Doppen van bidonnen gaan vastzitten
Als ik nieuwe bidonnen koop gaan de doppen van de bidonnen altijd snel een stuk stroever open en na een tijdje zitten ze muurvast. Er heeft alleen water in gezeten dus het vuil zal het niet zijn.
Ik had vannacht al mn bidonnen even in een sopje gelegd om ze schoon te maken, maar vanochtend zaten ze helemaal vast, dus waarschijnlijk is het afwassen de oorzaak. Ik heb ze nu met water doorgespoeld maar ze gaan nog stroever dan eerst.
Zijn er meer mensen die dit probleem kennen of heeft iemand een oplossing?
Ik had vannacht al mn bidonnen even in een sopje gelegd om ze schoon te maken, maar vanochtend zaten ze helemaal vast, dus waarschijnlijk is het afwassen de oorzaak. Ik heb ze nu met water doorgespoeld maar ze gaan nog stroever dan eerst.
Kees c schreef:Als ik nieuwe bidonnen koop gaan de doppen van de bidonnen altijd snel een stuk stroever open en na een tijdje zitten ze muurvast. Er heeft alleen water in gezeten dus het vuil zal het niet zijn.
Smeer die mondstukjes die in en uit schuiven eens dun in met wat vaseline of slaolie. Dan ff heen en weer halen en voelen of dit beter gaat. Ik denk dat de glanzende beschermlaag stroef geworden is. Ik heb er ook wel eens last van gehad. Ik neem aan dat je die mondstukjes bedoelt en niet de schroefdop.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Als ik een nieuwe bidon koop laat ik hem een tijdje weken (nacht) in de soda (NIET de caustische soda). Ben je die vervelende plastic lucht en smaak kwijt. Heb nooit last gehad van vast zittende dopjes.
Koga Miyata Roadrunner Shimano 105
Jan Jansen Vuelta Shimano Sora
Garmin Edge 705
Jan Jansen Vuelta Shimano Sora
Garmin Edge 705