Klimclassic 29 mei
Wie o Wie rijdt er allemaal mee op donderdag 29 mei?
Parcours
De routes over 110 km en 160 km bevinden zich in de Belgische Voerstreek en Ardennen. Klik op routekaart voor vergroting parcours 2014. Routes, tijdrit beklimmingen onder voorbehoud.
110 km en 160 km route in Google Maps. Bekijk routes & beklimmingen
Beklimmingen 110 km route, o.a.
Savelsbos - max 7% - 2.100 m
Moerslag - max 7% - 600 m
Rue de la Pierre Blanche - max 15% - 2.200 m
Clos du Grand Sart - max 7% - 1.800 m
Les Waides - max 13% - 1.400 m - Tijdregistratie
Moerslag - max 6% - 900 m
Beklimmingen, tijdrit zijn onder voorbehoud.
Beklimmingen 160 km route, o.a.
Fond des Cris - max 10% - 1.900 m
Hautgné - max 11% - 1.100 m
Rue de Miroulle - max 15% - 1.300 m
Côte d'Oneux - max 15% - 2.800 m - Tijdregistratie
Côte de Havelange - max 8% - 2.900 m
Côte de la Redoute - max 20% - 1.700 m - Tijdregistratie
Côte de Cornemont - max 7% - 2.800 m
Les Forges - max 14% - 1.600 m
Fonds de Foret - max 7% - 3.100 m
Klimtijdmeting.
Op onder andere Côte de la Redoute (max 20%) wordt individueel uw klimtijd gemeten.
FIETS klimklassement.
Het klimklassement over beide routes betreft jongeren (< 23 jr.) dames, heren, 50+ en prominenten. Na afloop staan uw klimtijden en persoonlijke HD filmbeelden op de website.
Start- en finish.
NH Hotel Maastricht
Forum 110
6229 GV Maastricht
Parcours
De routes over 110 km en 160 km bevinden zich in de Belgische Voerstreek en Ardennen. Klik op routekaart voor vergroting parcours 2014. Routes, tijdrit beklimmingen onder voorbehoud.
110 km en 160 km route in Google Maps. Bekijk routes & beklimmingen
Beklimmingen 110 km route, o.a.
Rue de la Pierre Blanche - max 15% - 2.200 m
Clos du Grand Sart - max 7% - 1.800 m
Les Waides - max 13% - 1.400 m - Tijdregistratie
Beklimmingen, tijdrit zijn onder voorbehoud.
Beklimmingen 160 km route, o.a.
Fond des Cris - max 10% - 1.900 m
Hautgné - max 11% - 1.100 m
Rue de Miroulle - max 15% - 1.300 m
Côte d'Oneux - max 15% - 2.800 m - Tijdregistratie
Côte de Havelange - max 8% - 2.900 m
Côte de la Redoute - max 20% - 1.700 m - Tijdregistratie
Côte de Cornemont - max 7% - 2.800 m
Les Forges - max 14% - 1.600 m
Fonds de Foret - max 7% - 3.100 m
Klimtijdmeting.
Op onder andere Côte de la Redoute (max 20%) wordt individueel uw klimtijd gemeten.
FIETS klimklassement.
Het klimklassement over beide routes betreft jongeren (< 23 jr.) dames, heren, 50+ en prominenten. Na afloop staan uw klimtijden en persoonlijke HD filmbeelden op de website.
Start- en finish.
NH Hotel Maastricht
Forum 110
6229 GV Maastricht
-
- Forum-lid
Ik ook de 160
Onbegrijpelijk vind ik het enthousiasme over de Klimclassic. Elk jaar wordt er 2 dagen later de Flèche de Wallonië georganiseerd vanuit Spa. Voor een derde van de inschrijfprijs krijg je een 3 keer zo mooie route voorgeschoteld. Alleen al de laatste 40 kilometer is een klassieker op zich als je het één keer hebt meegemaakt. De organisatie is in handen van Golazo wat inhoudt dat met de hele bevoorrading in één keer de hongersnood in Afrika kan worden opgelost. Super geregeld dus. Maar goed, misschien moet ik niet teveel zeggen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Geld kan een afweging zijn maar zal vast voor velen absoluut niet de enige afweging zijn..Voor sommigen zoals ik is het zelfs helemaal geen afweging. 10 euro, 29 euro, zal me weinig boeien. Naar Spa zit ik ook weer 45-55 min langer (x2) in de auto. Daar heb ik dan weer een bloedhekel, vooral na de rit. (en is ook niet gratis).Herman_N schreef:Onbegrijpelijk vind ik het enthousiasme over de Klimclassic. Elk jaar wordt er 2 dagen later de Flèche de Wallonië georganiseerd vanuit Spa. Voor een derde van de inschrijfprijs krijg je een 3 keer zo mooie route voorgeschoteld. Alleen al de laatste 40 kilometer is een klassieker op zich als je het één keer hebt meegemaakt. De organisatie is in handen van Golazo wat inhoudt dat met de hele bevoorrading in één keer de hongersnood in Afrika kan worden opgelost. Super geregeld dus. Maar goed, misschien moet ik niet teveel zeggen.
Vorig jaar heb ik met Aart Vierhouten en nog 'n handjevol forumbezoekers een verkenningsritje mogen maken. Dat verkennen heeft nut gehad zie ik; de Klimclassic heeft eindelijk weer een interessant parcours gekregen. Vooral het midden gedeelte van de 160km is erg mooi en afwisselend. Wel wat stroken met het welbekende Waalse asfalt. Gelukkig heeft men de eerste en laatste kilometers ook een stuk weten te verbeteren. Daar waar men in het verleden over de provinciaalse - en dus drukke - wegen richting en terug van de Ardennen reed was nu niet de fraaiste weg. Stukken beter dit keer.
Als ik al niet zou meedoen aan 'n één of ander tochtje in Spa dan zou ik deze tocht wel rijden.
Als ik al niet zou meedoen aan 'n één of ander tochtje in Spa dan zou ik deze tocht wel rijden.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Gewoon allebei rijden.
Ik moet zeggen dat ik het eens ben met Herman_N. Ik zou nooit de WP laten schieten voor deze tocht. Wat dat betreft vind ik dit een overpriced evenement. Allebei rijden zou ik wel willen, in combinatie met een korte vakantie in Zuid Limburg bijvoorbeeld. Ooit eens gedaan overigens, maar die tijd heb ik niet meer helaas.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Dat wil ik wel… maar m'n benen nietAnselmo Fuerte schreef:Gewoon allebei rijden.
Voor de mooiste fiets-blog: