Smoothies
-
- Forum-lid
Ik heb laatst ergens zo'n hippe staafmixer voor smoothies gewonnen.
Voorlopig staat deze vooral veel niks te doen maar wil hem toch eens gaan gebruiken.
Ik ben dus benieuwd naar recepten voor smoothies in verband met het fietsen.
Herstelsmoothies, spieropbouwende smoothies, energiesmoothies, mag van alles wezen.
Vind op internet vooral recepten met van die superfoods (goji bessen, door een lama uitgescheten hoornvliesnoot, weet ik veel), geloof daar niet zo in.
Dus ben benieuwd naar jullie tips
Voorlopig staat deze vooral veel niks te doen maar wil hem toch eens gaan gebruiken.
Ik ben dus benieuwd naar recepten voor smoothies in verband met het fietsen.
Herstelsmoothies, spieropbouwende smoothies, energiesmoothies, mag van alles wezen.
Vind op internet vooral recepten met van die superfoods (goji bessen, door een lama uitgescheten hoornvliesnoot, weet ik veel), geloof daar niet zo in.
Dus ben benieuwd naar jullie tips
Voor spieropbouw heb je bij mijn weten eiwit nodig, ik eet altijd een bak kwark (mager, want vet heb je dan weer niet nodig).
Wordt vast lekkerder als je daar een bak aardbeien doorheen mixt:)
Wordt vast lekkerder als je daar een bak aardbeien doorheen mixt:)
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
...Lijkt me dat er dan voornamelijk koolhydraten in zitten...giantjan schreef:je stopt een banaan in stukjes in een blender doet er wat melk bij en klein beetje water, wat suiker naar smaak bij voegen en dat smaakt prima, of het ergens nut voor heeft weet ik niet, maar er zitten wel eiwitten in.
Aaaaaaaah! Je zoekt iets voor speeren op te grooie!
Hersteldrankje om direct na het fietsen zsm je glycogeen weer aan te vullen = koolhydraten en eiwitten in een verhouding van ongeveer 4:1
Daarvoor kun je bv maltodextrine en wei-eiwit gebruiken, en bv wat fruit voor de smaak. Bij bv creanite.com kun je eea in bulk inkopen.
Maar groene smoothies met groente en fruit en avocado en dergelijke shnizzle zijn wel gezond trouwens!
Hersteldrankje om direct na het fietsen zsm je glycogeen weer aan te vullen = koolhydraten en eiwitten in een verhouding van ongeveer 4:1
Daarvoor kun je bv maltodextrine en wei-eiwit gebruiken, en bv wat fruit voor de smaak. Bij bv creanite.com kun je eea in bulk inkopen.
Maar groene smoothies met groente en fruit en avocado en dergelijke shnizzle zijn wel gezond trouwens!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Nee, ik zoek niet specifiek iets om spieren op te bouwen en ik zoek ook geen voedingsadvies m.b.t. herstel,
ik zoek gewoon een aantal recepten zodat ik dat ding eens kan gebruiken, in combinatie met mijn hobby haha.
Banaan aardbei en yoghurt kan ik zelf ook wel bedenken.
ik zoek gewoon een aantal recepten zodat ik dat ding eens kan gebruiken, in combinatie met mijn hobby haha.
Je wilt geen voedingsadvies mbt herstel of spieropbouw, maar op welk gebied wil je dan wel recepten koppelen aan je hobby?
Je zou dit kunnen proberen:
- 100 ml Kettingolie
- 2 kettingwieltjes (11t, daar ga je harder van)
- 1 cm stuurlint
- 5 kettingschakels
Wel je staafmixer op standje 'hyper-turbo' zetten
Je zou dit kunnen proberen:
- 100 ml Kettingolie
- 2 kettingwieltjes (11t, daar ga je harder van)
- 1 cm stuurlint
- 5 kettingschakels
Wel je staafmixer op standje 'hyper-turbo' zetten
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Donder er gewoon wat in en kijk of het lekker isThijsvdnBerg schreef: ik zoek gewoon een aantal recepten zodat ik dat ding eens kan gebruiken, in combinatie met mijn hobby haha.
Avocado doet het altijd wel goed, bij de Appie kun je doosjes met blauwe bessen, frambozen etc uit de diepvries kopen, die kun je er ook makkelijk doorheen doen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Heb je die link van mij al bekeken ? Zijn 12 recepten voor smoothies, kun je al eens wat uitproberen.
http://www.besthealthmag.ca/eat-well/sm ... ur-workout
-
- Forum-lid
Zitten wel een paar lekkere tussen, bedankt!Schrijnie schreef:Heb je die link van mij al bekeken ? Zijn 12 recepten voor smoothies, kun je al eens wat uitproberen.