Eerste fiets kopen
Ik ben al jaren aan het nadenken en twijfelen over het aanschaffen van een racefiets, nu heb ik ondertussen de financiële ruimte en wil ik toch overgaan tot het aanschaffen ervan. Ik ben de laatste tijd twee winkels in de omgeving binnengelopen en heb ik mijn oog laten vallen op de volgende twee modellen:
Scott Speedster 20 http://www.scott-sports.com/us/en/produ ... r-20-Bike/
Sensa Romagna http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=765
Prijzen liggen niet ver uit elkaar, mijn voorkeur gaat uit naar de Scott Speedster. Is dit een goede keus?
Over mij, 185 cm lang, 74 kilo zwaar ongeveer. Regelmatige hardloper wat ik wil blijven doen. Fiets geregeld met mijn mountainbike over de weg maar wil graag een racefiets om langere afstanden te rijden hier in Brabant en in Zeeland en genieten van de mooie omgevingen die ons land ons te bieden heeft.
Bedankt voor jullie advies!
Scott Speedster 20 http://www.scott-sports.com/us/en/produ ... r-20-Bike/
Sensa Romagna http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=765
Prijzen liggen niet ver uit elkaar, mijn voorkeur gaat uit naar de Scott Speedster. Is dit een goede keus?
Over mij, 185 cm lang, 74 kilo zwaar ongeveer. Regelmatige hardloper wat ik wil blijven doen. Fiets geregeld met mijn mountainbike over de weg maar wil graag een racefiets om langere afstanden te rijden hier in Brabant en in Zeeland en genieten van de mooie omgevingen die ons land ons te bieden heeft.
Bedankt voor jullie advies!
Verstandige keuze.
Scott ziet er goed uit.
Specs zijn wel inconsistent:
- Shifters: Dual control 20 Speed
- Rear Derailleur: Shimano 105 Black RD-5701-GS 20 Speed
- Crankset: Shimano FC - R563 Black Hyperdrive 50 x 39 x 30
Is mij niet duidelijk of het een triple, compact of double is. Lijkt me verstandig om hierover na te denken.
Als je ooit uit de polder komt zou ik lekker voor een triple gaan, maar hierover verschillen de meningen uiteraard. Genoeg leesvoer te vinden, zowel op dit forum als daarbuiten.
Specs zijn wel inconsistent:
- Shifters: Dual control 20 Speed
- Rear Derailleur: Shimano 105 Black RD-5701-GS 20 Speed
- Crankset: Shimano FC - R563 Black Hyperdrive 50 x 39 x 30
Is mij niet duidelijk of het een triple, compact of double is. Lijkt me verstandig om hierover na te denken.
Als je ooit uit de polder komt zou ik lekker voor een triple gaan, maar hierover verschillen de meningen uiteraard. Genoeg leesvoer te vinden, zowel op dit forum als daarbuiten.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Je kunt kiezen, er staat: "Available as: 234118 (30 Speed) | 234117 (Compact 20 Speed)"
Heb de omschrijving natuurlijk niet gelezen , ik ga direct door naar specs...klimmer schreef:Je kunt kiezen, er staat: "Available as: 234118 (30 Speed) | 234117 (Compact 20 Speed)"
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Bedankt voor de reacties. Raadzaam dus om voor de triple te gaan, zou dit een meerprijs hebben?
Is het zo dat een duurdere helm ook beter is? De ene winkel zegt namelijk dat ik hierop niet moet bezuinigen (veiligheid boven alles) en de ander zegt juist dat ze allemaal voldoen aan een normering maar dat comfort geld kost (ofwel hoe duurder hoe fijner). Ik kan me voorstellen dat de laatste redenering het meest logisch is.
Is het zo dat een duurdere helm ook beter is? De ene winkel zegt namelijk dat ik hierop niet moet bezuinigen (veiligheid boven alles) en de ander zegt juist dat ze allemaal voldoen aan een normering maar dat comfort geld kost (ofwel hoe duurder hoe fijner). Ik kan me voorstellen dat de laatste redenering het meest logisch is.
Triple heeft een meerprijs, maar over de levensduur van een goede fiets gezien is die verwaarloosbaar. Een triple geeft je ten opzichte van dubbel/compact domweg meer keuze. Zowel voor de vlakke polder met windkracht 5 in de rug, als op de steilste heuvels in Limburg, heb je het juiste verzetten voorhanden. Een informatief stuk over dubbel/triple/compact: http://www.tcdekampioen.nl/index.php?op ... &Itemid=97KoenNL schreef:Bedankt voor de reacties. Raadzaam dus om voor de triple te gaan, zou dit een meerprijs hebben?
Alle helmen die in een beetje fietsenwinkel te koop zijn voldoen aan minimum veiligheidseisen. Een hogere prijs gaat niet gepaard met betere bescherming. Dat extra geld gaat zitten in betere (duurdere) materialen, waardoor een helm lichter kan worden gemaakt, en in constructies die meer ventilatie mogelijk maken bij gelijkblijvende bescherming.KoenNL schreef:Is het zo dat een duurdere helm ook beter is? De ene winkel zegt namelijk dat ik hierop niet moet bezuinigen (veiligheid boven alles) en de ander zegt juist dat ze allemaal voldoen aan een normering maar dat comfort geld kost (ofwel hoe duurder hoe fijner)
Let bij de keuze van een helm vooral op een goede maat, pasvorm en comfort. In de Fiets van maart 2014 staat overigens een test van fietshelmen tot € 120.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik rijd zelf een Speedster 20 en vind het een erg fijne fiets. Hij is racier dan mijn vorige klassieke frame. Ik zit dieper. Nou ben ik niet zo'n kenner, dus het ook kan liggen aan de maat die ik heb gekozen. (Een M of een L kon bij mij en ik heb gekoezen voor een M.)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Om maar even een dooddoener erin te gooien. Ook kleding moet je passen. Is per persoon verschillend. Ik heb allemaal spul van Sportful en dat bevalt me uitstekend. Bij Castelli zat ik tussen twee maten in. Ik raad je wel aan om een broek met een goede zeem te kopen. Bij Sportful is dat de bodyfit pro of beter. Bij Castelli is dat de progetto.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik rij sinds december ook op een Scott Speedster, het is mijn "slecht weer" fiets (daarom dus geen witte genomen!). Voor mij is de geometrie/ zithouding nog wel wat puzzelen geweest, ik ben niet zo lang, 175 en dat is voor een Scott toch wel lastige lengte. Dit komt omdat de bovenbuis relatief lang is en je daardoor wat verder naar voren komt te zitten. Voor maat 54 betekent dit dat ik een andere stuurpen en een andere zadelpen nodig heb. Vraag dit goed na bij de fm waar je langs wilt gaan. Als je niet lekker op je fiets zit ben je binnen de kortste keren het plezier kwijt.
Verder loont het om even op internet rond te kijken, er zijn (weliswaar beperkt) nog steeds modellen uit 2013 beschikbaar die zijn goedkoper tov de 2014 modellen en de verschillen zijn minimaal.
kijk hier maar: http://www.12gobiking.nl/racefietsen#ta ... brands:281
Overigens zal ik me niet mengen in de tripple/ compact discussie, maar voor wat jij nu omschrijft met de fiets te willen doen zou ik een aanbieding niet laten staan omdat er een andere groep op zit dan wat je hier wordt geadviseerd. Daar kom je wel overheen!
Verder loont het om even op internet rond te kijken, er zijn (weliswaar beperkt) nog steeds modellen uit 2013 beschikbaar die zijn goedkoper tov de 2014 modellen en de verschillen zijn minimaal.
kijk hier maar: http://www.12gobiking.nl/racefietsen#ta ... brands:281
Overigens zal ik me niet mengen in de tripple/ compact discussie, maar voor wat jij nu omschrijft met de fiets te willen doen zou ik een aanbieding niet laten staan omdat er een andere groep op zit dan wat je hier wordt geadviseerd. Daar kom je wel overheen!