Giro 2014
Wordt het niet stilaan tijd voor een topicje over de mooiste koers van't jaar?
Prognoses, bespiegelingen, discussies over de strijd om het roze: het kan allemaal hier!
Alvast om de spits af te bijten: het parcours bevalt me wel. Starten in Ierland vind ik (net als Nederland, Denemarken of noem maar op) weliswaar belachelijk, maar vanaf rit 3 vind ik het wel mooi dat de etappes allemaal netjes op elkaar aansluiten (geografisch, bedoel ik dan): geen mijlenlange verplaatsingen na elke rit, maar een mooi aaneengesloten circuit. Dat was in het verleden - nat als bij de andere grote ronden - wel eens anders!
Prognoses, bespiegelingen, discussies over de strijd om het roze: het kan allemaal hier!
Alvast om de spits af te bijten: het parcours bevalt me wel. Starten in Ierland vind ik (net als Nederland, Denemarken of noem maar op) weliswaar belachelijk, maar vanaf rit 3 vind ik het wel mooi dat de etappes allemaal netjes op elkaar aansluiten (geografisch, bedoel ik dan): geen mijlenlange verplaatsingen na elke rit, maar een mooi aaneengesloten circuit. Dat was in het verleden - nat als bij de andere grote ronden - wel eens anders!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Yep.
Poule:
1. Rodriguez
2. Quintana
3. Pozzovivo
Poule:
1. Rodriguez
2. Quintana
3. Pozzovivo
Laatst gewijzigd door JPAR op 09 mei 2014 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Gaat Renaat Schotte het commentaar weer doen? Krijgen we weer iedere dag die "ultimo kilometro"
Daarom kijk ik tegenwoordig beide. De reclame op eurosport is ongelooflijk irritant. Dus tijdens de reclame zap ik naar de belg. Die paar minuten kan ik het commentaar wel hebben.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Kan alleen in België.giantjan schreef:Weet iemand waarom ik nooit live via sporza kan kijken op hun website?
Sporza zend de tijdrijd morgen trouwens maar tot 20:00 uit. Daarna schakelen ze over naar OP12, een zender die de meeste Nederlanders niet kunnen zien volgens mij.
Commenteer van Eurosport zeker het beste, helemaal als Thijs Zonneveld en die gozer van SEG Cycling bij elkaar zitten. Hard op denken over het wielrennen en niet bang bepaalde punten te benoemen plus kennis van zaken over wat er achter de schermen gebeurd.
Reclame helaas vaak reden voor mij om toch bij Sporza te blijven hangen.
NOS doet alleen de bergetappes in het weekend zeker?
- Supergrover
- Forum-lid HC
heb nog niet goed ernaar gekeken maar er is een Giro app (iOs) en daar stond ook een "live"button op, wellicht is daar de koers ook live te volgen....
de Tour mag dan meer naam en faam hebben, ik vind de Giro vaak veel mooier, "zwaardere" etappes en ook de omgeving is prachtig!
de Tour mag dan meer naam en faam hebben, ik vind de Giro vaak veel mooier, "zwaardere" etappes en ook de omgeving is prachtig!
Op Sporza wordt het inderdaad weer Renaat Schotte, die zich onderhand als dè Giro-kenner profileert. alleen jammer dat zijn kennis van het Italiaans (èn van Italië) zo beroerd is!
Maar ik zal het er toch mee moeten doen, want de RTBF zendt de Giro blijkbaar niet rechtstreeks uit - en qua Italiaanse zenders kan ik hier alleen maar RAI1 ontvangen...
Maar ik zal het er toch mee moeten doen, want de RTBF zendt de Giro blijkbaar niet rechtstreeks uit - en qua Italiaanse zenders kan ik hier alleen maar RAI1 ontvangen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)