Prijs monteren Campa groep
Zojuist gesproken met Hopmans aangezien de groepsprijzen daar laag zijn. Ik schrok echter van de montagekosten van €150,- Kan me herinneren dat men in één uur klaar was met mijn Force groep. Vind het dan ook erg veel geld. Is een Campa groep monteren 3 uur werk of kan dit elders goedkoper?
Grt. Obbe
Grt. Obbe
Als iemand het goed doet, neemt het tijd. Als ze het echt goed doen, is het niet te duur, want er gaan heel veel uren zitten in het op juiste lengte knippen en het netjes afslijpen van kabels plus het goed afstellen. Verder wordt wellicht het frame gevlakt....
In 1 uur een groep goed monteren kan niet.
In 1 uur een groep goed monteren kan niet.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Daar ben ik ook bang voor;) Wel terecht natuurlijk. Maar vroeg me vooral af of dit een normale montageprijs is. Kan me herinneren dat Sharkman ooitschreef dat de montage van een Campa groep veel tijd kost en zeer secuur moet gebeuren dus misschien is het wel een normaal bedrag.
Vraag eens of anderen ervaring hebben met Hopmans montage. Als die het echt goed doet, is het een goede investering. Plus, je koopt de onderdelen nergens goedkoper. Zelf doen is heus wel mogelijk. Ik heb vorige week 2 van mijn fietsen totaal uit elkaar gehaald en weer met Chorus opgebouwd. Maar dat deed ik echt niet in 1 uur.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
UUrtje of 2.5 als je alles keurig en netjes wil doen dat staat er normaal voor.
Dit is inclusief vlakwerk en alles afstellen en goed op maat maken dat kost nu eenmaal tijd.
100 eurie's daar zou het wel mee betaald moeten zijn.
Grtz; mtbfool
Dit is inclusief vlakwerk en alles afstellen en goed op maat maken dat kost nu eenmaal tijd.
100 eurie's daar zou het wel mee betaald moeten zijn.
Grtz; mtbfool
- daniel1975
- Forum-lid HC
2.5uur zou ik ook roepen voor een ervaren persoon.
Less is bore
Het ligt er maar aan wat je met het frame doet en of je alles netjes schoonmaakt. Wordt schroefdraad nagetapt ? Als ik buitenkabels leg, wil ik het Campa logo bv. leesbaar hebben en niet op z'n kop of aan de achterkant van de kabels. Dat soort details kosten tijd.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is bij geen enkel frame wat ik na mijn 17e heb gehad ooit gedaan voor zover ik weet.
Less is bore