de moeite waard om aan te schaffen? Fiets ziet er zeer goed en solide uit.

Ik weet trouwens niet hoe je een foto kan toevoegen ;-)

Alvast bedankt.

Tim

emiel81
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2014 11:15

emiel81 23 apr 2014 11:39

Voor 300,- kun je je er geen buil aan vallen denk ik. Ultegra behoort tot het beste wat er te koop is zonder dat het exorbitant duur wordt. Check wel even of de framemaat bij je past en maak desnoods een proefrit. Een verkeerde maat kan leiden tot blessures.
Mocht je twijfelen over de technische staat van de fiets, neem hem mee naar een fietsenmaker en vraag of hij hem voor je na kan lopen. Hiermee voorkom je dat je met een gebroken ketting of andere materiaalpech langs de weg komt te staan.
Succes en veel plezier met fietsen!

timmelemans
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2014 23:31

timmelemans 23 apr 2014 11:51

Bedankt voor je snelle reactie. Ik mag hem gelukkig een paar weken proberen. Ik ga sowieso even langs een fietsenwinkel om te checken of de maten van de fiets bij mijn postuur past en dan eventueel finetunen.
Heb er zin in.

Plaats reactie