Cycling Zandvoort 2014 (24uurs race)
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
In het weekend van 17 en 18 mei 2014 is er weer een editie van Cycling Zandvoort.
(Inschrijven kan tot 9 mei 2014).
Wie doen er allemaal mee van dit forum?
Wat zijn jullie tactieken? Gaan jullie in team-verband of rijden jullie solo? Hoe denken jullie het 't langst uit te kunnen houden?
(Inschrijven kan tot 9 mei 2014).
Wie doen er allemaal mee van dit forum?
Wat zijn jullie tactieken? Gaan jullie in team-verband of rijden jullie solo? Hoe denken jullie het 't langst uit te kunnen houden?
Laatst gewijzigd door SebastiaanHorn op 30 apr 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL
Ik doe mee met team van 8 man. Tactiek ga ik natuurlijk niet verraden
Ik veronderstel overigens dat je de 24uursrace bedoelt... (er zijn nog wat andere evenementen tijdens CyclingZandvoort)
Ik veronderstel overigens dat je de 24uursrace bedoelt... (er zijn nog wat andere evenementen tijdens CyclingZandvoort)
Laatst gewijzigd door RMB op 30 apr 2014 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
En daarnaast; een uitgelezen mogelijkheid om forumleden in real life te ontmoeten natuurlijk!
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Haha, gelijk heb je ook!RMB schreef:Ik doe mee met team van 8 man. Tactiek ga ik natuurlijk niet verraden
Klopt, topic titel aangepast. Thanx.RMB schreef:Ik veronderstel overigens dat je de 24uursrace bedoelt... (er zijn nog wat andere evenementen tijdens CyclingZandvoort)
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Lijkt er op ja
Ik zit in team Cycling Holland (Horn). Solo-team dus. Fietsmaat zit in team Cycling Holland (Donkers). Ook solo.
Ik fiets pas sinds december/januari. Ik hoop 100 rondjes neer te kunnen zetten; goed voor 430 kilometer. Dan ben ik al heel erg tevreden.
Aan je ava te zien heb je al meegedaan aan de testdagen. Benieuwd hoe het zal zijn om te fietsen op het circuit. Heb al een stuk of 4 keer meegedaan met Zandvoort Circuit Run, was wel een toffe ervaring.
Ik zit in team Cycling Holland (Horn). Solo-team dus. Fietsmaat zit in team Cycling Holland (Donkers). Ook solo.
Ik fiets pas sinds december/januari. Ik hoop 100 rondjes neer te kunnen zetten; goed voor 430 kilometer. Dan ben ik al heel erg tevreden.
Aan je ava te zien heb je al meegedaan aan de testdagen. Benieuwd hoe het zal zijn om te fietsen op het circuit. Heb al een stuk of 4 keer meegedaan met Zandvoort Circuit Run, was wel een toffe ervaring.
Heb inderdaad 2x een testdag gedaan, en moet zeggen dat het echt anders was dan ik dacht. Ik ging er heen met het idee van 'circuit, dat is beetje sturen maar nooit remmen, dus lekker in je ritme komen en volle bak knallen maar'.
Dat nooit remmen klopt, er is geen bocht waar je niet door kan trappen. In m'n ritme zal ik er echter nooit komen; er is bijna geen stukje vlak. Nu is dat natuurlijk logisch in de duinen, maar het was steiler dan ik dacht. Een aantal heuveltjes moet je echt wel aanzetten om boven te komen.
Ik weet niet precies wat voor snelheid je wil halen op het circuit (100 rondjes is 18 gemiddeld, maar je zal ook af en toe stil staan en eten lijkt me?), maar waarschijnlijk kom je wel gemakkelijker in je ritme als je niet volle bak rijdt.
Dat nooit remmen klopt, er is geen bocht waar je niet door kan trappen. In m'n ritme zal ik er echter nooit komen; er is bijna geen stukje vlak. Nu is dat natuurlijk logisch in de duinen, maar het was steiler dan ik dacht. Een aantal heuveltjes moet je echt wel aanzetten om boven te komen.
Ik weet niet precies wat voor snelheid je wil halen op het circuit (100 rondjes is 18 gemiddeld, maar je zal ook af en toe stil staan en eten lijkt me?), maar waarschijnlijk kom je wel gemakkelijker in je ritme als je niet volle bak rijdt.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Ik denk dat ik in blokken ga fietsen. Dus een blok fietsen, korte stop (plassen/eten/drinken), blok fietsen enzovoorts.
Ze zeggen: pace kills, distance don't. De gemiddelde snelheid is dus belangrijker dan de afstand. Als ik een cadans weet te vinden wat ik uren (letterlijk) uit kan houden zal dit in mijn voordeel zijn. De hoogteverschillen was ik bekend mee, hier had ik met hardlopen al kennis mee gemaakt.
Ze zeggen: pace kills, distance don't. De gemiddelde snelheid is dus belangrijker dan de afstand. Als ik een cadans weet te vinden wat ik uren (letterlijk) uit kan houden zal dit in mijn voordeel zijn. De hoogteverschillen was ik bekend mee, hier had ik met hardlopen al kennis mee gemaakt.
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Welkom Goede keuze om mee te doen denk ik zo!pwaverijn schreef:ik heb vandaag bedacht dat ik ook mee ga doen met een 4 mans team. Geen idee wat de naam daarvan is overigens...
tsja, met 4 man moet het makkelijk te doen zijn.
180 km pp moet dan wel lukken lijkt me, maar ik moet me nog even verdiepen in hoe alles werkt, want er mag maar 1 persoon per team tegelijk op de baan zijn toch?
accepteren kun je leren!
- SebastiaanHorn
- Forum-lid
- Contact
Correct! Per team krijg je 1 bidon met daarin een transponder. Deze bidon mag slechts in de wisselzone (pitstraat?!) worden overhandigd aan een ander teamlid. Er is dus maar 1 teamlid per keer op de baan.pwaverijn schreef:
tsja, met 4 man moet het makkelijk te doen zijn.
180 km pp moet dan wel lukken lijkt me, maar ik moet me nog even verdiepen in hoe alles werkt, want er mag maar 1 persoon per team tegelijk op de baan zijn toch?