Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

monteren buitenband TLR

ronaldb
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 dec 2011 19:32

ronaldb 05 mei 2014 22:15

Beste mensen,

ik rijd sinds kort een MTB met TLR velgen, DTSwiss 420SL. daarop zaten TLR banden, schwalbe nobby nic evo snake skin, maar wel met binnenband...
had ik een lekke band....na de laatste rit...

nou heb ik inmiddels best al wat banden gewisseld, maar ik kreeg het niet of nauwelijks voor elkaar de band er af te halen en opnieuw monteren was al helemaal niet mogelijk.
er is echt geen ruimte genoeg.

dus maar een gewone NN evo erop gelegd. dat ging al beter.

nou vraag ik me af wat de truc is? ik bedoel, daar sta je in een bos meteen lekke band en dan heb je bovenstaand...was ik ff blij dat ik de lekke band ontdek bij mij thuis...

ik ben benieuwd naar de tips en trucs.

iemand interesse in een bijna nieuwe NN TLR 26x2,25 anders?

;-)

TL wil ik eigenlijk niet rijden... ik blijf die 1 of 2x in het jaar gewoon wisselen en plakken....

mvg

ronald

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 05 mei 2014 22:22

Het kost inderdaad aardig wat geduld. Ze moeten heel precies passen, anders krijg je ze ook niet opgepompt tubeless. Ik weet geen truc. Met latex melk erin hoef je geen band eraf of erop.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 mei 2014 22:47

Goh, ik zou die banden wel eens willen. Ik slinger ze er altijd zo om. Vorig jaar 10 schwalbes, 6 rara, s en 4 roro, s gemonteerd. 1 eraf geknald en de rest bleef gelukkig zitten, maar gaat er zeer makkelijk om.

waarschijnlijk is de dt velg wat groter. Op notubes velgen gaat het te makkelijk.

Gebruikersavatar
entjr
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2006 17:44

Gebruikersavatar entjr 20 mei 2014 20:56

Ik heb bondrager tubeless wielen met r2 tubeless banden. 3 bandenlichters gebroken. Zere handen......grrrrrrr

Het tlr velglint eruit gehaald en binnenbandjes met gewone banden geplaatst.

Ik probeer nu de tlr banden te pre-stretchen op een oude velg met binnenbandjes kijken of het werkt.

Moet er niet aan denken om langs de weg de band van de velg te hoeven halen

Eindbaas
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2014 11:58

Eindbaas 02 jun 2014 17:00

Herkenbaar. Afgelopen winter paar uur staan blauwbekken om NN TLR op gewone velgen met rimstrip te krijgen. Lukte totaal niet. Uiteindelijk heb ik ze met veel moeite met binnenbander erop gekregen met stalen bandenlichters en heel veel kracht (en frustratie...). Je velgen worden er niet mooier op maar doel heiligde de middelen. Paar weken later nog eens geprobeerd om ze tubeless te krijgen en dat is toen gelukt. Dat pre stretchen heeft bij mij dus gewerkt.

Plaats reactie