Fulcrum Quattro vs ??
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13
Ik ben eigenlijk opzoek naar een upgrade van mijn wielen, waarom ? Omdat het leuk is en omdat ik nu op "instapwielen" rijd (Fulcrum 7).
Ik ben een toerrijder en rij ongeveer 200km per week. Van de zomer zijn er plannen om richting de Alp te gaan.
Zouden Fulcrum quatro's een vooruitgang zijn ?
Welke andere opties zijn er nog meer ...
Ik ben een toerrijder en rij ongeveer 200km per week. Van de zomer zijn er plannen om richting de Alp te gaan.
Zouden Fulcrum quatro's een vooruitgang zijn ?
Welke andere opties zijn er nog meer ...
-
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
WH-6800 of Camp zonda
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13
Budget van 250 euro ...
De looks van de fullcrums vind ik wel echt top ! Maar wil natuurlijk ook wel wat waar voor mijn geld.
De looks van de fullcrums vind ik wel echt top ! Maar wil natuurlijk ook wel wat waar voor mijn geld.
Ik heb ze laatst ook aangeschaft. En ik ben er tevreden over.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik heb vorig jaar via marktplaats een zo goed als ongebruikt setje wielen van Speed gekocht (B-merk van Zipp).
Vergelijkbaar, denk ik, met de quattro's, door halfhoge alu velg (40mm).
--> Echt licht is het niet, maar t setje was ook niet zwaarder dan mn oude instapwielen.
--> Aero voordeel zal er vast een beetje zijn, maar niet direct merkbaar voor mij. Wel voel je je hogere velgen met zijwind.
--> Looks zijn er goed op vooruit gegaan
--> Stijfheid is stuk beter, voelt strakker in de bocht.
--> Bergen fietsen; gewicht was niet wezenlijk lichter/zwaarder (maar met zelf een kg of 90 zal 200 gram meer of minder op mijn wielen mij niet beperken in de bergen). omlaag ging ook prima, en omdat het alu velgen zijn is warmteafvoer (mocht je veel remmen) ook prima zijn. (waar soms een wiel met alu remrand en carbon hoge velg nog wel eens een probleem kan hebben)
Denk dat je met jouw budget niet direct super lichte wielen gaat vinden als je ze ook nog met (half) hoge velg wilt. Argument "omdat het leuk is" , pleit al voor het aanschaffen voor de betere looks, en een fiets die je mooi vindt zul je vaker gebruiken. Denk dat je dan met de quattro's ook al een prima setje gaat hebben naar jouw wensen.
Vergelijkbaar, denk ik, met de quattro's, door halfhoge alu velg (40mm).
--> Echt licht is het niet, maar t setje was ook niet zwaarder dan mn oude instapwielen.
--> Aero voordeel zal er vast een beetje zijn, maar niet direct merkbaar voor mij. Wel voel je je hogere velgen met zijwind.
--> Looks zijn er goed op vooruit gegaan
--> Stijfheid is stuk beter, voelt strakker in de bocht.
--> Bergen fietsen; gewicht was niet wezenlijk lichter/zwaarder (maar met zelf een kg of 90 zal 200 gram meer of minder op mijn wielen mij niet beperken in de bergen). omlaag ging ook prima, en omdat het alu velgen zijn is warmteafvoer (mocht je veel remmen) ook prima zijn. (waar soms een wiel met alu remrand en carbon hoge velg nog wel eens een probleem kan hebben)
Denk dat je met jouw budget niet direct super lichte wielen gaat vinden als je ze ook nog met (half) hoge velg wilt. Argument "omdat het leuk is" , pleit al voor het aanschaffen voor de betere looks, en een fiets die je mooi vindt zul je vaker gebruiken. Denk dat je dan met de quattro's ook al een prima setje gaat hebben naar jouw wensen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik denk dat het betoog van Mark wel redelijk compleet/juist is. Als je het voor de looks doet, dan moet je het doen. Nieuwe spulletjes zijn altijd leuk, of ze nou echt beter/lichter/stijver zijn dan de oude is dan misschien niet altijd even relevant.
Je bent niet toevallig in de war met de Veltec Speed AL40 wielen? Die zijn volgens mij onder verschillende andere namen ook op de markt (geweest), maar dacht niet dat het een "b-merk" van Zipp was/is.MarkVeenstra schreef:Ik heb vorig jaar via marktplaats een zo goed als ongebruikt setje wielen van Speed gekocht (B-merk van Zipp).
Als je echt een merkbaar verschil wilt ervaren dan kun je beter nog wat doorsparen of het budget verruimen.
Fulcrum racing 3 zijn er voor rond de 380 euro en een setje rs81 c24 van shimano vindt je voor 429 euro.
Mocht je toch rond de 250 blijven zitten, dan kun je idd het best de quattro's kopen en dan zou ik ze in de cx versie kopen zodat je er minder omkjiken naar hebt en je ze in weer en wind kunt gebruiken. Je zou ook nog ultegra wielen kunnen kopen al zitten deze op de 250 euro.
Als ze als 2de setje gaat gebruiken zul je ook nog een casette, 2 binnen/buiten banden moeten kopen wat ook nog 80-100 euro kost tezamen. Zeker iets om ook rekening mee te houden.
Fulcrum racing 3 zijn er voor rond de 380 euro en een setje rs81 c24 van shimano vindt je voor 429 euro.
Mocht je toch rond de 250 blijven zitten, dan kun je idd het best de quattro's kopen en dan zou ik ze in de cx versie kopen zodat je er minder omkjiken naar hebt en je ze in weer en wind kunt gebruiken. Je zou ook nog ultegra wielen kunnen kopen al zitten deze op de 250 euro.
Als ze als 2de setje gaat gebruiken zul je ook nog een casette, 2 binnen/buiten banden moeten kopen wat ook nog 80-100 euro kost tezamen. Zeker iets om ook rekening mee te houden.
Laatst gewijzigd door Gerboon op 21 mei 2014 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Of de Campagnolo Zonda's met Shimano body.
Zijn dezelfde wielen als de Furlcrum R3's met een ander spaakpatroon.
Kan je af en toe vinden voor minder dan 300 Euro
Zijn dezelfde wielen als de Furlcrum R3's met een ander spaakpatroon.
Kan je af en toe vinden voor minder dan 300 Euro
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend