Beste
Ik ben Nick Mackens en student aan de Hogeschool-Universiteit Brussel.
Voor mijn bachelorproef onderzoek ik de aankoopmotieven van een racefiets bij wielertoeristen. Omdat jullie dan ook het perfecte doelpubliek zijn, zou ik jullie willen vragen om deze enquête van ongeveer 2 minuten in te vullen. Je doet mij hier een groot plezier mee en helpt mij natuurlijk ook slagen voor dit opleidingsonderdeel ! Heel erg bedankt !
http://hub.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8v8MptxdQtLQBed
Aankoopmotieven fiets
Nick,
Een aantal opmerkingen mbt je survey:
- Doorslaggevende reden 'prijs/kwaliteitverhouding' staat er niet bij
- Bij de slider van 'prijs', is 5 (goed) dan goedkoop, of 'goed in verhouding met de geleverde kwaliteit'
- Ik heb weinig ideeen bij een EddyMerckx Fiets, namelijk weinig ervaring mee. Wil je meenmen dat er dus ook vooroordelen in de antwoorden terechtkomen?
Succes met je onderzoek!
Een aantal opmerkingen mbt je survey:
- Doorslaggevende reden 'prijs/kwaliteitverhouding' staat er niet bij
- Bij de slider van 'prijs', is 5 (goed) dan goedkoop, of 'goed in verhouding met de geleverde kwaliteit'
- Ik heb weinig ideeen bij een EddyMerckx Fiets, namelijk weinig ervaring mee. Wil je meenmen dat er dus ook vooroordelen in de antwoorden terechtkomen?
Succes met je onderzoek!
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Van mij mag je ALLE enquetes van posters met postcount<25 eraf gooien hoor...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
RMB,
Bedankt voor de opmerkingen !
Bij de doorslaggevende reden wordt Prijs inderdaad bedoeld als Prijs/kwaliteit.
Bij de slider wordt dit inderdaad ook vergeleken t.o.v. de kwaliteit.
De vraag van Eddy Merckx is inderdaad ook eens om te kijken welke vooroordelen er leven rond het merk zelf. Heb zelf al een 125-tal enquêtes in persoon afgenomen en de vooroordelen rond het merk blijven bestaan. Daarom ook die vraag.
Heel erg bedankt !
53x11, op deze site heb ik zelf nog niet veel gepost omdat ik zelf in België woon. Dit verklaart dus veel en in mijn bachelorproef wil ik ook het Nederlandse publiek onderzoeken. Sorry als dit je stoort ! Groetjes
Freerider, sorry ! Was nog niet zo vertrouwd met de site. Heel handige site trouwens ! Groetjes
Bedankt voor de opmerkingen !
Bij de doorslaggevende reden wordt Prijs inderdaad bedoeld als Prijs/kwaliteit.
Bij de slider wordt dit inderdaad ook vergeleken t.o.v. de kwaliteit.
De vraag van Eddy Merckx is inderdaad ook eens om te kijken welke vooroordelen er leven rond het merk zelf. Heb zelf al een 125-tal enquêtes in persoon afgenomen en de vooroordelen rond het merk blijven bestaan. Daarom ook die vraag.
Heel erg bedankt !
53x11, op deze site heb ik zelf nog niet veel gepost omdat ik zelf in België woon. Dit verklaart dus veel en in mijn bachelorproef wil ik ook het Nederlandse publiek onderzoeken. Sorry als dit je stoort ! Groetjes
Freerider, sorry ! Was nog niet zo vertrouwd met de site. Heel handige site trouwens ! Groetjes
Tja, ik heb hem ook even snel ingevuld, vooral die laatste vraag, nou nou.
Het had er een stuk interessanter voor jou en de lezers op geworden als je in zijn algemeenheid naar merkassociaties had gekeken, zowel positief als negatief.
Dat zou ook voor Merckx interessant zijn.
Zoals je de enquête nu opbouwt heb je helemaal geen referentie mogelijkheden.
Maar dat kunnen ze je op de opleiding ook wel vertellen dat deze vraagstelling niet erg veel nuttige antwoorden op gaat leveren, jammer.
Het had er een stuk interessanter voor jou en de lezers op geworden als je in zijn algemeenheid naar merkassociaties had gekeken, zowel positief als negatief.
Dat zou ook voor Merckx interessant zijn.
Zoals je de enquête nu opbouwt heb je helemaal geen referentie mogelijkheden.
Maar dat kunnen ze je op de opleiding ook wel vertellen dat deze vraagstelling niet erg veel nuttige antwoorden op gaat leveren, jammer.